Tak ja by som to trocha uviedol na pravú mieru. Asynchrónne motory NIE SÚ podstatne drahšie, naopak, sú lacnejšie. O nbiečo málo (1 mil.) je drahšia asynchrónna výzbroj, ten cenový rozdiel sa veľmi rýchlo vráti v znížených nákladoch na údržbu (treba si z OV vyžiadať porovnanie poruchovosti zrýchľovačových vozov, pulzných vozov a asynchrónnych vozov).
Okrem toho 2 ks tohto prevedenia ostali ojedinelé a ďalej sa robia len waňovité, ktorým sa DPB zúfalo bráni. Oficiálny dôvod je neistota o prejazdnosti oblúkov (waňa má horší prejazdný profil). Keď som ponúkal, že sa pokúsim prispieť k dohode o zapožičaní wane cestou z OV do LB, bolo ticho.
veď dobre, chápem že SORka nie je exkluzívne vozidlo.. Ide mi len o to, že je to koncepčne úplne nové vozidlo a je trocha risk, kúpiť ich naraz 160.. To že sú 9.5m SORky spoľahlivé a bezporuchové je super, ale nemusí to platiť aj pre 18m SORku..
Preto som napísal, že počkajme si nejaký čas (rok, dva), či sa osvedčí inde, a ak áno, kúpme ich pri ďalšom nákupe vozidiel..
Okrem toho ty už poznáš cenu novej SORky? keď píšeš:
"160 kloubových Sorů se rovná tak 80 kloubovým Citarům."
Milý pane, Sorka působí lacině právě proto, aby laciná byla. Každý dnes umí vyrobit exkluzivně vypadají vozidlo, jen si ho nechá patřičně zaplatit. Filosofie firmy Sor byla vždy postavená na tom, aby si jejich autobusy mohl dovolit každý. I Dacia by uměla vyrobit automobil s technikou od Bentleye. Koupil byste si automobil za 5 melounů? Asi nikoliv, že? Proto nabízejí Logan pro nižší střední vrstvu obyvatel, kteří tak za málo peněz opustí vraky typu Škoda 120, Lady aj. Stejně tak to platí o Sorech. Pro spoustu dopravců jsou nové vozy otázkou bytí či nebytí. Kdyby tu každý výrobce nabízel Mercedesy a Scanie, jezdili bychom v 25 let starých Karosách na polovině území celé ČR a Slovenska. Což by bylo v důsledku daleko horší, než když se tyhle vraky vymění za nové Sory - ano, autobusy, který vypadají lacině a pro mnoho lidí jsou i ošklivé. Přestaňtě lidi konečně už snít a přemýšlejte racionálně. Vozový park autobusů v BA se rozpadá a za současné situace je možná na deset let lepší upřednostnit kvantitu před kvalitou. 160 kloubových Sorů se rovná tak 80 kloubovým Citarům.
alebo sa pri SORkách môže stať, že sa po čase zistí nejaká konštrukčná chyba.. tak som zvedavý, ako to budú opravovať na 160 kusoch autobusov... To je trocha rozdiel oproti nejakej menšej poruche, ktorá by sa mohla objaviť napr. u Citelisu...
K tým novým autobusom už len toľko, že nákup 160 kusov autobusov je jedinečnou príležitosťou, aby sme tu mali aspoň časť vozového parku zloženú z kvalitných autobusov, za ktoré by sme sa nemuseli hanbiť.. Kúpa SORky, ktorú ešte nemá nikto reálne vyskúšanú, môže byť vyhodením peňazí.. Ak sa tá SORka časom osvedčí u iných DP, a bude naozaj taká bezporuchová, tak pri ďalšom nákupe nových autobusov nemám nič proti, aby sa kúpili SORky...
Ale pri tomto nákupe nie...
asi tak... tá 18m SORka je taký "sockabus"... Hlavne v interiéri.. šetrilo sa kde sa dá...
v Mercedese alebo u iných výrobcov dostaneš za svoje peniaze oveľa viac ako v SORe..
všimol.. ale nepísal som o ňom preto, lebo mám na ten vlek svoj názor.. a ten je taký, že je to blbosť.. Pretože najviac dôchodcov(čiže ľudí najpomalšie nastupujúcich) nastupuje vpredu prvými dverami, takže práve tam by mala byť električka nízkopodlažná.. No a vlek je vzadu, takže prínos nulový..
Okrem toho si myslím, že všetky nové električky pre BA by mali byť 100% nízkopodlažné...
na mieste Solarisu by som práve pre posledné udalosti a medializáciu išiel do tendra a nahodil by som cenu s minimálnym ziskom (napr. aj v rámci zlepšenia imidžu) a potom nech záhradkár zdôvodňuje, prečo vybral sor, ktorý ponúkne napr. o 1 či 2 milióny drahší bus.
Nehovorím, že SOR je totálne fiasko ale celkový dojem mám ten, ako keby to bolo vyrobené narýchlo, dáky nízkorozpočtový bus čo sa odráža aj na designe ktorý je dosť pozadu za Mercedesom, Irisbusom a Solarisom. Okrem toho môj celkový dojdem z kĺbového SOR je, že vyzerá ako stlačená konzerva po vodorovej osi (teda myslím stojacu konzervu).
podľa imhd.sk, ak som dobre pochopil, napr. v roku 1979 zhorel ikarus, ktorý bol v premávke cca rok... a neprestalo sa s nákupom ďalších
Re #93951 Ámos: poďla zahradkara určite aj tá električka, ktorá horela, keď do nej v sobotu vrazilo auto, bola od Solarisu keďže tvrdil niečo v tom duchu, že električka nemôže horieť ?
Návrh loga je podobný, nie ukradnutý (15.1.2008, 11:30)
Som autor návrhu loga na DPB, ktoré sa podobá na rakúsky logotyp. Istý človek zbadal podobnosť s logotypom OBB a už vtedy na svojom blogu napísal, že logá sú totožné, čo nie je pravda. Znaky sa naozaj podobajú, ale označovať ich za totožné je hlúposť...
Utiahnuť by možno aj utiahli (veď keď sa tlačia/ťahajú vozy, nie je to až také strašné, a hmotnosť VV60LF je podstatne nižšia oproti T3, čiže by to malo akceleráciu asi ako preplnená K2, a brzdy má (musí mať) ten vlek vlastné To podstatné, prečo tie vleky do BA nie sú vhodné, je ADHÉZIA. Isto vieš čo tým myslím A vzhľadom na to by sa dali použiť akurát tak na linkách 11 a 14, z ktorých by zostala jedine 14, lebo na 11 by kapacitne nepostačovali
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos