Reply on: Sarko #20123:
v centre ale zas prechody do protismeru nie su az tak nutne, pretoze v pripade operativneho zasahu dispecerov sa da vela zachranit odklonom vozidiel po paralelnych trasach...co sa operativneho zasahu tyka, moja skareda predstava je taka, ze niekde by mali mat dispeceri stanoviste kde im bude z elektronickeho systemu zobrazovany stav na tratiech, kde sa ake vozidla nachadzaju a pod. (komplet riadene automaticky, t.j. vodica nieco ako prehadzovanie vyhybiek nebude vobec zaujimat) a v pripade nahlasenia neakej mimoriadnej udalosti obmedzujucej dopravu zanesu tuto situaciu do systemu (t.j. prechod na "nudzovy" rezim za par sekund). Pekne fantazie, nie ?

Ohladne toho rozchodu treba pockat co rozhodnu ti co maju moc na magistrate, veci sa konecne pohli troska dopredu a zacina sa uvazovat o elektricke ako nosnom systeme a ako jedno z prvych rozhodnuti bude treba rozhodnut prave to o rozchode, ci elektricka v BA ostane ako 1000 (co ma vyhodu toho ze to tu uz je, nevyhodou je ale totalna izolovanost kolajoveho systemu od okolia) alebo sa zmeni na 1435 (co ma nevyhodu v tom ze si to vyziada hned na zaciatku vyssie financne naklady, na druhej strane sa ale aspon v ramci zmeny rozchodu zrekonstruju trate a existuje aj moznost prepojenia s regionom...)
Sarko
Pokial by boli vyhybky uzamykatelne, vozidlo sa nema ako vykolajit ani proti hrotu. A kedze dispecer bude musiet prist tak-ci tak, vyhybku odomkne a manipulacia cez kolajovu spojku bude 100x jednoduchsia ako po hrote.
Ak by vsak mali byt kolajove spojky vsade iba po hrote, tak by to bolo v podstate jednoduchsie, pretoze aj aj urobim spojku proti hrotu, spat sa mi musi vozidlo vracat po hrote, co je za normalnych okolnoti po hrote, takze suhlasim aj ja, je to lacnejsie riesenie.