Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #181802:
Takto: v zásade ide o dva modely:
1. vodič jazdí od nástupu s jedným vozom, po cca 4 hod z neho vystúpi čerpá Na KONEČNEJ prestávku a potom nastúpi do iného voza, kde tiež môže jazdiť cca 4 hod a do konca služby potom môže brať ešte 3. voz. Takto "bežný" vodič vystrieda počas služby 2-3 vozy. Toto v Ba zatiaľ nie je.

2.a vodič jazdí od nástupu do ukončenia s jedným vozom a prestávku má zabezpečenú tak, že buď z KONEČNEJ ide na celé kolo s jeho vozom iný vodič a ten "pôvodný" vodič sa tam potom vráti - toto j e pri kratších linkách (ako napr. 210)
2b: striedač preberá vozidlo na trati na zastávke X ide s vozidlom a konečnú a pri jazde späť na zastávke X opäť nastúpi pôvodný vodič, ktorý tam ČERPAL PRESTÁVKU (ako napr na 5 ŽST Vinohrady - Rača, alebo 9 Nový most - karlova ves). Toto je v Ba aj pri rôznych iných linkách.

Model 2 teda už v Ba funguje aspoň 12 rokov, nejakí prví "striedači" tú fungovali už vraj v 80 rokoch..
Tento model ide rozšíriť aj na iné linky, kde by sa tak dosiahla úspora vozidiel. Ale bolo by to za cenu nárastu vodičov, preto sa do toho nejde.

Model 1 zatiaľ v Ba ešte nie je. Aj keď stále sa o ňom uvažuje, ale opäť iba vtedy, ak by pri ušetrenom počte vozov ostal počet vodičov (alt. vodičohodín) rovnaký, prípadne aj menší. Bez ohľadu na to, aká by bola reakcia vodičov naň, s týmto modelom sa uvažuje iba u liniek, kde je 98% pracovných dní väčšinu času meškanie maximálne do dĺžky intervalu. Určite nie u linky 50 v pracovné dni.
Reply on: S499.1023 #181801:
V Budapešti to môžu mať na električkových linkách, alebo aj autobusových, kde sa meškanie pohybuje v nejakej štandardnej odchýlke povedzme do 5-8 min.
V Budapešti môžu mať ako absolútnu prioritu čo najmenej potrebných vozov bez ohľadu na následne potrebný počet vodičov, čiže nemusia pozerať na najefektívnejší kompromis oboch zložiek.
Ale dik za tip, pokúsim sa zohnať ich služobné CP. ?
Reply on: S499.1023 #181800:
Lebo DPB. Ja som samozrejme za to aby sa to zaviedlo, ale v DPB podmienkach tomu skratka neverim.
Reply on: Mike #181796:
Nevieš, ako to robia v Budapešti? Že by nevedeli o tom, že to nejde?
Reply on: 810zssk #181797:
Prečo by bol nepriechodný?
Reply on: Peon #181794:
Lenze ta hlavna a podstatna vec je, ze tym nikto nechodi ❗
Reply on: Solider #181795:
Ja sa pytam ci navrhujes ze vodic (co ma sluzbu na 50ke; NIE striedac) bude za den striedat viacero vozov?

Lebo ak hej tak bohuzial je tvoj navrh proste nepriechodny.
Reply on: Solider #181795:
To nie je buď alebo, teda je striedač alebo nie je.
Btw. keď tam boli kĺbaky pri intervale 10 min. ešte pôvodne, tak tam boli striedači od ŽST N. Mesto ku slimáku, čo by ešte ako tak šlo, ale tiež to sedelo iba papierovo. Skutočnosť bola iná a neskôr sa to zrušilo a pridal sa tam voz a bolo to ok.
To čo Ty navrhuješ, aby pri slimáku neprestávkovali vozy (ok jeden deň tam vidíš stáť 4, iný deň v rovnakom čase 2 a celý december Ti garantujem že tam bude max. 1, čiže reálne tam tie 50 stoja iba 3 minúty), ale aby vozy chodili na otočku a prestávkovali vodiči, nie je proste moc reálne.
Ak by sa aj dosiahla úspora jedného, max. poobede dvoch vozov, tak by to bolo za cenu väčšieho nárastu vodičov, teda určite vodičohodín, atď...a nemám pocit že by sme teraz mali vodičov naviac.. čiže pri tvorbe CP sa vždy hľadá najoptimálnejší model aj vzhľadom na vozy aj na vodičov...

