aj samotna Malinovskeho bola zaujimava v 50-60-tych rokoch. Zastavka v smere na stanicu bola este pred krizovatkou a navyse z dnesneho pohladu uprostred vozovky, pretoze trolejbusy (a asi vsetko) jazdilo len v 2 pruhoch (dnesne pruhy smer Trnavske myto), hoci bola siroka ako dnes. Zmena nastala asi az po rozsireni hornej casti v smere k stanici.
Konkrétne úprava Račka nastala k júlu 1999. Vtedy bolo okrem ľavého odbočenia zo Šancovej v smere od Trnavského mýta do Mýtnej zrušené napr. aj ľavé odbočenie zo šancovej (od SAV) doľava na Račiansku (realizované cez kúsok Legionárskej, do júla 1997 tak chodila aj 105), alebo aj ľavé odbočenie z Račianskej priamo do Šancovej. A neviem či pôvodne nebolo možné aj ľavé odbočenie z Radlinského doľava na Šancovú?
Odbočiť z Malinovského doľava na Mýtnu sa dalo až do deväťdesiatych rokov. Pôvodné Račianske Mýto bolo po montáži svetelnej signalizácie (1968 alebo 1969) jedinou križovatkou, ktorá sa nedala riadiť jedným radičom Siemens EST.
Centrálne si v dobe predpodchodovej napamätám ale myslím, že zastávky boli pred križovatkou.
keď už sa tu preberá oblasť Trnavského mýta, tak v rámci historického okienka by som mal otázočky - nevie niekto, keď cca 1960s začala jazdiť 23ka zo Šafka v smere na Hlavnú stanicu, či po prejdení Miletičky išla z Trnavskej cesty priamo po Malinovského, alebo hneď obáčala doľava popri elinách (2,4,7) a potom išla zároveň s tbusovou 11tkou a doľava na Mýtnu odbočila až odtiaľ? resp. ako bolo riešené Račko? A či sa tam na Račku z Malinovského dalo odbočiť doľava na Mýtnu a či tá bolo iba jedno alebo obojsmerná? Prípadne ako to vyzeralo na Centrálnom trhovisku - či tram zastávky boli cca tam, kde dnes a aj tbusové boli tam, kde dnes, alebo tbusy stáli aj s 24kou obojsmerne až v oblasti dnešnej 53ky - teda niekde v oblasti pri Centráli? ?
V zmysle zakona (ktory by si mal poznat) plati takyto semafor iba pre vozidla vo vyhradenom pruhu. V tomto pripade teda plati len pre 53 a zda sa mi ze je tam uz dlhsie. Sluzi to na to aby 53 mohla prejst z vystupista na nastupiste aj ked maju vozidla od Mileticovej zelenu.
Tá "reklama" je asi z dôvodu uvedenie zdrojov odkiaľ čerpali zdrojové údaje pred pár rokmi keď tam zavádzali tieto spoje. V Česku je minimálne jedno mesto (teraz už pravdepodobne aj viacero) resp. dopravný podnik, ktorý priamo spolupracuje s Google a funguje tam aj vyhľadávač, že zadáš zastávku, z ktorej chceš ísť a do ktorej chceš prísť (resp. približné ulice) a nájde ti to presné spojenie s MHD a aj odchodom autobusu + ukáže ti to trasu. Bohužiaľ ako všetci vieme DPB takéto niečo nebude mať... Pritom už aj na Slovensku má Google pobočku a skontaktovať by sa s nimi a prebrať by bolo to najmenšie čo by mohli spraviť. Tie chybné údaje aj linky, ktoré už neexistujú som v krátkom dotaze nahlásil v ich formulári a zatiaľ mi došiel len automaticky generovaný mail, že sa podnetom budú zaoberať a potom ma informujú.
Nový BUS semafor na Trnavskom na konečnej 53
1. Je to preferencia aj pre iné linky MHD či iba 53?
2. Všimol si niekto či vôbec dáva preferenciu? alebo je zase na okrasu ako ten pri Zimnom štadióne
Tej panej by mal DPB poďakovať, dávať k dispozícii cp a letáčiky, nech ich vylepuje vždy keď "sa" stanú nečitateľnými a preplácať čistidlá. Rovnaký model by sa dal použiť pre každú zastávku. Miestny človek vždy lepšie vie kedy/čo treba, lepšie než nejaká abstraktná čata. A keby mali na marketingu trocha odvahy, tak ešte z toho spravia prestížnu vec - staň sa správcom svojej zastávky, plus samozrejme zmluva o vykonaní práce a zopár pravidelných €.
Stačí poriadne čítať ? žiaľ nikto nič nezistil... ako si sám napísal sa "schválila úprava križovatky Karloveská - Kuklovská na základe žiadosti DPB." sa zdržovali eliny pred vjazdom do obratiska, resp. tieto blokovali tie čo chceli ísť do Dúbravky, pokiaľ viem...
Takže podľa zápisnice z operatívnej komisii pri oddelení prevádzky dopravy sa schválila úprava križovatky Karloveská - Kuklovská na základe žiadosť DPB. Bohužiaľ z popisu je veľmi obmedzené zistiť čo bude obsahovať. Viď. popis:
"Križovatka č. 446 Karloveská - Kuklovská
Úprava CSS - prepnutie I. sekcie do blikavej žltej
2. sekcia (výjazd z otočky) v novom 3-fázovom riadení - situácia úpravy CSS"
Predpríprava na to, že tento rok možno prestanú jazdiť električky do Dúbravky? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.