Reply on: Martin Fundárek #138094:
Aké tam budú sklonové pomery? Jazdíme výhradne v nezávislej trakcii (kvôli úchylnému spôsobu platenia za elektrinu v ČR, ešte úchylnejšiemu spôsobu plánovania odberu v SR a v 99,99% nezadrôtovanej "poslednej míli" nemôžeme ako ad-hoc dopravca závislú trakciu používať) a taká ER20 toho utiahne dosť (pri nejakých 1.600 kW na obvode kolies uvezie isi toľok, koľko má normu laminátka).Skôr by som videl problém v tom, že zatiaľ každý vníma nákladné vlaky ako pomalé, hoci taký kontajnerový vlak v pohode stíha aj pred EC.
Martin Fundárek
Nejde o nijaký zákaz jazdy nákladného vlaku na sklone 25 promile. Pokojne by tam mohol ísť. Lenže ak by mal v čele laminátku, tak by mal normatív hmotnosti S 500 ton, kdežto cez ÚNS pri rovnakej rýchlosti S 1400 ton. Čiže aby si cez tunel previezol rovnakú záťaž, ako cez ÚNS, musel by si ju rozdeliť na trojnásobný počet vlakov, alebo používať postrky a príprahy, čo je dosť neekonomické.