1. Áno : vzájomne sa budú dopĺňať. Dobrý príklad s 96 a 98:
obe majú ráno interval 8 minút poobede 10, obe oblsuhované kĺbakmi, na oboch brehoch Duanja sa vetvia tak, že jedna má dlhšiu trasu na ľavej strane, a druhá má dlhšiu trasu na pravej strane -Dunaja. Smerovo aj kapacitne sa dopĺňajú: ale ktorá ktorú? Podľa mňa sú úplne rovnocenné. Asi ako keď spojíte dva kúsky puzzle, ktoré do seba zapadajú - dopĺňajú sa.
2. OK, Pán Fabor to chápe ako polozapustený variant - teda v tom vyhĺbenom koridore, ktorý je tam dnes. Niekde môže byť aj prekrytý úplne, inde tam môžu byť prostihlukové steny, inde tam nemusú byť vedľa trate nič.
4. Áno po oboch stranách električky po jednom.
Záver: mne je jedno kľudne si diskutujte kto chce koľko chce, ja v Petržalke nebývam, mne uzávierky Prístavného mosta nevadia ? Však aj architekti idú ešte pol roka diskutovať a keď zvíťazí podanie že treba starý most vyhlásiť za technickú pamiatku (sobne si myslím že je reálnejšie ho prehlásiť za kopu šrotu) celá súťaž bude nanič...
Tam sú viac či menej viditeľné o. i. aj politické tlaky, aby to toto vedenie mesta nestihlo aby ho pred voľbami otvorene prehlásili za neschopné, lebo proces vyhotovovania projektovej dokumnetácie (EIA, DUŠ, DÚR, DSP) začínal ísť až mos podozrivo haldko a rýchlo...
Poznáte niekto približnú plánovanú trasu toho minibusu na Dlhých dieloch? Ja si neviem predstaviť, kade ho tam dajú. Nechápem, ako sa to môže schváliť...
Re #109978 Peon: A to už ani pri neplánovanej výluke električiek nebudú autobusy náhradnej dopravy (NAD) z Dúbravky pod Nový most označené "X1"? Teda ako X12 budú takisto označené aj autobusy NAD z Dúbravky iba po Borskú (pri inej výluke)?
Ak to bude tak, tak potom nech na Karloveskej radiále láskavo odstránia terčíky "X1" a dajú tam radšej terčíky "X12"!
"už dávno bol bus pruh nakreslený na výkrese dopravného značenia, navrhnutý a odsúhlasený na magistráte"
Čo znamená "už dávno"? Lebo ak sa dobre pamätám, práve magistrát bus pruh odmietal, že tam nie je potrebný.
Minibusy nemajú opustiť DD. Majú byť iba prípojom na 32, 33 či 133 teoreticky možno na električky, ale asi cez ulicu Nad Lúčkami alebo Kuklovskú.
Re #109969 roceska + #109970 hoppusmark01 + #109972 Kami: už dávno bol bus pruh nakreslený na výkrese dopravného značenia, navrhnutý a odsúhlasený na magistráte (prakticky v celej dĺžke Molecovej, od zastávky Janotova až rped križovatku), akurát policajt za ODI BA IV. si ho zobral na "preštudovanie" skôr než to odsúhlasí aj on; a už to študuje asi rok a pol...
Druhú šancu dostane po vybudovaní tej zhovadilosti, sťaby prestupný terminál Molecova, keď dnešná zastávka na Molecovej smer DD sa presunie asi o 150 - 200 m. vyššie teda na smer hore bude stačiť jeden pruh, na smer dole budú pred stop čiarou 3, z toho jeden bus...
1. Pán Fabor tvrdí, že električka bude dopĺňať železnicu, z čoho podľa mňa vyplýva, že železnica bude nosná a električka doplnková. Aj dnes napríklad linka 96 "smerovo a kapacitne dopĺňa" nosnú linku 98 a pritom linka 96 nie je nosná, ale doplnková. Ak to bolo myslené tak, že železnica a električka budú rovnocenné, potom to malo byť povedané inakšie. Nemôžem za to, že politici a podobní hovoria tak, že im nerozumie ani divá sviňa.
2. Zárez a tunel sú dve rôzne veci.
"opak od hlbokého, zakrytého tunelu" - neviem si predstaviť nezakrytý tunel. Ak niečo leží pod šírym nebom, nie je to v tuneli.
