Reply on: Vladimír #19817:
Súhlasím aj ja. Len žiadne dve oblastné pomenovania vedľa seba!
Re #19816 Vladimír:
Tu Ťa zasa poopravím. Schvaľovanie názvov názvoslovnou komisiou nie je žiadny "košicizmus", ale postup predpísaný zákonom! Predsa tu nejde len o schválenie samotného názvu, ale najmä o jeho pravopisnú a štylistickú stránku a až potom nasledujú stránky ako správna príslušnosť názvu k danej lokalite, či história.
V danej súvislosti som si spomenul na prípad, keď DP v Brne nazýval jednu z vozovní "Královo Pole". Roky rokúce to nikomu nevadilo, veď ten názov vyplývajúci z pomenovania mestkej časti sa používal odkedy stojí vozovňa. Lenže ktosi sa pozrel do katastrálnej mapy, kde zistil, že vozovňa leží v mestkej časti Medlánky a na Názvoslovnej komisii vzniesol námietku. DP musel vozovňu premenovať na "Vozovna Medlánky" bez mihnutia oka.
Sarko
Až na to, že tu nie je žiadne KEBY, ale REALITA a podľa MČ sa ciele na displejoch aj zobrazujú. Samozrejme existujú aj výnimky (viď #19814), ale nie je ich veľa. V KE sa používa spravidla vzorec
"MESTSKÁ ČASŤ - ZASTÁVKA | cez xxx",
kde xxx je bližšia špecifikácia smeru, resp. prestupný uzol. Príklad,
"SÍDL. KVP - KLÁŠTOR | cez Nám. osloboditeľov",
"ŠACA - NEMOCNICA | cez Pereš, Lorinčík a Poľov",
"SEVER - PRI HATI | cez železničnú stanicu".
Ciele bez názvov zastávok sú uvádzané tam, kde je jednoznačné, kam linka smeruje, resp. názov je pridlhý, napr. "HM TESCO A BAUMAX", "ŽELEZNIČNÁ STANICA", "KOŠICKÁ NOVÁ VES" a pod.
Re #19813 Andy:
Ja sa tu o používanie názvov mestských časti nezasadzujem, ale ak už, tak dôsledne a podľa nejakých pravidiel.