Reply on: BigMac #203160:
K tomu si dovolím podotknúť, že v Mníchove bol na NORMÁLNOM rozchode (ktorý je aj na polomery oblúkov náročnejší) donedávna najmenší polomer oblúka na miniatúrnom obratisku Pasing Marienplatz (cca. pred rokom nahradené blokovou slučkou okolo Pasing Bf.) a podľa toho sa aj dávali technické zadania. Dal to aj pevnopodvozkový Stadler Variobahn s neodpruženými motormi ale za akú cenu, to by mohla porozprávať mníchovská traťovka.Ad mazací bod: Buďme radi, že dnes namontujú aspoň ten, že už neplatí legendárny výrok ing. Vetvičku: "Žiadne mazacie body nebudú, moje koľajnice nepískajú, moje koľajnice tam tíško ležia, kým tam nepríde električka, pískajú tvoje električky, namontuj si mazanie okolesníkov na električky!".
BigMac
Celé to začína a končí nesystémovosťou. Tu nik nerozlišuje hodnoty jednotlivých polomerov.
Ono nie je oblúk, ako oblúk. r = 25 m (Šafko) sa určite z hľadiska mechaniky správa inak ako r = 750 m v nejakej dlhej, jemne tiahlej zákrute (Tesco Zl.p.).
Tu chýbajú prechodnice, prevýšenie buď nie je alebo je nedostatočné (lepší prípad) alebo je záporné, teda vnútorná koľajnica je vyššie ako vonkajšia (stará trať na Krčacoch ich mala niekoľko, určite je medzi STU a Hl.st., esíčko pod "Experimentálkou" v Rači, atď, atď... čo je ten veľmi zlý prípad), zvarovaná koľaj v oblúku bez patričných dilatácií, nerozšírenie rozchodu do oblúka (naopak Mostová x Jesenského je v tej pseudo pevnej jazdnej dráhe ZÚŽENÁ!!! asi o 4 mm), chyba na chybu!
Pochopím, že sa to tak prevzalo z minulosti, nepochopím však, prečo sa to pri kolaudácií rekonštrukcie alebo novostavby prevezme! A čo, nainštalujeme mazací bod, veď to predáva spriatelená firma...