"výklad pojmu kontaktujte Slávika" - skôr by ma zaujímalo, ako tento pojem chápe pán Fabor, keďže ho používa.
3. Ani ja som posudky o vhodnosti železničnej časti nevidel, zato som čítal vyjadrenia v tomto zmysle z magistrátu. Odkiaľ potom zodpovední činitelia tieto informácie brali? Zdá sa, že ak by sa dal urobiť najprv posudok na železo, nemuseli sa zbytočne vyhadzovať peniaze na sondy do pilierov.
4. Tak to sa ospravedlňujem, ale ja som čítal, že majú byť dva v každom smere. A HovNový čas či Pleskovky nečítam, takže to muselo byť publikované aj inde.
A tie dva pruhy majú byť vedené po jednom na každej strane električkovej trate?
Nuž a k záveru, Slávikove pohnútky nie sú pre mňa podstatné. Ako som povedal, odchýliek od pôvodného plánu a zahmlievania je podľa mňa dosť na to, aby sa diskusia znovu otvorila.
X1, X4, X12, 133 - AKÁ BUDE NAJBLIŽŠIA VÝLUKOVÁ DOPRAVA?
Re #109932 intony: Som zvedavý, či sa pri nasledujúcich výlukach električiek na úseku "Dúbravka - Nový Most" ešte niekedy objaví aj linka č. X4 (podľa možností v preklade s X1 s trasou "Borská - Nový Most" ako to bolo v nedávnej minulosti).
Alebo už po novom bude (tak ako pri poslednej výluke) DÚBRAVKU A TAKMER CELÚ KARLOVKU OBSLUHOVAŤ IBA X12-ka A "duobusy" si budú ešte väčšmi ničiť svoje naftové agregáty jazdou až pod Nový Most?
Keďže pri nedávnej výluke 133-ky už pod Nový Most prichádzali s meškaniami, tak išli obvykle hneď za X12-kou (v smere do Karlovky). Tým pádom takmer všetkých cestujúcich pobrala X12-ka.
V návrhu zmien ÚP figurujú ako stavby, ktoré treba vybudovať:
- duobus na Dlhé diely
- výstavbu vozovne v Petržalke pri ČOV
- železničné prepojenie Predmestie-Nové mesto (je vybudované už vyše polstoročia)
...
Ale ako prospešné treba kvitovať vypustenie rušenia električkovej trate na Hl.st.
Nosný systém podľa ÚP sa mi nevidí - to vetvenie, ktoré samozrejme spôsobí polovičnú prepravnú kapacitu na každej vetve...
Z hľadiska plánovania by sa "dopravní odborníci" mohli veľmi aktuálne zamerať aj na plánovanie preferencie MHD v meste... ale to asi nevedia, alebo nechcú.
Dlhé Diely nenavštevujem často skoro vôbec, takže k tomu sa neviem vyjadriť.
Jedna možnosť je, že tam BUS-pruh netreba, ak nie sú v hornej a strednej časti Dlhých Dielov zápchy.
Druhá možnosť je, že tam BUS-pruh treba, a teda jediná šanca ako ho zriadiť je zakázať parkovanie v pravom jazdnom pruhu. Tiež je to možné dosiahnuť spoplatnením parkovania na uliciach v celom meste. Kto má auto, nech si platí aj za miesto na parkovanie, keďže zaberá dosť metrov štvorcových.
Kde však treba BUS-pruh určite je Molecova pred križovatkou s Karloveskou. Lenže to by tam ten BUS-pruh museli chcieť aj kompetentní.
A vieš mi vysvetliť, ako by sa dal urobiť BUS pruh na Dlhých dieloch, keď v rámci 4 prúdovky tam v dvoch pruhoch stoja autá pozdĺž celej trasy? To by museli buď všetky autá odtiahnuť, alebo by na DD mohli chodiť iba BUSy v jedinom BUS pruhu
hm, tak dnes z lucanky na AS MN rano odchod 7:46, dosiel som 8:16, teda total pohodicka, aj ked pravda zasluhu mal na tom vodic 88 ktory nas pri vyjazde z EU kde som prestupoval pustil 3 do busu aj ked bol uz zavrety a castou busu smeroval von do zapchy, 60min listok som teda cvakal zbytocne, stacil by aj 30
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
intony