Asi ziadnu zlavu nedostanes. Jedine ze by si mal do 19 rokov - vtedy sa ti pri frekventovanom cestovani busmi v jednom regione oplati Sommerticket Plus - zahrna standardny Sommerticket a k nemu aj autobusy vo vybranom IDS.
Ktorí prichádzajú vlakom alebo autobusom, využívajú teraz lístky, amximálne prvopásmový PCL, kedže stanice a zastávky sú už v prvom pásme. 25 € za PCL, trošku dosť. ešte pricestovať do BA. Plus ejedno euro. No nesrandujte... Zvýšenie o 40 %, nie o jedno jediné euro.
Dobre, nebude kolaps, nebude nič. Ani jeden jediný cestujúci sa nebude sťažovať, že cestovanie je drahé, či už prímestské alebo mestské. Kombinovane ani nehovorím... Pre Bratislavčanom je to jednoduchšie, vybavia si kartu, a cestujú kludne, lacnejšie, ako iní. Denne dochádzajúci zase si priplatí, ako vždy. ? Slovak Lines, ZSSK, DPB ?
Protože vlak je pohodlnější než autobus. To je snad vidět na první pohled. Po autobuse se mooc procházet nemůžu a místa na nohy tam taky moc není. Víc se kolébá a větší procento lidí tam trpí "mořskou nemocí". Všude jinde je vlak dražší než autobus.
no ver, že ani tí čo cestujú iba do prvého pásma nebudú vôbec nadšení! Poznám x-ľudí čo cestujú iba v prvom pásme a do druhého chodia tak málo, že sa im neoplatí dávať o 11€ viac na 1+2 pásmový PCL. Určite to ľudí naserie, keď zistia, že si musia kupovať PCL na celú BA a hoc cestujú iba v prvom pásme, budú dávať za PCL toľko čo niekto kto sa vezie napr. z DNV do Ružinova alebo z Dúbravky do Rače, čo je myslím si, že veľký rozdiel ak niekto cestuje do 30min (väčšinu ciest v rámci 1. pásma sa dá zvládnuť za tento čas) a ak niekto cestuje cez 45min a aj prejdená vzdialenosť je podstatne iná.
Aké autá tí z Galanty, či Šale majú? Chodia s nimi do Kauflandu na nákup, ale do Bratislavy chodia vlakom? Tak keď nemajú na cestu do Bratislavy autom, tak na ňu nebudú mať ani potom, čo sa mierne zvýši cestovné na železnici. Kvôli nejakému euru teraz snáď hrozí apokalypsa? Nesranduj.
Áno, je to trend a trendom to aj zostane. Ten, kto na to má, jednoducho vlakom, ani autobusom, ani žiadnym integrovaným systémom cestovať nebude. Ani pred zdražením, ani po ňom.
Je tam až 45%-ná zlava za mesačný, ale vzhladom na to, že sa zavádza kilometrový systém, to bude už dosť vela tým, čo dochádzajú z takej vzdialenosti. Ja nehovorím, aby nezvyšovali cestovné, ale 5 centov za každý kilometer, to je trošku veľa...
Určite časť ludí prejde do áut z vlakov, plus k tomu, že MHD sa zvýši, a to enormne (ešte stále neviem, ako je to možné, že skoro celé Slovensko dopláca na to, čo v tej firme urobili, len BA-karťáci nie) a to je skôr isté ako neisté, že miera IAD-istov sa tak zvýši a výpadovky to už neznesia.
Nepoužívajú denne dochádzajúci náhodou traťové predplatné lístky? Lebo u tých je cena niekde úplne inde (žiadna Regiozľava tam nič nezaváži) a vôbec nezáleží na druhu vlaku. ?
A štyria ľudia v aute je len sen niektorých diskutujúcich. Keby to tak bolo, tak takýchto dochádzajúcich by bolo asi 1%.
lenže najmä tí, ktorí denne dochádzajú z vačšej vzdialenosti, ako je napr. Galanta či Šaľa, presadnú do áut. Bude tam priplatok na R (teda nebude platiť 15 %-ná regiozlava) Skôr by som povedal, že v tých autách budú štyria, čiže benzin sa delí na štvrť. Trend, že v autách je len šofér, je najmä v prilahlých okresoch, čiže kratšia vzdialenosť.
nehovorím, že hned po 1.9. nastane obrovský kolaps, ale pekne postupne. Určite teda zvýšenie cestovného už aj u ZSSK nenapomáha doprave na výpadovkách. ? No áno, zase otázka IDS... ?
to by potom ale vlakom cestoval ozaj málokto... Podľa údajov v tomto linku : http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_usage_statistics_by_country keby to tak malo byť ako hovoríš, tak by ani tých 5,9% celkovo prepravených ľudí nepoužívalo vlak ale ledva 3-4% a lokálne trate na Slovensku by možno okrem Rajeckej a Makovskej lokálky (po Turzovku) pošli do čerta. Alebo nech si teda regionálne trate dotuje kraj, resp. nech si vyberie medzi vlakom a autobusom, nech teda tam premáva to na čo ten kraj má. A nejde iba o to, že "kto na to má nech cestuje vlakom", niekto napr. má aj na vlak, no radšej dá na auto, lebo hoc prejazdí viac, tak mu to za ten luxus stojí, že môže ísť kedy chce a kam chce. Navyše so službami a vozňami aké sú u nás to nie je nič moc, sa vôbec divím, že na lokálkach s tými 810 a ich reinkarnáciami dakto cestuje.
A prečo teda treba takýto všestranne nevýhodný dopravný prostriedok, navyše principiálne pri preprave malých množstiev substrátui drahší oproti ceste zo systémových dovodov (vlastná dopravná cesta, rádovo vyšší stupeň zabezpečenia) vlastne propagovať, dotovať a lákať doňho ľudí?
Ja by som bol rád, keby sme sa už dostali k nemeckému "kto na to má, možecestovať vlakon, kto nie, musí cestovať autom a autobusom".
S vami šotoušmi je to ťažké. Na jedneje strane opľujete vlak, že je úplne na howno ale súčasne aj napíšete, že treba doňho dostať ľudí, najlepšie nejakými euro-štátno-socialistickými zásahmi a dotáciami.
Valec
A štyria ľudia v aute je len sen niektorých diskutujúcich. Keby to tak bolo, tak takýchto dochádzajúcich by bolo asi 1%.