A druhá vec, bude jeden "bežný" cp a jeden zácphový a podľa situácie sa ráno vytiahne jeden alebo druhý??
Reply on: 810zssk #181790:
Tak zoberie taký voz, aký mu v papieroch napíšu. Je podstatné, aby tam striedači boli. V DPB si nevyrátali, či im je výhodnejšie zamestnať zamestnanca, alebo kupovať (prevádzkovať) extra dve vozidlá?

Reply on: 810zssk #181787:
To bola menej podstatná časť môjho príspevku.

Porovnanie zo zastávky "Alexyho" po ŽST DNV: Linka 20 má jazdnú dobu 17 minút. Linka 23 však 12 minút (po zastávku "Kremencová", tá je však de facto k železničnej stanici bližšie). Čiže skrátením 23-ky dôjde k zníženiu obslužnosti zastávok: Zamajerské, Kremencová. A pochopiteľne aj Vápencová, Rakyta a Mláka.
Reply on: 810zssk #181790:
Asi sa mýlim,ale vzkm sa ráta aj zvlášť na sólo aj klbak. Možno ma dakto opraví ako to presne je. ?
Reply on: Mike #181766:
75 som myslel presne ako ty. 74 som len polemizoval či dať či nedať NP garant a máš recht t.j. netreba. ?
Reply on: 810zssk #181787:
Nejde len o Dúbravku, aj v DNV môžeš prestúpiť na 128 len na Hriadkach z 22,28. Peší presun síce existuje ale aj tak.
Reply on: Petto #181788:
Vzkm by nerastli.

Inak, este otazka na Solidera... Ako si predstavujes striedaca pri Slimaku? Lebo v bezny europsky model ze vodic po prestavke berie iny voz snivat nemozes.
Reply on: Solider #181784:
Ekonomika.

A tiez fyzika, lebo mnozstvo klbovych vozidiel nie je nekonecne..
Reply on: Solider #181784:
"A čo bráni mať cez kladivká na 50 v špičke 6-minútový interval s kĺbovými vozmi? "

žeby vzkm či financie či zbytočný luxus ?
Reply on: Peon #181786:
Uz vidim to kvantum ludi co chodia z Dubravky na Mlaku na 15 minutovy listok...
To čo bude v Devínskej od 2. 7. 2012? ? Nízku vyťaženosť linky 23 na Mláku by bolo určite efektívnejšie riešiť zrušením niektorýchi spojov v danom úseku. Lenže od 2.7 budú zrušené všetky a namiesto toho tam úplne odinakiaľ pôjde v 60-minútovom intervale 128-ka, ktorá sa síce bude krútiť po takmer celej Devínskej (a časť spojov do Devína), ale inde sa ňou cestujúci nedostanú.

Týmto krokom sa zhorší aj spojenie na železničnú stanicu Devínska Nová Ves! Nehovoriac o tom, že kto chcel ísť napr. na Vápencovú z Dúbravky, mohol použiť 15-minútový lístok. Teraz pri použití inej alternatívy prichádza do úvahy len 60-minútový.
Odkedy som začal pred pár týždňami po roku využívať linku 92 čoraz viac sa usvedčujem, že Ikarusy 435 sú pomaly životu ohrozujúce. ? Tie autobusy budú za chvíľu vyzerať ako Ikarusy 280 na konci svojej premávky. ? Dnes ma niečo "udrelo" do nohy v zákrute na linke 92 a nemohol som sa neprestať smiať keď som uvidel, že to bol radiátor, ktorý len tak lietal a nebol vôbec pripevnený. ? Taktiež ma na každom Ikaruse zaujali estetické opravy dielenských pracovníkov. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.