Reply on: 810zssk #106233:
Vzhľadom na to, že na SK také normy nespĺňa ani len najzaťaženejší tranzitný ťah Kúty - Štúrovo, tak asi nemá cenu sa baviť o teoretickej existencii lokálky podľa najnovších noriem, t. .j. hrana nástupišťa 550 mm nad TK, osvetlenie, osvetlené tabule, bezbariérový prístup, prístrešok, vodiaca drážka pre nevidiacich, spevnená prístupová komunikácia...
Beus
Taktie vzhľadom na to, že má byť súčasťou (raz snáď) preferovaného nosného systému, tak ÁNO, JE lepšie nechať zastaviť a rozbiehať sa niekoľko (tými desiatkami si nie som tak celkom istý) gumokolov, než zbytočné desiatky sekúnd zdržiavať po väčšinu dňa neprázdnu električku, ktorá je navyše prípojom na/z regionálnej dopravy.
Nehovoriac o získaní väčšej pravidelnosti dopravy na trati tým, že odpadne variabilné zdržanie, a tiež celkovom zatraktívnení električky jej preferenciou (aj) v pomerne okrajovej časti. Nerobím si ilúzie, že sa mi tam tá električka vďaka ušetrenej minúte nejako naplní, ale ide tu skôr o celok.