Reply on: 810zssk #108670:
Opat ste si nasli uzasnu blbost. No nevadi, podme si rozobrat realny prinos pre MHD v Bratislave, ak studenti, ktori v BA nemaju trvaly pobyt, budu nuteni jazdit za cele cestovne (rozdiel medzi polovicnym a celym im vyrovna ich kraj).
Univerzity v Bratislave mozu mat cca 60 tisic studentov (UK ma 27 tisic, STU 18 tisic, EUBA 13 tisic, plus nejake tie sukromne a umelecke VS). Dajme tomu, ze z nich v prezencnom, teda nie dialkovom studiu studuje 45 tisic. Z tychto 45 tisic odpocitajme ludi z Bratislavy, kolko ich moze byt, 10 tisic? Zostane nam 35 tisic cezpolnych studentov, ktori maju trvaly pobyt niekde od Rovinky po Ciernu nad Tisou. Budme stedri a predpokladajme, ze 25 000 studentov si kupuje mesacnik na MHD a teda ho budu mat o tri stovky drahsi. Predpokladajme dalej, ze nikto z nich nepresedla na iny druh dopravy a nikto z nich si neprihlasi fiktivny trvaly pobyt v BA, aby sa stal de iure Bratislavcanom a mal nadalej lacnu MHD.
Akademicky rok zacina koncom septembra, konci koncom maja az zaciatkom juna. Teda mesacnik bezny student potrebuje 8 mesiacov v roku. Takze
25000 * 8 * 300 = 60 milionov Sk.
Hoppusmark, toto je tych "oveľa viac peňazí", ktore popisujes? Z toho sa daju kupit tak 4 klbove trolejbusy. Pri vyse miliardovej dotacii pre DPB od mesta je to ako pluvnutie do mora.
Dalej, opat citujem: "Pretože tiež si myslím, že napr. študenti, ktorí sú v BA na intrákoch, moc do rozpočtu BA neprispievajú, a tým trpí aj MHD".
Studenti byvajuci na intrakoch su povacsine ludia, ktorych zivia rodicia byvajuci v inych, vzdialenych regionoch. Student zijuci v Bratislave utraca v Bratislave peniaze, ktore zarobili jeho rodicia inde. Student je teda dovozcom penazi do Bratislavy. Sice mozno neprispieva do rozpoctu priamo danami, ale danami prispievaju do rozpoctu organizacie, u ktorych student peniaze minie.
eripmav
co su to LOKALNE LINKY??? slovaci su naozaj neuveritelni... divide et impera - v praxi, a dokonca samoaplikacia, rozdrobit, rozdrobit a ovladnut... to kto vymyslel ten BLUD o LOKALNYCH LINKACH??? ked ma odvezie L9 z Astronomickej na Zahradnicku tak je to "lokalna linka", lebo obe su v MC Ruzinov? a ked ma odvezie L9 uz na Obchodnu, uz to nie je lokalna linka, lebo ma odviezla z Ruzinova do Stareho Mesta??? a AKY JE ROZDIEL keby bola nejaka linka napriklad X9 ktora by ma trasu z astronomickej na zahranicku - teda asi podla predpokladanej definicie "lokalna" a ja by som dalej prestupil na nejaku inu linku dalej??? co su to za hovadiny??? ked sa niekto mikrobusom ci co to je na L44 odvezie k zastavke trolejbusu a ide dalej, aky je tam rozdiel oproti tomu ked niekto ma to stastie a vyhodu ze mu ten trolejbus chodi rovno pod oknami??? Vsak to je ako u nenormalnych ludi, delit linky na "lokalne" a "nelokalne", vsak kazda "nelokalna" linka je vzdy pouzitelna aj lokalne (alebo bude magistrat aj zistovat kolko % cestujucich vystupilo v tej istej mestskej casti ako nasupilo a tych da dotovat prislusnej mestskej casti - asi tak mi pripada ta anketa a navrh...)... a este do toho pokojne mozme zamontovat aj SADku... ked nastupim na bajkalskej (MC Ruzinov) a vystupim na ASMN (MC Ruzinov) tak som vlastne pouzil lokalnu linku, nie???
vsak z tohto ma problem aj cely DPB... ze VUC dotuje len SADku, lebo na slovensku ludia nevedia pochopit ze jednoducho doprava je len jedna a vsetko od vlakov cez sadky po mhd ma byt dotovane z jedneho vrecka a jednym klucom, lebo inak vzniknu deformity, ako napriklad v bratislave kde dane na hromadnu dopravu ma VUC ale DPB dotuje bratislava, malym dedinam zaplati (aj lokalnu) dopravu VUC a bratislave nikto... a este to bolo prilis malo deformovane a zlozite, spravne, este treba pridat aj mestske casti a ich lokalnu dopravu... ☠