Turbo #2097,#2100): Na Karosy nenadavaj, v BA sa im mozu vyrovnat este tak TAMbusy, Ikarus z ludi ktorych poznam az na vynimky nik za autobus nepovazuje a tie nove (415,435) maju prezyvku srot. Ked si porovnas vek 415tok a 435iek a tych Karos co behaju v BA a porovnas percento ich poruchovosti, tak pochopis preco je Ikarus srot. Na tretej kolone to inac uz aj pochopili a zacali sa zbavovat Ik415 (co mi je ale velmi luto, tak dva z tretej kolony uz pribudli na druhu)-: Co sa tyka rychlosti tak nepomerne viac zalezi na vodicovi. BTW, je to uz par mesiacov, som siel vecer z petrzalky (holicska) na dolne hony (cilizska) 78kou a dosliel voz 2215. Po nadhernej jazde, ked voz smykom nielen brzdil ale aj rozbiehal (bolo mokro, ale aj tak to stalo za to:-)) som zasiel na konecnej pozriet do kabiny aj vodica, reku ze ci chodieva s tym vozom pravidelne. Chvilu sice na mna pozeral ze co po nom chcem, ale potom sa dal do reci a hovoril, ze nie, ze ten voz ma len nahodou, ze zvycajne chodi na Ik435, ale ze na tej Karose to aspon ako tak stihal na harmonogram (aj ked zevraj uz voz nemal uplne vporiadku brzdy), ale ze na tom ikaruse ze sa moze snazit ako chce, ze vzdy dojde neskoro... Podobna situacia je aj na linke 97, na ktoru prestupujem na medzijarkoch, kde som sa mohol spolahnut na to, ze spoj ide zasadne neskor o 2 - 4 minuty. Odkedy vsak uz nebeha tolko Ik435 na 97, spoliehat sa na to nemozem... Karosy tam behaju velmi sporadicky (obcas 1321), ale TAMbusy tam byvaju bezne aj 3 cez weekend, a tie nikdy nejdu neskor ako 2 minuty (takze mu zvycajne vidim z trolejbusu len chrbat ako si to upaluje zo zastavky:-)) Kupa Ikarusov bola "doboru" len preto, lebo DP nemal praxy na nove vozy a nik nechcel poskytnut uver, Madarska vlada sa zarucila za uver na nakup Ikarusu (takze si vlastne zvysili zamestnanost, celkom rozumny tah, skoda ze nieco take nenapadne aj nasu vladu) Takze este raz tu budete niekto chvalit neake nove ikarusy, tak slubujem ze mu vybavim, ze bude musiet ist vybavit tie reklamacie s problemom tlaku oleja v motore do Budapesti :-))
Turbo
Ja hovorim o radach 7xx a 9xx. Ak v karose vyrobia nieco nove, ale uplne nove, tak fajn. Ved predstav si Ik280 s novym celom a novym zadkom. FUUUJ. a bohuzial rada 900 je presne taka prastavba rady 700. Ikarus urobil dobry tah ze zavrhol celu 280tku a vyrobil UPNE nove vozidla. A Karosa iba prestavala 7xx. .. A mali sme v Blave pozicany ten Citybus od karosy. Vodici (niektori) si stazovali na slabucicky motor. Tak tolko k motoru. Ale zrejme nove Citybusy maju iny. A este k Ik412: Nas prvy (č. 1700) ma iny motor ako seriove (1701,1702) aspon si to myslim, lebo ma iny zvuk. No a v Karlovych Varoch zrejme maju tie starsie. Inac Ik283ky maju nejaky EKOMOTOR a ked si vodic zmysli ze bude turbovat tak sa radsej drzme. Lebo ako niektory vedia jazdit s 283 ale aj 280, tak na to 941 nema. A este toto: 941tky su u nas v podstatne horsom stave ako stare 280tky. Akoze podla niektorych vodicov by 280tka mohla jazdit aj pod vodou
Myslim si ze rada 900 je na medzimestske autobusy, nie vsak na mestske, lebo tu uz nesplna naroky na modernu prepravu, myslim najma vyskou podlahy. A 941: Akoze take riesenie ze dame tam same "vanicky" moc podlahu neznizi...
Robin>
K2G 7085:
dostane zdvojenu vyzbroj TV8. A stare blinkre ostanu. Vyzera to aj vcelku pekne, naozaj. Inac Kosicoch maju prestavanu T3ojku: a ma zadne svetla z FELICIE! ANO! vies jak hnusne to vyzera zozadu??? FUUUUUj. akoze dufam ze nase T3 rekonstrukcie, ktore bude robit Zvolen to mat nebudu.