Hmm. Takže ešte ani v minibusoch nemôže existovať unifikácia. Tomu sa hovorí bordel par-excellence. Inak čo my máme s Ivecom? Resp. s kým majú dobré vzťahy na magistráte alebo DP? To je pre Iveco taká veľká záťaž a preto sme museli k tomu prezentačnému vozidlu zakúpiť ešte ďaľšie tri? ? Princípy jak poďme v zime na jahody. Tak mohli kúpiť ten jeden minibus a zvyšné tri kúpiť od Mercedesu. Či o pokračovanie dodávok od Mercedesu DP nestojí? Dobre vie inak takéto jednanie NASRAŤ. Niekto si u teba vlastne akoby zarezervuje tvoje služby, no medzi časom sa na ne vykašle a kúpi od iného výrobcu pričom tebe dal pred časom najavo, žeby o tvoj výrobok mal záujem. Tu na Slovensku je hotová radosť uzatvárať zmluvy... ?
Ramcova zmluva na kategoriu mini bola s Medvedom na 10 kusov....ale potom sa zrejme iveco nevedelo zbavit prezentacneho minibusu...a bola sutaz-nesutaz....
Ešte podotázka či ešte aj pri minibusoch ktorých porátaš na prstoch dvoch rúk musíme mať dva typy? Nabudúce ak budú objednávať tak dojde tretí typ ešte? Dúfam, že to nebud mini-SOR. To nemohli s Mercedesom podpísať rámcovú zmluvu na 10 až 15 kusov? Aj tak toho nepotrebujeme viac a vôbec nie teraz keď ani nedokážeme zabezpečiť nosné linky poriadne...
Na 180 predpokladám, že jazdí to isté čo na 147. Super ťah, že to konečne spravili. A tiež je problém na 180 so zatváraním a otváraním dverí. Minule musel kolega šoféra tie dvere ručne priťahovať. Zadné šli v pohode ale predné sa vždy srali... Môj osobný dojem je, že Iveco Daily Way sa nemôže porovnávať s Mercedes-Benz Sprinter. Proste jedny dostatočné veľké dvere na minibus linku bohate stačia. Okrem toho v Mercedesoch je aj oddelená kabína do priestoru cestujúcich narozdiel od Iveca. Ako čítam teraz tak v niektorých Ivecách riešili chýbajúcu kabínu vodiča obložením kartónom ? fakt, originálne. To už pri ochote výrobcu dodať vozidlo s požadovaným počtom dverí a sedadiel je tak ťažké ich dodať aj s kabínou? K sedadlám by som chcel dodať, že niemám 150cm aby som sa tam napratal, ale človek s normálnou postavou sa do toho "single" sedadla naprace tak, že musí byť nalepený na stene a aj trčí do uličky. Aj v tomto smer je Sprinter lepší.
Asi mi to moc utkvelo v pamäti keďže som naposledy šiel 29 do Devína keď 28 chodila po Kameňolom. Od zavedenie 28 až po Nový most a jej posilnenie som do Devína vyýhradne šiel len 28 a to aj keď občas premávala cez leto alebo počas akcií na hrade linka 29, tak nemám o nej prehľad ako ju zvládajú Céčkové SORy. Preto som sa aj pýtal.
Dnes okolo 13 h zastavila 83-ka na zastávke "Pekníkova" smer Dúbravka (nie je tam zastávkový záliv, predbiehať sa dá iba v protismere). Dve za ním idúce autá sa rozhodli počkať, kým vyjde zo zastávky.
Za nimi bol prázdny Ikarus 435 na linke 26, ktorého vodič sa zrazu rozhodol tie dve autá aj 83-ku drzo predbehnúť. Ohrozil tým nielen 83-ku práve vychádzajúcu zo zastávky (čo sa nezaobišlo bez trúbenia), ale aj seba. A to hlavne tým, že ďalej v protismere už išlo auto, ktoré kvôli nemu muselo zastaviť.
To, že týmto pádom pochopiteľne vôbec neobslúžil zastávku "Pekníkova" v smere na Žatevnú nie je až také podstatné, keďže na nej nemal kto vystúpiť ani nastúpiť.
V suvislosti so vcerajsiou diskusiou o trolejbusoch v zapadnej casti mesta ja nedavnou diskusiou o Segnaroch ma dnes pocas cesty L30 napadlo riesenie ako obsluzit tu novu ulicu a zaroven (v pripade buduceho vybudovania TD) by nebolo nutne aby tam zachadzali nosne linky pre Lamac a ZB.
Moja idea bola spravit nejaky minibusovy vymetak co sa bude krutit po celom Lamaci (s pripadnym presahom do Dubravky) a obsluhovat menej vytazene lokality ako napr. Segnare, vratane tej novej ulice. Nechcem velmi vymyslat presnu trasu, nakolko miestne pomery celkom nepoznam (a nie som Dunco), ale mohlo by to jazdit medzi Dubravkou (prestup na elektricky) a Patronkou (prestupny uzol, s pripadnym predlzenim na Valassku - prestup na trolejbusy)
Predaj PCL bude prebiehat cez stranku aap.doprava.sk (zatial to pyta heslo).. ked si dam v internetbakingu zoznam stranok kde sa da platit SporoPayom tak mi zobrazi aj DPB a tuto stranku ?
A ešte by sa mohla L 147 potiahnúť až na SNP-éčko, kde by sa otočila niekde pri Polskom inštitúte. A mohla by byť bližšie k turistom v centre a pre turistov spropagovaná ako linka k Slavínu /s vysvetlením čo to je Slavín/.
Kakke