Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #109982:
Minibus na DD netuším, len sa o tom pošepkáva na rôznych úrovniach.
NAD v rámci novej koncepcie BUSE a označovania liniek v rámci BID na Karloveskej a Dúbravskej radiále bude bývať už iba X12. Pokiaľ to pôjde z mesta iba po K. Ves , bude to označené X4.
X1 terčíky by mohli odstrániť/nahradiť X12, keby to niekomu napadlo.
Takisto všetká NAD na Račianskej radiále, to je jedno v akom úseku, bude X11 a na Vajnorskej X2.
NED (Náhradná električková doprava ?) pokiaľ k takému dôjde, bude v úseku Rača - Vozovňa Kraksňany označená X3, električka na Vajnorskej v ľubovolnom úseku 2 alebo X2.
Reply on: Peon #109982:
Na Karloveskej radiále sú terčíky X12 ?
Reply on: Peon #109978:
Myslím, že výluková doprava X12+133 bola vyriešená excelentne a nesúhlasím, že trolejbusy vždy prichádzali s meškaním.
Reply on: Martin Fundárek #109981:
Rok je to určite...
Reply on: Martin Fundárek #109979:

1. Áno : vzájomne sa budú dopĺňať. Dobrý príklad s 96 a 98:
obe majú ráno interval 8 minút poobede 10, obe oblsuhované kĺbakmi, na oboch brehoch Duanja sa vetvia tak, že jedna má dlhšiu trasu na ľavej strane, a druhá má dlhšiu trasu na pravej strane -Dunaja. Smerovo aj kapacitne sa dopĺňajú: ale ktorá ktorú? Podľa mňa sú úplne rovnocenné. Asi ako keď spojíte dva kúsky puzzle, ktoré do seba zapadajú - dopĺňajú sa.
2. OK, Pán Fabor to chápe ako polozapustený variant - teda v tom vyhĺbenom koridore, ktorý je tam dnes. Niekde môže byť aj prekrytý úplne, inde tam môžu byť prostihlukové steny, inde tam nemusú byť vedľa trate nič.
4. Áno po oboch stranách električky po jednom.

Záver: mne je jedno kľudne si diskutujte kto chce koľko chce, ja v Petržalke nebývam, mne uzávierky Prístavného mosta nevadia ? Však aj architekti idú ešte pol roka diskutovať a keď zvíťazí podanie že treba starý most vyhlásiť za technickú pamiatku (sobne si myslím že je reálnejšie ho prehlásiť za kopu šrotu) celá súťaž bude nanič...
Tam sú viac či menej viditeľné o. i. aj politické tlaky, aby to toto vedenie mesta nestihlo aby ho pred voľbami otvorene prehlásili za neschopné, lebo proces vyhotovovania projektovej dokumnetácie (EIA, DUŠ, DÚR, DSP) začínal ísť až mos podozrivo haldko a rýchlo...
Reply on: Mike #109955:
Poznáte niekto približnú plánovanú trasu toho minibusu na Dlhých dieloch? Ja si neviem predstaviť, kade ho tam dajú. Nechápem, ako sa to môže schváliť...

Re #109978 Peon: A to už ani pri neplánovanej výluke električiek nebudú autobusy náhradnej dopravy (NAD) z Dúbravky pod Nový most označené "X1"? Teda ako X12 budú takisto označené aj autobusy NAD z Dúbravky iba po Borskú (pri inej výluke)?

Ak to bude tak, tak potom nech na Karloveskej radiále láskavo odstránia terčíky "X1" a dajú tam radšej terčíky "X12"!
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #109980:
"už dávno bol bus pruh nakreslený na výkrese dopravného značenia, navrhnutý a odsúhlasený na magistráte"
Čo znamená "už dávno"? Lebo ak sa dobre pamätám, práve magistrát bus pruh odmietal, že tam nie je potrebný.
Reply on: roceska #109962:
Minibusy nemajú opustiť DD. Majú byť iba prípojom na 32, 33 či 133 teoreticky možno na električky, ale asi cez ulicu Nad Lúčkami alebo Kuklovskú.

Re #109969 roceska + #109970 hoppusmark01 + #109972 Kami: už dávno bol bus pruh nakreslený na výkrese dopravného značenia, navrhnutý a odsúhlasený na magistráte (prakticky v celej dĺžke Molecovej, od zastávky Janotova až rped križovatku), akurát policajt za ODI BA IV. si ho zobral na "preštudovanie" skôr než to odsúhlasí aj on; a už to študuje asi rok a pol...
Druhú šancu dostane po vybudovaní tej zhovadilosti, sťaby prestupný terminál Molecova, keď dnešná zastávka na Molecovej smer DD sa presunie asi o 150 - 200 m. vyššie teda na smer hore bude stačiť jeden pruh, na smer dole budú pred stop čiarou 3, z toho jeden bus...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #109905:

1. Pán Fabor tvrdí, že električka bude dopĺňať železnicu, z čoho podľa mňa vyplýva, že železnica bude nosná a električka doplnková. Aj dnes napríklad linka 96 "smerovo a kapacitne dopĺňa" nosnú linku 98 a pritom linka 96 nie je nosná, ale doplnková. Ak to bolo myslené tak, že železnica a električka budú rovnocenné, potom to malo byť povedané inakšie. Nemôžem za to, že politici a podobní hovoria tak, že im nerozumie ani divá sviňa.

