Reply on: no.ev.di. #163997:
Žiadny. Týmto som chcela naznačiť, že niekto, kto so SORom nikdy nejazdil, nemôže relevantne posúdiť ani vyhlasovať, že SOR je APRIORI nanič. ? Že SOR treba posudzovať komplexne, nie jednostranne. Autobus je pre cestujúcich - ale nie je to LEN o cestujúcich. Na každej značke či type nájdeš prvky kvalitné aj menej kvalitné. Napríklad MBCC je z hľadiska vodiča špička - ako cestujúcej mi však nevyhovuje, len kvoli jedinému prvku, kvoli centrálnemu klimatizačnému obehu, ktorý v priestore cestujúcich reguluje a nastavuje automat. Preto ale nevyhlásim, aký je to drahý šmejd, lebo stovkám ďalších cestujúcich centrálny klimatizačný obeh vyhovuje/ neškodí. SOR 18BN je oproti CC krok dole, ale ponúka oveľa vyšší komfort pre vodiča ako Karosy, napríklad aj v takom malom detaile, že kabína "sa podobá" mercedesovej usporiadaním tlačidiel, čo vodičovi uľahčí život pri presadaní z jedného typu do druhého; je možné si napríklad prispôsobiť kokpit na mieru.. Oproti prvým SORom z hľadiska vodiča ubudlo v nových typoch pol milióna mätúcich kontroliek, pre cestujúcich pribudla nízkopodlažnosť. Z hľadiska vodiča mi veľmi vyhovovala prvá séria automatických "kindervajec", bol to nepomerný pokrok oproti Karosám a prvým kutáčovým SORom. 18BN je dostupnou, nie ideálnou možnosťou. On vyhral tender, preto je tu. Je pre cestujúcich - ale je aj o vodičoch a prevádzkových nákladoch. Treba ho preto posudzovať s nadhľadom.
no.ev.di.
Re #163991 tbus: fakt zaujímavé... čiže budeš mať klbáky 5 dní v týždni vo vozovni iba tak odstavené, hej? ? už dakto navrhoval, že Trnava by mala mať klbáky a zotreli ho s tým, že je to blbosť aby iba kvôli špičke počas školského roka, kupovala SAD TT klbák, keď im bude mimo špičky a cez víkendy stáť. Moc vymýšľaš ? stačia kĺby, iba zlepšiť interval. Až bude interval s kĺbami 3-4min, potom hovor o nasadzovaní dvojklbákov.