Že keď si primátor zmyslí nejakú "prioritu" (pred voľbami) tak zrazu sa všetko dá, aj ďalšie prostriedky nájdu... (tiež tipujem že sa vozidlo nepridáva.., skôr predĺži interval.. )
Za zmienku stojí aj veta, ktorá síce s preberanou problematikou nemá nič spoločné, ale vzhľadom na značku (uvedenú veľkými písmenami) ju tam bolo nutné vsunúť z dôvodu, ktorý si vie domyslieť každý sám : "Podľa nej ide o 8-ročné vozidlo SOLARIS, pričom životnosť autobusov je v priemere od 5 do 7 rokov."
A dokážeš pochopiť rozdiel medzi kontrolou lístkov a ich predajov s ručným vypisovaním? Ja som bol naopak prekvapený (po skúsenostiach s našimi SADkami), keď som videl, ako rýchlo dokážu prednými dverami nastúpiť ľudia v takom Györi. A bolo to v špičke.
No tretia svetová. Tak sa choď pozrieť na ostrovy ako dlho to trvá, keď sa úplná vačšina substratu odbaví kartou, ďalej hotovosťou (v Írsku napr. vodič namiesto vydávku vytlačí cestujúcemu refundačný kupón a vôbec neprichádza do kontaktu s peniazmi, v Londýne ju práve pre ušetrenie času nedávno zrušili), bezkontaktnou platbou banko kartou, každého cestujúceho, ktorý sa preukáže s lístkom z vlaku vodič zaznamenáva stlačením tlačidla na palubáku, taktiež funguje zaznamenávanie cestovania 'zadarmo' keď napr. cestujúci stratí doklady/peňaženku - treba ísť a vidieť.
Samozrejme že to u nás ani náhodou nie je celoplošne aplikovateľné, ale v situácii kedy značná časť zákazníkov nemá problém za služby neplatiť by sa po vhodnom uvážení nad niektorými vecami dalo zamyslieť, ale ako bolo spomenuté, sú veľké rezervy v súčasných postupoch. Len keď sa tu začne argumentovať proti strašnými zdržaniami a budapestianskym štrajkom tak to sme dosť mimo. Skús sa ísť pozrieť ako to funguje vonku. Zaberá to čas, sú tu vlaky a metro, no bez ohľadu na to - už len pre tú lepšiu kultúru cestovania, ktorú to do tých autobusov prináša sa to dost vyplatí.
Mňa to inak len tak napadlo, že keď už sú tu tie bystrické karosy s nástup/výstup nalepkami, vieš ?
Tak keď sa tu už "straší" Budapešťou... Táto situácia(vo videu) je absolútne neštandardná a vôbec nepopisuje stav, ktorý by mal nastať po zavedení. Nástup na predné dvere nikto predsa nenavrhoval pre BA u liniek ako napr. 93, 95, 98... Vo videu sú linky 7, 107E... ktoré sú v BP určite jedny z najvyťaženejších! (je to trasa budúcej linky metra M4) A práve tieto linky s takouto frekvenciou sú tu podsúvané ako názorný príklad, ako to môže dopadnúť. Ja pridávam ako príklad jeden za všetky, odkaz na zastávkový CP linky 134, kde je stály nástup na predné dvere:http://www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/1340/20131202/7.pdf Za povšimnutie stojí interval, zjavne sa to teda dá prevádzkovať aj takto... Pripomínam, že obdobných a-busových liniek je v BP odhadom tak 20%(možno aj viac)... A to je tam doplnkový predaj vodičom.
Pre BA by stále zostal v platnosti nástup už z vopred zakúpeným lístkom, čiže PCL, JCL, SMS a iné... Vozidlá by mali iba domontované čítačky e-PCL. Označovače JCL vpredu sú. Najviac sa zdržuje predajom CL, bezhotovostným, no najmä hotovostným - toto by sa úplne odbúralo, takže k výraznému predlžovaniu jazdných dôb by nedochádzalo. Má to aj bezpečnostný aspekt pre cestujúcich. Tie najväčšie "homeless živly" vo vozidlách, by sa takto mohli eliminovať. Opakujem, je to len úvaha... Je jasné, že to vzbudzuje vášnivú diskusiu a veľa oponentov. Čas ukáže...
doplnenie: nebol to ani povinný nástup prednými dverami ale iba vynútený predaj JCL u vodičov, ostatní nastupovali štandardne všetkými dverami. Tak si môžeme domyslieť ako by to dopadlo, keby aj tých musel kontrolovať vodič...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
Samozrejme že to u nás ani náhodou nie je celoplošne aplikovateľné, ale v situácii kedy značná časť zákazníkov nemá problém za služby neplatiť by sa po vhodnom uvážení nad niektorými vecami dalo zamyslieť, ale ako bolo spomenuté, sú veľké rezervy v súčasných postupoch. Len keď sa tu začne argumentovať proti strašnými zdržaniami a budapestianskym štrajkom tak to sme dosť mimo. Skús sa ísť pozrieť ako to funguje vonku. Zaberá to čas, sú tu vlaky a metro, no bez ohľadu na to - už len pre tú lepšiu kultúru cestovania, ktorú to do tých autobusov prináša sa to dost vyplatí.
Mňa to inak len tak napadlo, že keď už sú tu tie bystrické karosy s nástup/výstup nalepkami, vieš ?