Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #203162:
to je skoda, aspon by sa urychlil vystup nastup na par zastavkach a vyuzil potencial obojstrannych dvier
Reply on: Sommelier #203158:
Ziaden kalifornan, normalna trvala spojka. Obratisko nebude.
Reply on: diwi #203161:
Pokial viem, ani v Petrzalke sa nerata s ostrovnymi nastupistami.
neviete ci pre 30T budu nastupne obojstranne zastavky aj niekde v centre Bratislavy? kolko takych typov nastapuist bude aj v Petrzalke?
Reply on: Sommelier #203157:
Ad oblúky:
Celé to začína a končí nesystémovosťou. Tu nik nerozlišuje hodnoty jednotlivých polomerov.
Ono nie je oblúk, ako oblúk. r = 25 m (Šafko) sa určite z hľadiska mechaniky správa inak ako r = 750 m v nejakej dlhej, jemne tiahlej zákrute (Tesco Zl.p.).

Tu chýbajú prechodnice, prevýšenie buď nie je alebo je nedostatočné (lepší prípad) alebo je záporné, teda vnútorná koľajnica je vyššie ako vonkajšia (stará trať na Krčacoch ich mala niekoľko, určite je medzi STU a Hl.st., esíčko pod "Experimentálkou" v Rači, atď, atď... čo je ten veľmi zlý prípad), zvarovaná koľaj v oblúku bez patričných dilatácií, nerozšírenie rozchodu do oblúka (naopak Mostová x Jesenského je v tej pseudo pevnej jazdnej dráhe ZÚŽENÁ!!! asi o 4 mm), chyba na chybu!

Pochopím, že sa to tak prevzalo z minulosti, nepochopím však, prečo sa to pri kolaudácií rekonštrukcie alebo novostavby prevezme! A čo, nainštalujeme mazací bod, veď to predáva spriatelená firma...
Reply on: Sommelier #203157:
Vhodné riešenie: všetky podvozky otočné. A je úplne jedno, ako sa to bude volať.
Očakávaš, že 29/30T vlnkovitosť spôsobovať nebude? Ver, že bude.

Tých oblúkov nie je pár, je to cez 18% siete, presné údaje sa dajú zistiť.

A rýchlejšie sa vieš v ostrej prevádzke zbaviť vlkovitosti (fréza môže ísť aj medzi dvoma spojmi, najlepšie medzi posledným večerným a prvým ranným), ako pracne navarovať ohlodky na oblúkoch (čo sa ešte dajme tomu dá aj bez výluky) alebo meniť ojazdené koľajnice, čo sa už bez výluky moc dobre nedá, v našich podmienkach nedá (nikdy sa to tak nerobilo) a hlavne to stojí trošku viac peňazí. O výmene koľajového oblúka v pevnej jazdnej dráhe ani nehovoriac (Dúbravka). To tiež projektoval inžinier, ktorý tomu prd rozumie.
Ako to je s petržalským obratiskom - sľučka alebo definitívne kaliforňan v nádeji že sa tam potom pripojí 1435 z akéhosi tunela ?
Mimochodom po uznesení o začatí obstarávania územnoplánovacej dokumentácie Územný plán z 2011 vie niekto viac ako toto ? http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11028915&p1=11049956 Znamená to nová dokumentácia, šanca na vymazanie metra ?
Reply on: BigMac #203149:
& #203130 S499.1023 Vychádzajúc zo základných premís o vhodnosti a nevhodnosti pevných/otočných podvozkoch na rovinatých/kľukatých tratiach. Preto sa mi to riešenie potenciálne pozdáva - čo sa ako tratí (aj pri ich neúdržbe. dúfajúc, že tie časy po modernizáciách budú už za nami), tak aj komfortu týka. A taktiež sa mi chce veriť, že si v Plzni dobre uvedomili (aj v rámci spomínaných veličín), čo by mohlo byť vhodným riešením. Ak by to tak nemalo byť, tak by ma zaujímali dôvody, ktoré by hovorili proti 29/30T resp. za už len viac rovné úseky vlnkujúce metrové 15T, aj keď by pošetrili tých pár oblúkov a obratísk.
Reply on: Jezo #203155:
OK, vďaka
Reply on: gejza #203154:
Odpoved bude asi v tom, ze "JandTak" nieje len tak "nejaký špekulant". 😉 Byt to jedno a to iste, urcite by sa v zastupitelstve nasla dostatoctna zhoda ruk, ktora by odlasovala tu prepotrebnu investiciu, hoci aj za hadlovania nejakych bezvyznamnych a nepotrebnych pozemkov.
Reply on: Mike #203153:
tak teraz si ma šokoval ... "JandTak" a "nejaký špekulant" nie je to isté ???
Reply on: AAA #203152:
Nie, oni sú mimo toho. Pokiaľ viem všetky sporné pozemky kúpil ešte viac rokov doazdu nejaký špekulant, ktorý ich chce predať pre mesto vraj veľmi draho (ale to je info spred vyše 6 rokov..).
Inak vzhľadom na tie rozostavané vily JandTaka a ešte jedného zbohatlíka na Bárdošovej skoro pri obratisku t-busov na Kolibe asi môžeme na to sľubované prepojenie Kramárov a Koliby normálnou cestou s t-busmi zabudnúť, či?
Reply on: S499.1023 #203133:
Nei... takto by to nešlo 🙂 zas tak blbý nie som 🙂 bez vykázania hodnôt... ale v princípe by to pri spálenom ani nemohlo ísť. Inak podotýkam, že poistky sú tiež v poho....
Reply on: Ámos #203138:
Ááá, nemáme argument, nastúpi osobný útok. Takže k svetonázoru "nevadí, že sú to svine zločinecké, mafiánske, hlavne, že nejaké odpadky z delenia koristi kvapnú aj Bratislave" sa hlásiš v plnom rozsahu?
Reply on: Sommelier #203124:
A, pán bude isto odborníkom na mechaniku, statiku, dynamiku, odstredivé sily a ich rozklad na jednotlivé zložky, trenie, polomer otáčania a iné, fyzikálne a matematicky exaktné vedné odbory a veličiny.
Len škoda, že pán vtedy, keď to vyučujúci prednášali chýbal...
Už si niekedy počul/čítal slovko autocenzúra? A rozumieš jeho významu?
Reply on: mark178 #203147:
300 som dal len tak číslo.. je to i viac možné.. podľa kapacity 😉
podľa prepočtov až 500 ale to je nekultúrne
Reply on: Solider #203146:
asi to predĺženie má nejaký zmysel.. neviem pdoľa mňa po vinohrady 6 stačila 🙂 5ka má vždy súpravu a 3 súprava/K2, dostačujúce 🙂 od vinohradov máš ďaľšiu K2... za 8 minút z rače okolo 300 ľudí celkovo či?
Reply on: TomJ #203115:
Bol si tam niekedy ráno?
Reply on: Ámos #203142:
Tých 10 súprav je len môj laický pohľad na danú záležistosť. Ak máme ísť s dobou, čo v tomto meste je asi skôr utópiou, ale budiš, tak určite by bolo na mieste keby sme sa v horizonte dajme tomu 7 rokov, postupne zbavili väčšiny starých súprav.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.