Ono k tym subojom, asi len tolko ze je imho dost velky rozdiel ked ta trolik plny knedlik v noci bez ludi a ked je v premavke s cestujucimi - vtedy imho nemoze dat plny kndelik, 'bo ludia by sa skaredo popadali a poudierali... ale tolko len moj nazor, stale som presvedceny ze max. zrychlenie troliku je od dost vacsie ako max. zrychlenie a-busu v intervale rychlosti 0-40 km.h^-1 a to su rychlosti kt. su v meste najcastejsie.
K redukcii zastavok: imho je to nutne ak chceme postavit nosny system na elinach - tazko si viem predstavit cestu elektrickou do VW v DNV pri sucasnej hustote zastavok v Karlovke/Dubravke. Podobne keby som mal ist elinou na letisko zo safka cez ruzinov tak asi nebudem moct stat na Ruzinovskej celkom 6x... Toto treba nejako riesit, a ja vidim redukciu zastavok ako jedinu moznost (tolko ospevovana preferencia imho nezrychli dopravu dostatocne). A napad z expresnymi linkami nie je zly, akurat mam vazne pochybnosti ako by to fungovalo v praxi... Ono totiz tazko zabezpecit aby linka 12 nechytila na nabrezi meskanie 2 minuty - a potom je cela expresnost prec.... Skor by som to videl na zasadnu redukciu zastavok (vyrazil by som 1/2 - 2/3 zastavok) a zavedenie doplnkovej dopravy (t-busy, a-busy). Atraktivita dopravy v Karlovke sa tym asi nezvysi, ale pre ludi z Dubravky ci DNV to bude uz o dost zaujimavejsie.
K redukcii zastavok: imho je to nutne ak chceme postavit nosny system na elinach - tazko si viem predstavit cestu elektrickou do VW v DNV pri sucasnej hustote zastavok v Karlovke/Dubravke. Podobne keby som mal ist elinou na letisko zo safka cez ruzinov tak asi nebudem moct stat na Ruzinovskej celkom 6x... Toto treba nejako riesit, a ja vidim redukciu zastavok ako jedinu moznost (tolko ospevovana preferencia imho nezrychli dopravu dostatocne). A napad z expresnymi linkami nie je zly, akurat mam vazne pochybnosti ako by to fungovalo v praxi... Ono totiz tazko zabezpecit aby linka 12 nechytila na nabrezi meskanie 2 minuty - a potom je cela expresnost prec.... Skor by som to videl na zasadnu redukciu zastavok (vyrazil by som 1/2 - 2/3 zastavok) a zavedenie doplnkovej dopravy (t-busy, a-busy). Atraktivita dopravy v Karlovke sa tym asi nezvysi, ale pre ludi z Dubravky ci DNV to bude uz o dost zaujimavejsie.
tulenique
Hoci sa trolik vo vseobecnosti oznacuje ako velmi tichy dopravny prostriedok, ja mam pocit ze v BA to tak nie je. Nase 14Tr a 15Tr neskutocne bzucia a pistia pri rozjazde, brzdeni i rychlosti vacsej ako 40 km.h^-1. V Brne sa mi javili troliky o dost dost tichsie??? Preco su v BA troliky take hlucne ? - pocul som ze hucia najma napravy, ale mne vadi daleko viac ten bzucavy zvuk - ten som v brne vobec nepostrehol. (Mal som tu cest byvat asi tyzden na Zahradnickej s oknami do ulice a odvtedy beriem argument o 'nehlucnosti' trolikov ako teoriu znacne sa odlisujucu od praxe)