Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #168634:
to by potom ale vlakom cestoval ozaj málokto... Podľa údajov v tomto linku : http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_usage_statistics_by_country keby to tak malo byť ako hovoríš, tak by ani tých 5,9% celkovo prepravených ľudí nepoužívalo vlak ale ledva 3-4% a lokálne trate na Slovensku by možno okrem Rajeckej a Makovskej lokálky (po Turzovku) pošli do čerta. Alebo nech si teda regionálne trate dotuje kraj, resp. nech si vyberie medzi vlakom a autobusom, nech teda tam premáva to na čo ten kraj má. A nejde iba o to, že "kto na to má nech cestuje vlakom", niekto napr. má aj na vlak, no radšej dá na auto, lebo hoc prejazdí viac, tak mu to za ten luxus stojí, že môže ísť kedy chce a kam chce. Navyše so službami a vozňami aké sú u nás to nie je nič moc, sa vôbec divím, že na lokálkach s tými 810 a ich reinkarnáciami dakto cestuje.
Reply on: AAA #168629:
A prečo teda treba takýto všestranne nevýhodný dopravný prostriedok, navyše principiálne pri preprave malých množstiev substrátui drahší oproti ceste zo systémových dovodov (vlastná dopravná cesta, rádovo vyšší stupeň zabezpečenia) vlastne propagovať, dotovať a lákať doňho ľudí?
Ja by som bol rád, keby sme sa už dostali k nemeckému "kto na to má, možecestovať vlakon, kto nie, musí cestovať autom a autobusom".

S vami šotoušmi je to ťažké. Na jedneje strane opľujete vlak, že je úplne na howno ale súčasne aj napíšete, že treba doňho dostať ľudí, najlepšie nejakými euro-štátno-socialistickými zásahmi a dotáciami.
Reply on: Santer #168624:
? ? ? ?
Reply on: AAA #168628:
Nemusím mať všetko aj za cenu straty, že?
Reply on: Joyki #168623:
? ? ?
Reply on: Solider #168627:
ešte funguješ na ICQ občas?
Reply on: Andy #168625:
Lenže pre každodennú dochádzku na kratšiu vzdialenosť má vlak pre cestujúceho tieto nevýhody:
1. Menšia ponuka spojov oproti SAD,
2. SAD stojí uprostred dediny, no na vlak treba ísť zväčša pomaly do pola,
A áno prevádzka vlaku je drahšia, lenže koncového užívateľa zaujíma cena, ktorú má zaplatiť. Áno po vytvorení IDS sa to dá všetko zmeniť a upraviť, ale IDS bude v roku 20??.
Reply on: S499.1023 #168622:
Tak ak chceš byť ako dopravca konkurencieschopný voči SAD, tak cestujúceho na krátku vzdialenosť môžeš v súčasnej situácií prilákať v podstate len cenou. Tie zápchy totiž nie sú zo všetkých smerov až také neznesiteľné, aby si ľudí donútil presadnúť do vlaku.
Reply on: Joyki #168623:
Veď aj prevádzka IAD išla hore, ceny pohonných hmôt sú na dosť vysokých úrovniach. Pochybujem, že niekto, kto nemá na prevádzku IAD, bude na ňu mať po miernom zdražení cien cestovného. To auto si odniekadiaľ vyserie, alebo ako ho nadobudne?
Reply on: Joyki #168623:
Kde v meste, kolóny budú na vstupoch do mesta. ? Ale stále si myslím, že bude dosť ľudí, ktorí si svoj čas cenia na viac, ako o pár percent zvýšené cestovné.
Reply on: AAA #168618:
Väčší komfort, náročnejšia infraštruktúra, drahšia prevádzka... 🙂
Reply on: Joyki #168623:

Nerád to vravím, ale máš úplnú pravdu. (nerád v zmysle, že sa blíži neodvratný kolaps)
Koniec primestskej dopravy. Autobusy SL konkrétne zo Senca ešte stále budú drahšie, než vlaky. Vlaky začínajú sa podobať cenovo k autobusom, ludia z GA a SA taktiež sa rozhodnú tak, že pojdu autom, Senčania taktiež, kedže to bude už dosť drahé. (navyše, REGIONAL 15 %na zlava nebude platiť v R, čiže priplatok pre GA a SA. kde stoja bystrické R, ktoré hojne využívajú). Čiže na tomto trati sa vlaky vyprázdnujú, silný odliv cestujúcich nadalej v autobusoch, (zákazníci ZSSK určite neprejdú do drahších autobusov),
PLUS drastické, a diskriminačné zdraženie MHD v BA.
čo nám ostáva? IAD! Nechcem si predstaviť ten katastrofálny stav, tie desatkilometrové kolony, kolaps v meste. ? Vivat IAD! ?
Reply on: AAA #168618:
A prečo nie?
Reply on: dopravak123 #168600:
Áno, veď začiatkom roka 2010 bola o tom v "Nastúpte prosím" reportáž. Podľa mňa by pomohla nejaká informačná kampaň (nielen v TV Bratislava), že taká infolinka existuje.

Ale ak už je, na rozdiel od minulosti, v prevádzke pravdepodobne iba cez pracovné dni od 7 do 15 h (viď #161135 a #161169 ), tak vo zvyšnom čase sú hovory presmerované na dispečing.

Začiatkom roka 2010 bola v prevádzke takto: #143649 . A pred niekoľkými rokmi zas takto: #83654
Reply on: Majo #168610:
No musim porusit slusnot, vodu kazem, ale idme vino pit - a ty si co za quoquota ?! Si tu stranku aspon otvor a vsetky dojazdy tam mas napisane ty dzebo!

A ake polopravdy?
Reply on: PetoMHD #168613:
Na 1 páre by mali ísť z NZ až do Kozároviec.
Reply on: S499.1023 #168601:
Prečo má byť vlak drahší ako bus?
Reply on: Maykl #168615:
Minimálne Vorteliscard na busoch neplatí. Pred cestou si ale odporúčam zistiť, že či ti vôbec ide nejaký bus z vlaku do tvojej destinácie. Busy totiž zväčša premávajú dosť nečasto aj to zväčša len v prac. dni do 18:00 a v sobotu.
Reply on: Majo #168610:

Je tam aj dojazd, ked si rozklikneš tie jednotlivé modely

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.