Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #97353:
Ľavé odbočenie z Račianskej na Šancovú už dlho neexistuje. Chvalabohu. Tuším už od poslednej zmeny, pri ktorej sa rušilo aj odbočenie pre 39-tky 🙂 Momentálne má Račko presne 3 fázy (s niektorými smermi spínanými v predstihu či medzifáze) v tomto poradí: 1. Šancová - Šancová + odb. zhora na Legionársku/Mýtnu (hlavná, najdlhšia fáza), 2. najkratšia: Legionárska - všade (zvyšok vtedy stojí), a 3. Račianska - Radlinského/Mýtna + pravé odbočenia (odbočenie Radlinského - Legionárska je stále neriadené). Takže jej potenciál je už zrejme vyčerpaný, pomohli by jedine stavebné (a trolejové) úpravy, urýchľujúce prejazd, najmä pri pripájaní z Legionárskej smerom na hl.stanicu... a prípadne úplne kacírske zbúranie budovy na predmetnom rohu 🙂
Reply on: Solider #97350:
Som niekde niečo také písal? Súčasný stav križovatky Račianske mýto nie je vyhovujúci ale bez rozsiahlych stavebných úrav nie je možné ho zlepšiť - križovatka je saturovaná. K poslednému možnému zlepšeniu došlo pred rokmi zrušením ľavých odbočení zo Šancovej na Mýtnu a zo Šancovej na Račiansku. Neviem či ešte existuje ľavé odbočenie z Račianskej na Šancovú. Pokiaľ hej, bolo by ešte možné pre zvýšenie priepustnosti križovatky zrušiť aj toto, prinieslo by to však nesmierne komplikácie vodičom idúcim týmto smerom (nutnosť jazdy až na Vazovovu, doľava, doľava, späť na Račianske mýto a tam doprava na Šancovú), takže by to asi bolo politicky nepriechodné. Ďalej by bolo možné priepustnosť križovatky v smere od hl. stanice na Trnavské mýto mierne zvýšiť scivilizovaním armatúr vrchného vedenia trolejbusov, počíajúc zrušením nezmyselného obmedzenia rýchlosti na výhybke pred križovatkou pokračujúc výmenou trubkových oblúkov v smere Dostojevského rad za normáne trojzávesové svorky, ďalej výmenou vzdušného kríženia priamo v križovatke typu "Steam & Waterman Co. Unltd." za typ sériovo vyrábaný. Ďalej by bolo možné zvýšiť priepustnosť križovatky v smere Dostojevského rad - Šancová miernou úpravou signálneho plánu (prejazdové časy križovatky s počítané na príliš nízku rýchlosť) a najmä výmenou zbiehavej výhybky na Šancovej za symetrickú s uhlom odbočenia 10°. A na záver by možno ešte bola možná drobná stavebná úprava, spočívajúca v miernom rozšírení vjazdu na "hornú" Šancovú z Račianskeho mýta. Žiadne ďalšiec ožnosti tam nevidím potenciál križovatky je vyčerpaný.
Divim sa, ze neprejavili zaujem o viac CapaCity...ved len blba Vrakosa dlha stoji tolko!!! ?
Reply on: S499.1023 #97326:
Ale zabudil napisat ze vybuduju petrzalsku radiKalu 😃
Reply on: S499.1023 #97347:
Myslíš si, že terajší stav na križovatke Račianske mýto je vyhovujúci?
Reply on: S499.1023 #97326:
Tiež mi to udrelo do očí. Možno je to len tlačová chyba ?
Reply on: S499.1023 #97347:
? napis im ?
Reply on: Ámos #97346:
"K zjednosmerneniu najmä Mýtnej a Vazovovej došlo podľa neho v minulosti kvôli lepšiemu riešeniu dopravy na Račianskom mýte." Tak pokiaľ ma pamäť neklame, k zjednosmerneniu Mýtnej a Radlinskéhgo došlo pri budovaní CSS Siemens na konci 60. rokov preto, že do vtedajšieho radiča typu EST sa už proste ďalšia skupina nevošla, križovatka by sa musela virtuálne rozdeliť na dve a riadiť dvoma synchronizovanými radičmi, čo radiče typu EST nevedeli, potrebovali nadradený radič, čo sa potom vyriešilo vyvinutím špeciálne pre Bratislavu skrine pllnej relátok a krokových voličov "BA" (normálne sa to riadilo počítačom ale na ten vtedy v BA nebolo), ktorá zvládal "až" tri radiče EST.
Reply on: S499.1023 #97343:
aha, tak to som nevedel..
Reply on: Marcelllooo #97341:
Urcite viac ako tvoja 😉 Ty zas nemas co povedat ani k tomu 😛
Reply on: hoppusmark01 #97334:
Akurát, že Mercedes to robí opačne - Citaro bolo najprv len full-LF a naskôr sa začala robiť tá verzia so schodíkom ? .
Reply on: hoppusmark01 #97333:
Fakt? To sú debili!
Reply on: 810zssk #97293:
Nie, neobtazujes, tvoja pritomnost je kazdemu prijemna... ako kurie oko na nohe.

A jedina diskusia ku ktorej mas co povedat je slovna uloha typu "ide vlak z mesta A do mesta B..." ☺ ☺ ☺
Reply on: Ámos #97335:
no to bolo mierne ironické, ak som to správne pochopil.. ja nemám nič proti, veď vývoj ide ďalej.. podľa mňa by v najbližšej sérii mali byť zredukované počty VP sedačiek v NP vozoch, a celkovo by mal byť vyriešený priestor medzi sedadlami a pohodlie (viď Citelis ? )
Reply on: enumaelish #97336:
inak naozaj by som rád vedel, čo zahŕňa tá nadštadardná výbava.. potom by sa ľahšie dalo povedať, čo potrebujeme a čo nie.. lebo takto je to dosť nejasné, nemôžem povedať, že nadštand. výbavu chcem alebo nechcem, keď nemám ani šajnu, čo všetko tá nadštand. výbava je..
Reply on: enumaelish #97337:
A kto povedal ze sa okrem CapaCity nic ine nekupi?
Reply on: Z #97327:
Ak ich má byť len 10 tak to je veľmi zlý vtip. Tým chcú povedať, že Bratislava potrebuje len 10 kĺbových autobusov? Mmm, dobré... to je možno tak svetlá budúcnoť na oko, vieš poteší pekný bus každého ale kedy dojdu ďaľšie? Zas si počkáme 10 rokov ako po Ikarusoch 435 z 1998?
Reply on: Z #97327:
Sú to kuuwy prvej triedy. Nestačí im samo o sebe vynikajúca cena ale ešte aj z toho musia ušetriť na nadštandardnej výbave. Hlavne, že si berú príklad z toho ako sa robí doprava na západe. Bohužiaľ len v tom ako šetriť ?
Reply on: hoppusmark01 #97334:
Jo vyvoj ide stale dopredu. Najblizsi typovy rad bude bez podlahy. Cestujuci budu musiet utekat a autobus pritom tlacit. Tym sa vyrazne znizi cnea, spotreba PHM a produckia sklennikovych plynov, cize unia ich zacne dotovat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.