Reply on: Turbo #17853:
K tomu zváraniu termitom: Áno, PVVV, BEÚS, DOZÁB boli pokrokové firmy, stavali si vozu v ÚD, zvárali termitom... Dnes máme nové ÚD a vozy rekonštruujeme v Šumperku, v Krnove, vo Zvolene, proste v akejkoľvek riti leny aby sa to nerobilo v Bratislave, ÚD nie sú schopné bez závad urobiŤ ani SP, nie to ešte 7783/84 či slávnu 7085. Vieš si predstaviť ako by vyrábali nový voz? A vieš si predstaviť Agregátika ako zvára termitom? Však to sa nedá, to nejde, nikdy sa to tak nerobilo, nosný systém to vyrieši... Vraj nie sú prachy na pružné upevnenie. By ma ku..a zaujímalo, koľko stojí jedno pevné upevňovadlo a koľko stojí jeden Vossloh Skl 14, ktorým môžu tie pevné upevňovadlá na celej Račianskej, Karloveskej a vôbec všade, kde sú rebrové podkladnice, bez akéhokoľvek ďalšieho zásahu nahradiť.A čo to povedala súdružka Langmaierová? Metroprojekt Praha? To je materská spoločnosť Metro a.s., či kde také hovädá berú? To ich klonujú?
I.
novacik
ad Termitove zvaranie: Potrebovalo by sa vela foriem z dovodu mnozstva pouzivanych kolajnic. Na zelezniciach sa pouziva aj elektrokontaktne zvaranie (zname PRSM1, ci PRSM3), zaverne zvary dlhych kolajnicovych pasov sa robia termitom - to je moj znamy stav z cias, ked som pracoval u zeleznic. Mozno je to v sucasnosti inak.