No čo za nejaký čas zaškolia vodičov na rikšu a budeme sa voziť ekologicky ? interval na L93 každých 5s s počtom miest na sedenie 4 na státie len na vlastné riziko na ráme vozíku ? ? ?
ak to pôjde takým tempom, ako sa momentálne deje, tak o chvíľu NB18 z dodávky z roku 2010 príliš veľa jazdiť nebude, za tento týždeň ich pribudlo medzi odstavenými tuším 7ks + ďalších 7ks je odstavených dlhšiu dobu, niektoré pomaly pol roka, spolu je ich odstavených viac ako dva týždne už 16ks + jedna z novej várky... ☠
"A o dvojrozchodovom rieseni sme sa dozvedeli vlastne len pred tyzdnom ked za zcistajasna zjavila 8kolajka." - Nie, nedozvedeli, je to zname uz niekolko mesiacov, ak nie rokov.
Inak samozrejme suhlasim ze DPB a mesto by neboli schopni prevadzkovat metro (a to dokonca ani keby mali dost penazi).
Ale ak nebudú všetky vlaky jazdiť až na konečnú, prečo s nimi mám rátať v Dúbravke? Ja netvrdím,že v centre (možno 4-5 staníc) by taká linka dokázala mať interval 2-4 minúty... ale ak mi tretina cestujúcich vystúpi v Mlynskej a tretina v Karlovke, tak asi nebude každý vlak ťahať až do Dúbravky a teda v Dúbravke ich nemôžem rátať do intervalu.
Len tak na doplnenie, vizualizácie nie sú prísne tajné, len neexistujú. Existujú len priečne rezy v už verejne dostupnej dokumentácii. A o dvojrozchodovom riešení sa vedelo, minimálne sa o tom písalo v článku na imhd.
Metro?
Vychadzajme z aktualneho projektu elektricky do Petrzalky. Mala byt odovzdana do uzivania na konci augusta. Je april a este ani len netusime kde bude zastavka na Safku. Vizualizacie su tiez prisne tajne. A o dvojrozchodovom rieseni sme sa dozvedeli vlastne len pred tyzdnom ked za zcistajasna zjavila 8kolajka. Ak by sa takto malo stavat aj metro, radsej nie...
Viete si predstavit ze by prevadzaku metra zabezpecoval sucasny magistrat v spolupraci s DPB?
Vlaky bez udrzby, kazdu chvilu poziar v tuneli. Interier dotagovany, stanice posprejovane, s pokazenym osvetlenim a prespavajucimi bezdomovcami. Upratovanie na staniciach papierovo aj 5x denne, realita 1x mesacne nalepena nalepka upratovacej firmy. Eskalatory premavajuce len v pracovnych dnoch 6 - 18. hod.
Myslite ze taketo prostredie by bolo lakajuce pre autickarov ak by navyse casovo nic neusetrili?
Aj Mlynsku ratat musis. Pravdepodobne by sa spravil system, ze nie vsetky vozy by jazdili od konecnej po konecnu. Celkovo je ale treba kapacitu nastavit aby pobrala ludi v najvytazenejsom useku.
Do DNV sa metro planovalo hlavne kvoli lokalite Bory, kde malo byt sidlisko pre niekolko desiatok tisic obyvatelov.
Neviem, či práve linky 25 a 92 by tam spravili nejaké terno, ale budiš. Linka 21 má v špičke interval 5 min., teda ponúka kapacitu 1800 cestujúcich. To by pomohlo skrátiť interval z 12 na 9,5 minúty. A to by v celej oblasti ostali akurát tak linky 20, 23, 24, 27 a 28.
Samozrejme, mohol by sa k metru zvážať aj Lamač, tak by sme sa možno dostali k intervalu 6 minút za cenu výrazne dlhšej doby cestovania. Mlynskú dolinu a pod tam už ťahať netreba, asi by nemalo veľký zmysel ťahať kapacitu odtiaľ až do Dúbravky, poťažmo do DNV.
Celým chcem len preukázať, že predstavy niektorých metrofilov, že metro by jazdilo každé 2-3 min. v špičke a za 15 minút sa dostanú z Dúbravky do Rusoviec (takýto príklad hodil niekto k tomu článku v Nku) sú v BA proste odtrhnuté od reality.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
roman2