Reply on: no.ev.di. #163997:
Žiadny. Týmto som chcela naznačiť, že niekto, kto so SORom nikdy nejazdil, nemôže relevantne posúdiť ani vyhlasovať, že SOR je APRIORI nanič. ? Že SOR treba posudzovať komplexne, nie jednostranne. Autobus je pre cestujúcich - ale nie je to LEN o cestujúcich. Na každej značke či type nájdeš prvky kvalitné aj menej kvalitné. Napríklad MBCC je z hľadiska vodiča špička - ako cestujúcej mi však nevyhovuje, len kvoli jedinému prvku, kvoli centrálnemu klimatizačnému obehu, ktorý v priestore cestujúcich reguluje a nastavuje automat. Preto ale nevyhlásim, aký je to drahý šmejd, lebo stovkám ďalších cestujúcich centrálny klimatizačný obeh vyhovuje/ neškodí. SOR 18BN je oproti CC krok dole, ale ponúka oveľa vyšší komfort pre vodiča ako Karosy, napríklad aj v takom malom detaile, že kabína "sa podobá" mercedesovej usporiadaním tlačidiel, čo vodičovi uľahčí život pri presadaní z jedného typu do druhého; je možné si napríklad prispôsobiť kokpit na mieru.. Oproti prvým SORom z hľadiska vodiča ubudlo v nových typoch pol milióna mätúcich kontroliek, pre cestujúcich pribudla nízkopodlažnosť. Z hľadiska vodiča mi veľmi vyhovovala prvá séria automatických "kindervajec", bol to nepomerný pokrok oproti Karosám a prvým kutáčovým SORom. 18BN je dostupnou, nie ideálnou možnosťou. On vyhral tender, preto je tu. Je pre cestujúcich - ale je aj o vodičoch a prevádzkových nákladoch. Treba ho preto posudzovať s nadhľadom.
no.ev.di.
Re #163971 Vladimír: 1.+2.+3. = nie. Teda mám uveriť tomu, že 5-dveráky by mali byť povinne predpísané vo všetkých väčších mestách? Teda asi v Brne nerobia dobre keď nemajú 5-dverový SOR, a takisto vo Francúzsku, Švajčiarsku, či Nemecku alebo Švédsku ? Takí Švédi sa na Libchavské "maringotky" vykašľú a radšej budú spolupracovať so Solarisom. Zaujímavé, že tu dopravcom vo Švédsku nevadí ani to, že závod majú od ruky cez Baltské more, hoci doma majú výrobcu autobusov Volvo.
Re #163972 Valec: nech sa pepíci vozia aj na fúrikoch, keď musia kupovať SOR iba preto, že je to ich domáci výrobca, ich problém, že sa budú voziť v takých low-cost-shitoch.