šak Zr Košice - Humenné by sa zrušili... Bol by 2h takt IC a to by stačilo (+ samozrejme nejaké Zr by asi zostalo, keďže prvé IC by aj tak do Košíc pred desiatou nedošlo)
Čiže BA - ZA by bolo ešte aj spojenie rýchlymi vlakmi (IC/Ex) v hodinovom takte.
Samozrejme, že by bolo treba zabezpečiť aj také veci, ako garantovaný prípoj R/Ex na hrane v Žiline, pri prestupe s miestenkou by sa platila miestenka iba raz, a tiež pri IC by mala cena miestenky so vzdialenosťou klesať - napr. BA - TT 3€, BA - TN 2€, BA - ZA až BA - Poprad 0,66€ a BA - Kysak až Humenné 0€ (aby sa nestálo), pričom na úseku Humenné - Košice by bol vlak nepovinne miestenkový...
On totiz po tych statnych kolajniciach nejazdi len ten jeden statny dopravca s osobkou. Ale to ty urcite vies. To by potom ani statne podniky nemuseli platit za svojich zamestnancov odvody a dane, nie?
Aby niekde zastavovala "vacsina" zo vsetkych 4 parov IC je absolutny nezmysel. Bud vsetko alebo nic. Nie gulas typu "tento zastavime v TN, tento v TT a tento v RK, aby sa vlk nazral a kozy zostali cele". Potom v slavnom ZSSK-takte su v takte akurat odchody z BA/KE a v Ziline uz je to rozhodene.
Vidis a pri autobusovych staniciach to uplne v pohode funguje
A este priklad: Keby si (hypoteticky) Student Agency postavila kolajnice pre ucely jazdy RegioJetov tak by to bolo v poriadku, ale keby si tie kolajnice postavil priamo RegioJet tak nie?
Ked je uz rec o LM, prave pribudla novinka na imhd v sekcii LM
V LM - Liorbuse vyhral Tempus, ktory doda 16 Citelisov 10,5 a 4 12metrove Citelisy do prevadzok LM-RK-DK - presne ako v Prievidzi
Podla mna by mali ICcka jednoznacne zastavovat v LM, hlavne kvoli cest. ruchu
Je to základ pre budúce prostredie, kedy dopravcov bude viac. Neviem si predstaviť systém, že by za dopravnú cestu platil jeden DOPRAVCA inému DOPRAVCOVI - jeho konkurentovi.
Ked uz sa odvolavas na tu debatu tak ti pripomeniem, ze som v nej explicitne uviedol, ze koridor BA-ZA-KE je vynimka a uprednostnujem tam vlak. Neboj, mam tam nacestovane dost.
Rozdelila sa preto, lebo to tak EÚ požadovala. A bolo to aj výhodnejšie, keď v roku 2005 finišovalo dokončenie prípravy na privatizáciu Carga, ktoré však neskôr Červení kméri zastavili.
Prečo práve Mikuláš? Mikuláš je spádovou oblasťou pre severné Nízke Tatry a primerané množstvo cestujúcich tam vystupuje. Mimochodom, ešte asi 2 GVD dozadu sa malo zrušiť zastavovanie v SNV, avšak vzhľadom na politické tlaky sa to neuskutočnilo.
Kde je problém? Ja nespochybňujem, že Leopoldov, Kraľovany, Margecany a Kysak sú významné dopravné uzly, iba sa snažím povedať, že Liptovský Mikuláš je z hľadiska cestovného ruchu podobne významný, ako Poprad, čo je, podľa mňa dostatočný dôvod na to, aby tam aspoň väčšina IC vlakov zastavovala. To, že IC vlaky stoja práve LM a nie v RK a SN má zrejme nie je len tak a má nejaké odôvodnenie.
Rozdelenie podnikov je logické, ako ti už povedala laminátka. Ja len doplním, že to vyplýva z európskych predpisov (mám dojem, že je to Smernica o rozvoji železníc Spoločenstva).
A k objednávaniu výkonov VÚC ti poviem akurát tak to, že súčasný úradníci na ministerstve majú názor, že IDS majú byť budovaný zhora, aj preto chce štát podiely v SAD. Zákon počíta s prenosom kompetencie objednávania regionálnych vlakov na VÚC, ale účinnosť toho ustanovenia je stále odďaľovaná. Dôvod odďaľovania je taký, že štát sa bojí, že VÚC budú radšej objednávať autobusové výkony v SAD namiesto vlakov a druhým problémom sú peniaze.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
barack40
Tu mal už dávno existovať pásmový grafikon, a síce:
R: 1h takt s takým zastavovaním, ako R 6xx doteraz (+ Dubnica a Ilava, T.Teplá asi prechodiť)
Ex: 2h takt BA, BA Vinohrady, Trnava, Trenčín, Žilina, Vrútky, Kraľovany, Lipt. Mikuláš, Štrba, Poprad, Spišská, Margecany, Kysak, Košice
IC: 2h takt BA, Trnava, Trenčín, Žilina, Mikuláš, Poprad, Kysak, Košice, Trebišov, Bánovce, Michalovce, Strážske, Humenné
Čiže BA - ZA by bolo ešte aj spojenie rýchlymi vlakmi (IC/Ex) v hodinovom takte.
Samozrejme, že by bolo treba zabezpečiť aj také veci, ako garantovaný prípoj R/Ex na hrane v Žiline, pri prestupe s miestenkou by sa platila miestenka iba raz, a tiež pri IC by mala cena miestenky so vzdialenosťou klesať - napr. BA - TT 3€, BA - TN 2€, BA - ZA až BA - Poprad 0,66€ a BA - Kysak až Humenné 0€ (aby sa nestálo), pričom na úseku Humenné - Košice by bol vlak nepovinne miestenkový...