Reply on: 810zssk #218226:
Tento problém v bode 1 je napríklad v ČR dávno vyriešený - pri prihlasovaní sa na trvalý pobyt stačí nájomná zmluva a dokonca aj ak si tam majiteľ vyhradí, že nesúhlasí s trvalým pobytom, nepriek tomu ho zapíšu.K tomu bodu 2 - Neviem, ako je to v SR ale v ČR ma prihlásenie trvalého pobytu stálo nejaké tri hodiny na ohlasovni (aj tie som mohol ušetriť objednaním cez internet) a žiadne peniaze (okrem nejakej stovky za fotky, z ktorých mi 3/4 zostali.
A k tomu bodu 3 - niekto má napríklad niekde v ÚP dom, kde žije jeho rodina a chce sa tam raz, niekedy, vrátiť a preto chce svoj podiel nasypať tam. Čo je z jeho pohľadu logické ale z globálneho nie. A príklad z opačnej strany: Manželkina kolegyňa sa fyzicky presťahovala do Rajky, TP si ale nechala v Starom meste a teraz pokrikuje, že chce MHD do Rajky, lebo platí dane v Bratislave. A keĎ sa zavedie parkovacia politika, tak z toho bude opäť ťažiť, lebo na základe trvalého pobytu bude parkovať pred robotou zadarmo, resp. za symbolickú rezidentskú cenu.
Viko
Byty sú téma omnoho delikátnejšia. Pat dokáže nastať aj na malichernosti v malej bytovke, preto si neviem predstaviť dohadovanie sa vlastníkov v 72- či nebodaj 107-bytových vchodoch s veľkou fluktuáciou obyvateľov.
V princípe mi však nie je jasné, načo celá debata vznikla. MHD nemá závisieť len od počtu papierových obyvateľov, ale treba ju aj pre návštevníkov a dochádzajúcich. Takže keď modelujeme dáta kvôli nim, nejakâ čiastka nezahlásených obyvateľov by nás nemala rozhádzať, nie? Ak ide o dane, tým treba hlavne zmeniť systém - zohľadniť, že tunajšia infraštruktúra slúži celej republike, avšak zároveň kompenzovať regiónom vplyv firemných flotíl evidovaných v BA a užívaných mimo.