Reply on: J #13116:
Ta zeleznicna spolocnost bol americky Amtrak. Porovnavat americke zeleznice, kde su obrovske medzistanicne vzdialenosti a pravdepodobne aj uplne iny pomer osobnej a nakladnej dopravy je podla mna zavadzajuce. Napriek tomu je prezamestnanost na zelezniciach obrovska. Zaujimavejsie by bolo porovnanie s nejakou europskou zeleznicnou spolocnostou, napr. rakuskou OBB aj s poctom zamestnancou, aj s poctom prepravenych osob a mnozstvom prepraveneho nakladu.
Juro
Co sa tyky tych poplatkov za dopravnu cestu tak si nemyslim ze u nas su najvysie, ale skor najmenej dotovane.
Inak clanok je super. Ale nejakych 400 mil. je fakt smiesna suma v porovnani s tym, ze len minuly rok dostalo cca 16 zel. rodin byty v novo postavenom dome na Sancovej (cenu odhadujem) za min. 100mil. Sk
Len tak mimochodom za chybajucu miliardu Sk pre dotovanie zeleznicnej dopravy si stat postavy tak 1-5 km dialnice. Nech zije cestna lobby a magorkovia typu Pro*****ovic a vseved c.2 Rusko (vseved c.1 je Fico).
J: Ta spolocnost bola AMTRAKa to co prezentoval pan OPaterny je s prepacenim. pekna peachovina. Pozri sa sem:
http://www.amtrak.com/about/amtrakfacts.html
AMTRACK je len operator v osobnej doprave a vlastni len 730 mil trati a na tych ostatnych len jazdi. A pozri sa na ten vykon na tych 40000km trati prepravi denne len 65000 osob. Boha to je vykon a v nakladnej doprave ani tonu. Vidim ze vymyvanie mozgov prostrednictvom TV Markiza a inych pisalkov pokracuje.