Reply on: Marcelllooo #194264:
- k metru má zmysel a k električke nie? to je aký nezmysel... takže napr. Brno to robí zle, pretože zváža ľudí k električke? A ostatné mestá tiež? Veď to je úplný základ linkovania, kde sú delené nosné linky a doplnkové linky, a to nielen medzi električkou, ale prestupy na trolejbus či medzi autobusmi...- spádové územie v koridore NS MHD nie je také veľké aby zabezpečilo adekvátne naplnenie, v tom sa zhodneme, k nosnému systému sa ľudia vždy zvážali a je asi rozdiel ísť 5 min. z Bosákovej na Šafko ako autobusom dookola v čase špičky aj 15 min. - preto sa prestupuje. Zvážať sa z celej Petržalky nebudú, nakoľko okrajové časti budú mať zachované linky (inak to ani nejde).
A ak preferujete metro, koľko ľudí by asi také metro s hodinovou prepravnou kapacitou 25tis.-36tis. osôb prepravilo v uvedenom koridore? Z akého veľkého spádového územia by sa museli zvážať ľudia aby bolo v čase dopravnej špičky naplnené aspoň na 40%?
Marcelllooo
Veľmi zaujímavé bolo priznanie primátora, že na tom aby električka bola využívaná na viac ako 40%, treba zvážať cestujúcich z celej Petržalky.
Iným slovom, priznal, čo tvrdíme my aj VÚD od začiatku, že je ekonomicky aj dopravne neodôvodnená. A že dôsledkom bude ďalšia redukcia spojov, lebo aby boli ľudia ochotní cestovať najprv k električke, musíme im zrušiť priame a atraktívnejšie spoje.