?
takže Ftáčnik 10.11. slávnostne otvorí trať Dúbravka a 11.11. slávnostne prejde na drezine od MFSSR po HlŠť s ďalším úsmevom hodným reklamy na zubnú pastu
ozaj, teraz bude mať MFSR pár desiatok mesiacov (kým sa neopraví druhá časť trate) luxusné parkovisko s novým povrchom na "dočasne" vybudovanej tram trati MFSR-HlSt? zase ako nejakú náhradu za obmedzenie a podobné zdôvodňovacie voloviny...
A je to naozaj tak potrebné? Čo také je v Rači, že potrebujú mať tri linky, zatiaľ čo Ružinov, Dúbravka a Vajnorská si musia vystačiť s dvoma? Ak je to prestup so SL, ten sa dá vykonať aj na Vinohradoch, hlavne keď je to cenovo rovnaké (pre držiteľov PCL).
Ďalšia vec, sú na to vozy? Nie že 1.11. zavedú 6 do Rače a o dva týždne pri otvrení Dúbravky zistia, že im akosi nevychádzajú vozy a opäť ju skrátia na Vinohrady? Alebo je to zasa len politický ťah a po voľbách sa rýchlo opäť skráti po Vinohrady?
Prečo zmizol semafor z križovatky "Saratovská / Drobného / Repašského"? Potešil som sa keď bol vypnutý, ale predpokladal som, že po oprave priecestia sa tam vráti.
K bodu 2) - myslel som si, ze naklady by boli nizsie, ako "vyvoj" novej elektricky v pocte 60 kusov. Ale ak aj tak je 15T drazsia ako 29T/30T, tak sa potom nedivim.
A co sa tyka podvozkov, tam mam laicky strach, ci pri nasej chronickej neudrzbe a 2 pevnych podvozkoch novych elektriciek nebudu vznikat nejake problemy (s elektrickou/tratou) - preto si osobne myslim, ze vsetky otocne napravy by boli lepsie.
1) 15T je pomerne výrazne ťažšia než 2xT3.
2) 29T/30T je výrazne lacnejšia vo výrobe ako 15T, tak prečo by dávali veci, ktoré BA nežiadala (všetky podvozky otočné a trakčné)?
Policajti necakali, ze im elektricka neuhne a pojde dalej svojim smerom ?
Ale teraz vazne, podla mna, ak prezili naozaj obaja policajti, tak mali velke stastie. Kebyze ich naberie 2xT3 ci ina, tazsia, elektricka, mohlo to skoncit horsie.
Inak chvilu mi vrta v hlave jedna vec - celkom som prekvapeny, ze s 15T nesla ku nam Skoda. Podla wikipedie by nebol problem prerobit ju na 1000mm (uni-directional, bi-directional, Gauge 950 mm (3 ft 1 3⁄8 in) - 1,524 mm (5 ft)) - Skoda by usetrila peniaze na "vyvoj" novej elektricky a nahradne diely by mozno boli lacnejsie pre vacsie rozsirenie 1 typu vozu. (ak niekto vie, preco isla s 29T/30T, mohol by mi kludne objasnit dovod - ak to tu uz bolo povedane, asi som si to nevsimol)
MatejBA
A co sa tyka podvozkov, tam mam laicky strach, ci pri nasej chronickej neudrzbe a 2 pevnych podvozkoch novych elektriciek nebudu vznikat nejake problemy (s elektrickou/tratou) - preto si osobne myslim, ze vsetky otocne napravy by boli lepsie.