Reply on: Martin Fundárek #138098:
No tak Ž1 by sa dala upraviť, len sa obávam, že Ž1 v tomto vychádza z nejakého predpisu vyššej právnej sily.Okrem toho sa obávam, že ono legendárne téžévé Paríž-Bratisalva ten autoblok akosi nevyužije, lebo žabožrúti tam asi MIREL dodávať nebudú. Možno sa počíta už s ETCS level 3 s plávajúcim oddielom

Martin Fundárek
Nejde o nijaký zákaz jazdy nákladného vlaku na sklone 25 promile. Pokojne by tam mohol ísť. Lenže ak by mal v čele laminátku, tak by mal normatív hmotnosti S 500 ton, kdežto cez ÚNS pri rovnakej rýchlosti S 1400 ton. Čiže aby si cez tunel previezol rovnakú záťaž, ako cez ÚNS, musel by si ju rozdeliť na trojnásobný počet vlakov, alebo používať postrky a príprahy, čo je dosť neekonomické.