No neviem, v tom kóde OP (neviem či aj EÚ) je okrem mena zakódované aj číslo OP a rodné číslo. Čo by potom na to povedali z ochrany osobných údajov. Druhým mínusom je, že aj tak by si musel mať ČK pre deti od 6 do 15 rokov.
?
Re #113969 stevo: Napíš na prvú a druhú kolónu, (alebo divíziu autobusy) že koľko oni tolerujú oficiálne a koľko im jazdia vodiči neoficiálne = v skutočnosti a prečo automaticky nepostihujú jazdu v náskoku, ako ich kolegovia z 3DP, električiek a trolejbusov.
(Samozrejme zároveň s tým by mala ísť ruka v ruke úprava jazdných dôb)..
Meškania: jedna vec je cez prac. dni od 6:30 do 19:00 (a zriedkavo aj častejšie), kde je skutočná chronometráž jednoznačne určovaná dopravnou situáciou v meste.
Druhá vec je jazda v cez víkendy, kedy by sa podľa mňa malo 99% vodičov zmestiť do -3 (meškanie 3 min.) čo sa podľa všetkých poučiek považuje za jazdu presne načas.
Iná vec je jazdná doba po 21. hod, kedy sa často aj v priemerných vodičoch prebúdzajú pretekárske sklony a tu by som osobne (môj názor) nastavil takú jazdnú dobu, štýlom "dupeš čo to dá a aj tak ideš na -1 (meškanie minúta.)"
Hoci otváranie obálok bolo v polke septembra, oficiálne sa stále mlčí. Ale na Trnávke sa už prideľujú vodičom nové voze a už keď to ide cez vedúceho, tak snáď niečo niekedy predsalen dojde...
Podľa agentúry JPP boli v tendri Tedomy a MANy, kto vyhral (ak tender ani druhý raz nezrušili) je asi jasné.
a ešte jeden, že ekobusy sú považované za sor aj v kratšej verzii, nie iba 12tky:
"autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje typů SOR B 10.5 CNG a SOR C 9.5."
Zrejme sa to nahrá aj do revízorskej čítačky, takže záznam nebudeš mať v karte, ale tam. A keď ťa budú kontrolovať, tak ti to tam nahrá. Len neviem ako to bude fungovať v BID. Žeby sa to nahrávalo aj do všetkých autobusov a sprievodcovských čítačiek?
Iste, a ako k tomu prídu kraje, ktoré sú už aj tak vďaka geniálnej fiškálnej decentralizácií finančne podvyživené a horko-ťažko si vedia zaplatiť vlastnú základnú dopravnú obslužnosť? Zvlášť keď služby DPB pravidelne využíva koľko ich občanov - možno dve percentá? Sorry, ale stojím si za tým, čo som napísal o hlavnom meste a jeho povinostiach.
V prvom rade si definujme, čo je to + a čo je to -. V civilizovanom svete sa plusom označuje meškanie a mínusom náskok, lebo to má logiku. Dopravné podniky si však z nejakého mne nezrozumiteľného dôvodu obľúbili opačné označovanie.
Takže asi takto: Jazda s náskokom je podľa mňa neprípustná, s maximálnym sebazaprením by som bol ochotný tolerovať náskok do 59 sekúnd.
Čo sa meškania týka, tak tam sa jedine prítomnosťou kvalifikovaného dopravného kontrolóra (čo je v Bratislave čisté sci-fi a oxymoron) dá zistiť, či vodič zavinil meškanie sám alebo bolo zapríčinené vonkajšími okolnosťami. Preto by som ho až na priamo dokázané prípady zavineného meškania nepostihoval.
Tak každopádne hlavné je, že sme sa zhodli. U železničného priecestia by som to nespravil nikdy, asi to bude tým, že železnica je mojím celoživotným koníčkom a živím sa ňou a viem, čo taký vlak dokáže. Už keď sa blížim k železničnímu priecestiu, tak podvedome čakám, kedy sa rozblikajú červené...
810zssk