2. Zárez a tunel sú dve rôzne veci.
"opak od hlbokého, zakrytého tunelu" - neviem si predstaviť nezakrytý tunel. Ak niečo leží pod šírym nebom, nie je to v tuneli.
"výklad pojmu kontaktujte Slávika" - skôr by ma zaujímalo, ako tento pojem chápe pán Fabor, keďže ho používa.

3. Ani ja som posudky o vhodnosti železničnej časti nevidel, zato som čítal vyjadrenia v tomto zmysle z magistrátu. Odkiaľ potom zodpovední činitelia tieto informácie brali? Zdá sa, že ak by sa dal urobiť najprv posudok na železo, nemuseli sa zbytočne vyhadzovať peniaze na sondy do pilierov.

4. Tak to sa ospravedlňujem, ale ja som čítal, že majú byť dva v každom smere. A HovNový čas či Pleskovky nečítam, takže to muselo byť publikované aj inde.
A tie dva pruhy majú byť vedené po jednom na každej strane električkovej trate?

Nuž a k záveru, Slávikove pohnútky nie sú pre mňa podstatné. Ako som povedal, odchýliek od pôvodného plánu a zahmlievania je podľa mňa dosť na to, aby sa diskusia znovu otvorila.
X1, X4, X12, 133 - AKÁ BUDE NAJBLIŽŠIA VÝLUKOVÁ DOPRAVA?

Re #109932 intony: Som zvedavý, či sa pri nasledujúcich výlukach električiek na úseku "Dúbravka - Nový Most" ešte niekedy objaví aj linka č. X4 (podľa možností v preklade s X1 s trasou "Borská - Nový Most" ako to bolo v nedávnej minulosti).

Alebo už po novom bude (tak ako pri poslednej výluke) DÚBRAVKU A TAKMER CELÚ KARLOVKU OBSLUHOVAŤ IBA X12-ka ❓ A "duobusy" si budú ešte väčšmi ničiť svoje naftové agregáty jazdou až pod Nový Most?

Keďže pri nedávnej výluke 133-ky už pod Nový Most prichádzali s meškaniami, tak išli obvykle hneď za X12-kou (v smere do Karlovky). Tým pádom takmer všetkých cestujúcich pobrala X12-ka.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: tr3mp #109943:
V návrhu zmien ÚP figurujú ako stavby, ktoré treba vybudovať:
- duobus na Dlhé diely
- výstavbu vozovne v Petržalke pri ČOV
- železničné prepojenie Predmestie-Nové mesto (je vybudované už vyše polstoročia)
...

Ale ako prospešné treba kvitovať vypustenie rušenia električkovej trate na Hl.st.
Nosný systém podľa ÚP sa mi nevidí - to vetvenie, ktoré samozrejme spôsobí polovičnú prepravnú kapacitu na každej vetve...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #109958:
Jožko Mrkvička by si nechal pre korunu (0,03 EUR)* koleno vŕtať.
* = pri prepočte bol použitý konverzný kurz 1 EUR = 30,1260 Sk.
?
Reply on: Mike #109960:
Z hľadiska plánovania by sa "dopravní odborníci" mohli veľmi aktuálne zamerať aj na plánovanie preferencie MHD v meste... ale to asi nevedia, alebo nechcú.
Reply on: roceska #109968:
ja ti verim, cestoval som tak rano do skoly...
Reply on: Valec #109965:
skus ist z DNV na Vychodne ? alebo do Ovsista
Reply on: roceska #109968:
90 minut je prilis vela pre akukolvek cestu v spicke, samozrejme mimo kolapsu MHD na trase.

#109969 buspruh treba jedine pred krizovatkou s Karloveskou, inde nie je potrebny. No a tam ho treba ako sol.
Reply on: hoppusmark01 #109970:
oprava: slovíčko "často" tam nemalo byť..
Reply on: roceska #109969:
Dlhé Diely nenavštevujem často skoro vôbec, takže k tomu sa neviem vyjadriť.
Jedna možnosť je, že tam BUS-pruh netreba, ak nie sú v hornej a strednej časti Dlhých Dielov zápchy.
Druhá možnosť je, že tam BUS-pruh treba, a teda jediná šanca ako ho zriadiť je zakázať parkovanie v pravom jazdnom pruhu. Tiež je to možné dosiahnuť spoplatnením parkovania na uliciach v celom meste. Kto má auto, nech si platí aj za miesto na parkovanie, keďže zaberá dosť metrov štvorcových.

Kde však treba BUS-pruh určite je Molecova pred križovatkou s Karloveskou. Lenže to by tam ten BUS-pruh museli chcieť aj kompetentní.
Reply on: hoppusmark01 #109966:
A vieš mi vysvetliť, ako by sa dal urobiť BUS pruh na Dlhých dieloch, keď v rámci 4 prúdovky tam v dvoch pruhoch stoja autá pozdĺž celej trasy? To by museli buď všetky autá odtiahnuť, alebo by na DD mohli chodiť iba BUSy v jedinom BUS pruhu 🙂
Reply on: Valec #109965:
prečo by som si vymýšľala? Keď dva krát presadáš a pritom je zápcha, tak tých 90 minút bolo reálnych.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.