Kĺbový Citybus je sen, ale hororový. Asi 12 miest je vyhradených pre trpaslíkov, pretože na ôsmich sa nezmestia nohy do "priestoru" medzi sedadlami a na ďalších štyroch bude mať cestujúci kolená v rozkroku toho oproti. Pri svojej výške som síce zvyknutý na to, že sa len tak hocikde nevpracem, ale v tomto prípade majú veľké problémy aj ľudia normálnych postáv. Ak by na tomto modeli mala byť postavená MHD v BA, prestanem ju používať.
Z
Automaticke prevodovky VOITH su trochu ine-nemam ich este prestudovane do vsetkych detailov, ale je to vsetko o elektronike, krutiacom momente a otackach, a v neposledkom rade o nastaveni motora. System Vsetko so vsetkym suvisi-a je to uzasne! :o)
V prevodovkach VOITH, ktore mame montovane v nasich busoch, su tiez rozdiely-Iky a TAMy maju po 5 tlacidiel, SOR ma len 3! Oficialne: VOITH preradi na nizsi prevodovy stupen, ak mu elektronika da impulz, ze otacky motora su uz pod hranicou predtym zvoleneho prevodoveho stupna. Na jazdu do vrchu, aby bol chod motora ekonomicky (zalezi vsak aj od zatazenia), treba pouzit inu volbu (tlacidlo) na manuale. Ale v premavke som to videla zriedka pouzivat. VOITH ma zabudovany aj brzdny retarder-su 2 druhy-automaticky-voz "sam" brzdi prevodovkou a manualny-kde je na palubovke packa na zapnutie retardera. Takuto packu maju aj nase Karosy B741 s motormi Reanult, nie som si vsak ista, ci vsetky. SOR ma "packu" tiez.
S tym podradovanim-je to v istom zmysle aj individualne-kazdy z vozov sa sprava inak-je sice na to "oficialny navod", ale ten spravny moment vodic vyciti-ako mu voz zareaguje, ked pedal dotlaci "na fest", alebo dotlaci a uplne povoli. Najlepsie by bolo hovorit z osobnej skusenosti-raz sa mozno aj toho dozijem!