Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #178840:
Ale na železnici jazdia celodenne celotýždenne, do PK som vravel že by sa MOHOL uživiť bez dotácie v špičkách.
Približné náklady na 1 km sú 1,2€. Na jedno kolo je to 55,20 €. Pri cene 1,10 € to je 50 ľudí. čiže ak naplníš vozidlo v silnom smere, v opačnom nemusíš viesť vôbec nikoho (ale vždy sa ti tam zo 5 ľudí nájde).

Áno, pri jednorazovom cestovnom je to rovnako, ale pri časovom:
RegioJet mesačný obojsmerný: 30,80 €
Slovak Lines: 20dní * 2 cesty * 1,10€ (z karty) = 44€

Teraz sa už len vysporiadať, kde z tých nákladov ušetriť tých 30%, resp. ako navýšiť kapacitu bez značného navýšenia nákladov (možno napr. 15m voz).
Reply on: Valec #178839:
Akurat, ze na trati Bratislava - Komarno poberaju dotaciu, kdezto my sa bavime o nedotovanej doprave.

Tiez by som rad dal do pozornosti, cennik pri vzdialenosti 23 km (Pezinok namestie - Bratislava AS):

Zakladna sadzba: RegioJet 1,40€, Slovak Lines 1,40€
Zvyhodnena sadza: RegioJet Regio Plus 1,19€, Slovak Lines dopravna karta 1,10€

Takze nechapem ako by cena mohla konkurovat.
Reply on: 810zssk #178837:
Vyjadrujú, ale to je tak akurát všetko. Prinajhoršom sa to dá obísť ešte aj zmenou cestovného poriadku krátko po jej udelení a na to je ešte minimálnejší vplyv.

Benefit? Stačí, aby ponúkli také cestovné, ako na trati do Komárna. Nič viac nie je treba.
Reply on: Valec #178829:
Je to mozne, ze by to zvladol, az taky odbornik nie som. Kazdopadne je otazne:
a) ci by mali zaujem (na zeleznici sa im nechcelo ist konkurovat dotovanej linke aj ked sami dotaciu nechceli; na druhej strane dnes uz pripustaju, ze spustia Praha - Brno proti dotovanym CD)

b) aky benefit by ponukli proti Slovak Linesu aby ziskali zakaznikov

Pokial ide o licenciu - nevyjadruju sa k jej udeleniu vsetky kraje cez ktore linka prechadza?
Reply on: aquila #178814:
Metro má obrovské fixné náklady. Osvetlenie, ventilácia, eskalátory, bezpečnostný systém.
Reply on: Ivan3 #178825:
81-71 není vůz á la Ečs, trupíku? Všechno je to jen sovětská obšlehnutina vozů Brill newyorského mera, vylepšená o sovětské zlepšováky typu vodivá svorkovnice.
Reply on: Mike #178833:
No neviem, pozbierať smeti, pozametať, vymopovať a vyčistiť madlá a to všetko do 10 minút v kĺbovom vozidle.... to minimálne 2ja ľudia na voz budú potrebný... to mi vychádza v takej Petržalke na min. 4-6 upratovačov na nočnej zmene.
Reply on: frenky #178832:
Veď to že podľa tej zmluvy to vyzerá dosť dobre...
Reply on: TeBeCe #178831:
Som zvedavy, ako to bude fungovat realne... ?
Nova firma na cistenie vozidiel MHD + rozpis cisteni:
http://zverejnovanie.dpb.sk/doc/4094
Reply on: Valec #178829:
Práve pre toto si myslím, žeby sa v zákone malo zakázať schvaľovať cestovné poriadky, ktoré sú vyrobené s cieľom obchádzať zákon.
Reply on: 810zssk #178823:
Myslím, že aj špičkovú nedotovanú by zvládol. BTW, licencia nie je predsa problém. Stačí si zažiadať o prímestskú linku v TTSK (linka TT-BA), kde z TT pôjde hoc len jeden spoj a zvyšok z PK. Prípadne o diaľkovú s obdobnou prevádzkoua to už v ktoromkoľvek kraji .
Reply on: 810zssk #178817:
Aj mne sa marí ten rok 1996. Len pre doplnenie, v sedle jazdila len tá jedna súprava, navyše len trojvozňová a aj to obsadená viac menej len sediacimi. Interval vychádzal z toho, ako sa stíhala obracať, len škoda že sme aj v špičke nezbehli do tej stanice. Pre dokreslenie obrazu efektivity prevádzky treba prirátať aj počty zamestnancov, keď na jedného rušňovodiča pripadá v každej stanici okrem pokladníčky bola aj dozorkyňa eskalátorov a výpravkyňa. ?
A túto linku (vedúcu zo sídliska) sa pred železničnou stanicou (ak to teda už nepredĺžili až do centra) napája električková linka s celodenným 2-3 minútovým intervalom.
Reply on: Ivan3 #178825:
a dnes by bola celá trať už uzavretá, lebo by sa pri (ne)údržbe rozpadávala - viď "dočasne" postavená trať z Radlinského na HlSt, tieťž bola stavaná v 1980's...
Reply on: Ivan3 #178825:
Otazka znie naco by to bolo dobre...
ale bobánci, Pro Bratislavu nebyly rezerovavné žádné vozy alá ečs, tam měly jezdit stejné vozy jako v Praze 81-71.
Jak by dopadla stavba této akce, pokud by pokračovala po listopadovém puči? Jednoduše. Postavil by se 1 úsek metra, tenby donutil vedení postavit druhý na hlavní stanici a pak by se asi ´výstavba zastavila, ale aspoň by byla v provozu jedna ucelená trasa. O tom, že by se dál nestavělo je všem jasné.
Otázka na adminov: Kedy konečne budú obnovené sekcie Články, Sci-fi alebo tie trasy liniek od r. 1895?
Reply on: matt11 #178822:
Nedotovanu ani nie, navyse by imho nedostali licenciu na taku linku.
taka otazka, myslite, ze by sa SA oplatilo niekde prevadzkovat nedotovanu regionalnu autobusovu dopravu? napriklad medzi PK a BA? autobusy tak chodi dost naplnene, podla mna, by boli v zisku ak by sa do toho pustili, ale to je len taka uvaha, prajem im vela stastia s vlakmi

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.