Je vcelku zrejmé, aký pohľad verejnosti sa dá očakávať po rokoch, kedy mesto neinvestovalo do objektu a je v stave v akom je.
A na základe čoho sa má verejnosť rozhodovať ? Rozhodnúť sa na základe toho, ako vyzerá objekt teraz a ako náhradu špecifikoval developer môže len idiot. Keby sme videli podrobný návrh toho priestoru, čo developer ohlásil že postaví a mesto ho prenajme, resp. ak by mesto predstavilo víziu možného rozvoja súčasnej stavby - tak by bolo možno z čoho vyberať na rozhodovanie.
"Na obtiaz rozvoju mesta" - samozrejme ze je to subjektivne, nech rozhodne verejnost.. ja som celkom zvedavy ako by dopadla nemanipulovana verejna diskusia o PKO.
Ale vsak sa tu raz o tom pisalo - ze keby boli modernejsie vyhybky a nizsie riziko pre vodicov (pri elektrickach nesu riziko na vyhybkach vodici, pri vlakov nie), tak by to slo aj rychlejsie - ci som vtedy pochopil zle tu diskusiu? (bolo to mozno rok dozadu?)
Tak ja sa pokúsim ešte raz zopakovať: Cestovná rýchlosť električiek v Bratislave je vyššia ako cestovná rýchlosť autobusov a trolejbusov. Električky by cez výhybky nemohli jazdiť rýchlejšie a ani to nie je potrebné. Kľúčové slovo fyzika. "Ochotnosť riskovať" nebudem ani komentovať, riuskuj si sám vo svojom aute a potom aj nes zodpovednosť.
elektricky - pomalost (teda nizsia premavkova rychlost aby si rozumel) je sposobena hlavne lavymi odboceniami cez trat (cez vyhybky by kludne mohli jazdit aj rychlejsie, vsetko je vecou ochotnosti riskovat, kvality vyhybiek atd).
trolejbus - pomalost je sposobena trolejovym vedenim (zakruty, vyhybky (tie starsie), krizovania a podobne) a zapchami (tam kde nie je buspruh).
Ale priznavam, ze tu vetu som mohol formulovat aj inak - napriklad: Hlavny problem elektriciek su rozne prekazky na trati, ktore ju spomaluju. Ale na druhej strane aj trolejbus ma mnoho prekazok, ktore ho spomaluju (viz vyssie). A inak moj kmen je z juzneho Slovenska, okres Nove Zamky
Som to písal v dobe, keď si písal aj ty, tie príspevky tam neboli, inač by som svoju reakciu neposlal. To, že to nebol šotoušský ale ollovský príspevok si vystihol. Mňa len zarazila minulo ročná anketa o osude trolejbusov, nikto to tu nenapádal ? .
Ano, vsetko suhlasi lenze doplnim:
-Cena: o priblizne 50-75% drahsia je elektricka
-Náklady na údržbu: u elektriciek vyssia
-Výstavba tratí: koľajnice, troleje vs troleje
-U kapacity mas pravdu u solach je to vsak to iste, kedze vsetci do mna hustia, ze na nas rozhod sa nevmesti 5 clankovy voz.
To je len laický subjektívny názor. Pozri sa na cestovné rýchlosti. Električka jednoznačne víťazí.
A akú pomlaosť majú trolejbusy? Asi nerozumiem reči tvojho kmeňa.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
"Na obtiaz rozvoju mesta" - samozrejme ze je to subjektivne, nech rozhodne verejnost.. ja som celkom zvedavy ako by dopadla nemanipulovana verejna diskusia o PKO.