SOR s tým lacným a hlavne designom mám plné zuby. Ak tu chceš mať postupne JnT city tak si choď budovať inam. Mercedes sa za tú cenu určite viac oplatí ako Lichavská klobása ?
niečo na spôsob auta Freda Flintstona? Mejaký MercedeStone? ?
Re #97337 enumaelish: a čo nákup 20 kĺbových sorov?
Re #97332 Mikimaus: možno by stačil aj jeden, veď podľa fyzikálnych zákonov môžeš byť v jednom momente iba v jednom buse, takže na CapaCity verzia Dunčo pri prestupe by sa iba menilo číslo linky podľa toho, kam potrebuješ ísť ďalej ?
Ľavé odbočenie z Račianskej na Šancovú už dlho neexistuje. Chvalabohu. Tuším už od poslednej zmeny, pri ktorej sa rušilo aj odbočenie pre 39-tky Momentálne má Račko presne 3 fázy (s niektorými smermi spínanými v predstihu či medzifáze) v tomto poradí: 1. Šancová - Šancová + odb. zhora na Legionársku/Mýtnu (hlavná, najdlhšia fáza), 2. najkratšia: Legionárska - všade (zvyšok vtedy stojí), a 3. Račianska - Radlinského/Mýtna + pravé odbočenia (odbočenie Radlinského - Legionárska je stále neriadené). Takže jej potenciál je už zrejme vyčerpaný, pomohli by jedine stavebné (a trolejové) úpravy, urýchľujúce prejazd, najmä pri pripájaní z Legionárskej smerom na hl.stanicu... a prípadne úplne kacírske zbúranie budovy na predmetnom rohu
Som niekde niečo také písal? Súčasný stav križovatky Račianske mýto nie je vyhovujúci ale bez rozsiahlych stavebných úrav nie je možné ho zlepšiť - križovatka je saturovaná. K poslednému možnému zlepšeniu došlo pred rokmi zrušením ľavých odbočení zo Šancovej na Mýtnu a zo Šancovej na Račiansku. Neviem či ešte existuje ľavé odbočenie z Račianskej na Šancovú. Pokiaľ hej, bolo by ešte možné pre zvýšenie priepustnosti križovatky zrušiť aj toto, prinieslo by to však nesmierne komplikácie vodičom idúcim týmto smerom (nutnosť jazdy až na Vazovovu, doľava, doľava, späť na Račianske mýto a tam doprava na Šancovú), takže by to asi bolo politicky nepriechodné. Ďalej by bolo možné priepustnosť križovatky v smere od hl. stanice na Trnavské mýto mierne zvýšiť scivilizovaním armatúr vrchného vedenia trolejbusov, počíajúc zrušením nezmyselného obmedzenia rýchlosti na výhybke pred križovatkou pokračujúc výmenou trubkových oblúkov v smere Dostojevského rad za normáne trojzávesové svorky, ďalej výmenou vzdušného kríženia priamo v križovatke typu "Steam & Waterman Co. Unltd." za typ sériovo vyrábaný. Ďalej by bolo možné zvýšiť priepustnosť križovatky v smere Dostojevského rad - Šancová miernou úpravou signálneho plánu (prejazdové časy križovatky s počítané na príliš nízku rýchlosť) a najmä výmenou zbiehavej výhybky na Šancovej za symetrickú s uhlom odbočenia 10°. A na záver by možno ešte bola možná drobná stavebná úprava, spočívajúca v miernom rozšírení vjazdu na "hornú" Šancovú z Račianskeho mýta. Žiadne ďalšiec ožnosti tam nevidím potenciál križovatky je vyčerpaný.
"K zjednosmerneniu najmä Mýtnej a Vazovovej došlo podľa neho v minulosti kvôli lepšiemu riešeniu dopravy na Račianskom mýte." Tak pokiaľ ma pamäť neklame, k zjednosmerneniu Mýtnej a Radlinskéhgo došlo pri budovaní CSS Siemens na konci 60. rokov preto, že do vtedajšieho radiča typu EST sa už proste ďalšia skupina nevošla, križovatka by sa musela virtuálne rozdeliť na dve a riadiť dvoma synchronizovanými radičmi, čo radiče typu EST nevedeli, potrebovali nadradený radič, čo sa potom vyriešilo vyvinutím špeciálne pre Bratislavu skrine pllnej relátok a krokových voličov "BA" (normálne sa to riadilo počítačom ale na ten vtedy v BA nebolo), ktorá zvládal "až" tri radiče EST.
no to bolo mierne ironické, ak som to správne pochopil.. ja nemám nič proti, veď vývoj ide ďalej.. podľa mňa by v najbližšej sérii mali byť zredukované počty VP sedačiek v NP vozoch, a celkovo by mal byť vyriešený priestor medzi sedadlami a pohodlie (viď Citelis ? )
inak naozaj by som rád vedel, čo zahŕňa tá nadštadardná výbava.. potom by sa ľahšie dalo povedať, čo potrebujeme a čo nie.. lebo takto je to dosť nejasné, nemôžem povedať, že nadštand. výbavu chcem alebo nechcem, keď nemám ani šajnu, čo všetko tá nadštand. výbava je..
Ak ich má byť len 10 tak to je veľmi zlý vtip. Tým chcú povedať, že Bratislava potrebuje len 10 kĺbových autobusov? Mmm, dobré... to je možno tak svetlá budúcnoť na oko, vieš poteší pekný bus každého ale kedy dojdu ďaľšie? Zas si počkáme 10 rokov ako po Ikarusoch 435 z 1998?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
enumaelish