Reply on: Ámos #102659:
Na tú poslednú vetu ozaj nie je čo povedať, na takú kapitálnu fantazmagóriu to chce ozaj veľmi bujnú fantáziu. Len tak na okraj - prečo by sa mali papaláši zapodievať nejakými podradnými električenkami, keď si svoje detičky vyvážajú pohodlne v autíčkach?Áno, Čunovčan toho pri ceste do centra skutočne prejazdí viac. Ale v tom prípade chcem naozaj spravodlivosť, a žiadam pre seba nižšie cestovné, keďže bývam pri Slimáku, a nemienim predsa doplácať na niekoho, kto býva na Patrónke, v Karlovke, na Ostredkoch, alebo na konci Petržalky, a na ceste do centra prejazdí toho ďaleko viac než ja... kde je tu spravodlivosť?
Takto si to myslel? Ak áno, tak končím debatu. Ak nie, tak nerozumiem, prečo si myslíš, že práve obyvateľ Hanulovej ulice by mal byť nepomerne znevýhodnený oproti obyvateľovi Borskej ulice. Prípadne obyvateľ Račianskej 175 oproti obyvateľovi Račianskej 165. Raz som obyvateľ mesta Bratislava, tak mám právo na rovnaký PCL ako ktorýkoľvek iný obyvateľ Bratislavy, bez ohľadu na to, že toho prejazdím viac. Keby Rača bola samostatná dedina s vlastnou samosprávou a rozpočtom, bola by situácia iná. Ale keď je raz integrálnou súčasťou Bratislavy, tak aj jej obyvatelia majú mať rovnaké práva ako obyvatelia napr. Starého mesta, a nebyť diskriminovaní. Ak toto nechápeš, tak nie je o čom debatovať.
A tým prílivom áut by som si tiež taký istý nebol. Cestovné už dávnejšie nebolo zvyšované, a inflácia je stále. Keby sa namiesto tarify BID pristúpilo k pravidelnému zvyšovaniu cestovného, cena PCL na 1. pásmo by nebola nijako výrazne nižšia od ceny PCL BID na zóny 100+101. Takže?
Pytas sa, aka je to spravodlivost. Jednoducha - teraz su obyvatelia 2. pasma znevyhodovani hned 2x - jednak platia drahsie cestovne a jednak maju nizsiu ponuku spojov. Takze sice budu Bratislavcania platit vsetci rovnako, ale taky obyvatel Cunova bude mat vecer spoj raz za 30-40 minut, zatial co ty ho budes mat castejsie a uz nie len jednu linku. To bude (je) ten profit obyvatelov byvajucich blizsie k centru.
A len na okraj... ked ma niekto garantovat rovnaku uroven trzieb (=doplatit pripadnu stratu), nemal by potom zinkasovat cely pripadny zisk?
cize by to vlastne bolo fer...:P i ked za 20sk do zavodu
Ike
nie, odpustite mi to, asi je neskoro vecer, ale velmi mi to nejde do hlavy...
sucasny stav je v DPB taky, ze ked si kupim 30 minutovy listok, mozem ho 30 minut vyuzivat (alebo menej)...
V SL je stav taky ze cim vacsia vzdialenost, tym vacsia cena (co je opat pochopitelne). No ak idem rovnaku vzdialenost, cena je rovnaka a je jedno ci je to medzi Senkvicami a Bahonom, alebo Zlatymi Pieskami a Ivankou..
----------------------------------
no po BID bude situacia ina... ja si zaplatim 60 minut, ale budem obmedzovany - zonou... pytam sa, preco?
za 60 minut vozenia sa vramci dvoch zon (nech prejdem 40km), sposobim prepravcom mensie naklady, ako ked prejdem rovnakych 40km za rovnakych 60 minut - len vramci viac zon?
Vyznam zon by som chapal v pripade cestovnych listkov... ano, kto pravidelne cestuje dalej, nech si plati viac... ale v pripade listkov jednorazovych obmedzovat? to sa mi velmi nepaci... resp. nerozumiem tomu