Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #93955:
DP Praha ziadny Solaris nevlastni, ziadny vlastnit neplanuje a dokonca ani medzi ostatnymi dopravcami Prazskej integrovanej dopravy sa tento typ vozidla nevyskytuje. V oktobri 2007 ste sa vsak mohli v Prahe odviezt Solarisom patriacim Plzenskym mestskym dopravnym podnikom, ktore ho zapozicali na testovacie jazdy sukromnemu dopravcovi Martinovi Uhrovi, ktory s nim jazdil na linke 317 Smichovske nadrazi - Dobris.

Fotka plzenskeho Solarisu na Smichovskom nadrazi v Prahe je tu:
http://img404.imageshack.us/my.php?image=solarispraha3ua0.jpg
Reply on: Ámos #93955:
Mal som teraz možnosť nejakú dobu jazdiť s Toyotou Prius. Okrem toho, že vozidlo má zvláštne, príjemné vlastnosti, som bol hybridným pohonom hlboko sklamaný. V žiadnom režime (mesto, diaľnica, zmiešaný režim) neklesla spotreba pod spotrebu Fóbie 1,9 TDI (= neklesli ani emisie), takže z pohľadu zákazníka nevidím dôvod platiť takú nepríčetnú cenu.
Reply on: enumaelish #93953:
DPhlmP urcite Solaris nevlastni, neviem ci jazdi vramci IDS u nejakeho sukromnika. V kazdom pripade jeden klbovy Solaris sa v Prahe nachadza(l) s hybridnym pohonom. Bol tam na skusoch ci na vystave, nepamatam uz.

Inak dany typ Solarisu by predsalen mohol SOR vytlacit z Bratislavskych ulic, ak teda budu postupovat podla svojich dokumentov. Kedze cena autobusu pri obstaravani by sa mala skladat aj z financii nutnych na jeho prevazdku pocas doby zivotnosti. Napriek tomu, ze obstaravacia cena Solarisu s hybridnym pohonom je vyssia, celkove naklady by mohli byt nizsie ako u bezneho busu.
Samozrejme Solaris nie je jediny vyrobca autobusov s hybridnym pohonom.

http://www.natankuj.sk/?go=magazin&clanok=174
Reply on: Lubomir #93952:
Máš pravdu. Inak v nedávno pridaných fotkách kde figurovali aj Citelisy 18 metrové tak boli trefné komentáre, že ani tento napriek modernému designu neobohatil vozový park. Fatk nechápem vôbec čo malo DPB proti Irisbusu. Inak dúfam, že 18 metrové SORky budú na plyn, lebo DPB argumentovalo pre Solarisy najmä tým, že sú na plynový pohon a chcú len autobusy na plynový pohon.
Reply on: Ámos #93950:
Neviem, ale má Praha dáke Solarisy? ?
Yves : V Nitre jazdia aj starsie autobusy a o poziaroch nejako nepocut. Plynofikovane karosy maju aj v kosiciach a michalovciach a pred nejakou dobou jazdili v SAD Bratislava. A tiez nehoreli... Povedzme si otvorene ze starostlivost o autobusy v DPB je katastrofalna.

A k tomu veku... ked mi povies, ze prasknutie a zhnitie ramu je dosledkom veku vozidla, budem suhlasit. Ale nehovor mi, ze vek vplyva na "ohnovzdornost". Horiace vozidla su v tom pripade len dosledkom udrzby.

Ved v Nitre aj ovela starsie vozy vyzerju aspon dostojne... porovnaj si Ikarusy 280 z Nitry s tymi uboziatkami z Bratislavy... A to vozy v Nitre su starsie (v pripade modrej laguny to uz je dobre cez 20 rokov !)
Reply on: Ámos #93950:
Predstavte si, ze podla Zahradnika horel Solaris aj v Prahe 😃
Reply on: Lubomir #93945:
K tym ostatnym horiacim autobusom, okrem Solarisu to boli este ake busy, ktore boli rok stare? Pokial by novy Solaris stal tolko ako 15 rocny TAM, tak potom sa to moze porovnavat... ?
Reply on: S499.1023 #93943:
Nemyslis si, ze to stoji za pokus spojazdnit ten voz aj keby to malo trvat dalsich 10 rokov?
Reply on: Lubomir #93945:
Hej, úplný súhlas. Inak ale proti SOR-u nič nemám.
Reply on: kecho #93937:
V headline je
"Dopravný podnik sa bude v tomto roku sústreďovať na nákup dlhých osemnásťmetrových veľkokapacitných kĺbových autobusov, ako aj klasických dvanásťmetrových vozidiel."

"Obnova menších autobusov bola prakticky ukončená..." - tym mysli midibusy cize BN 9,5
Budem sa mylit ak poviem ze pan poslanec Ing. R. Kadnar je ta ista osoba ako pan gen. riaditel DPB ? Lebo pan poslanec prave nedavno dopomohol firme J&T k pozemkom pri Karloveskom ramene za taku cenu, ze to bola v podstate kradez...

A nie je to nahodou firma J&T, ktora v roku 2005 vstupila do SORky ?

A zaujimave ze sa tender na dodavku klbakov nedal vybavit skor nez SORka zacala 18metrove busy vyrabat a u nas ho otestovala...

Spomenutie Sorky v rozhovore je tiez velmi zaujimavy fakt, ktory rozptyluje akekolvek pochybnosti o tom, ze tender bude iba pro forma...

A zaujimave je tiez, ze okolo ostatnych horiacich busov v BA nie je taky rozruch ako okolo Solarisov, ktore by mali pri svojej variabilite najvacsiu sancu konkurovat Sorke ?

A mam dojem ze vyjadrenie zastupcov Solarisu tiez bolo vo velmi podobnom duchu ako moja uvaha...

Verte alebo nie... vitazom tendra bude SOR. A urcite bude uplne "transparentny" a "nezaujaty" ?
Reply on: Ámos #93939:
Héééj? Aj 06T bola tichá?
Reply on: Lubomir #93935:
OerliKon. A myslíš, že Oerlikon používal presne také stykače ako ČKD alebo si ich DPB vyrobí od A do Z?
Reply on: Ámos #93941:
*oprava tych druhych 50% islo do rozpoctu mesta
Reply on: AAA #93938:
tych druhych 50% islo z mesta. Ved samozrejme ze klame ten ko**t. Je to tunel ako hrom. Ako je mozne, ze neinformuju verejnost, ze predavaju mestsku firmu!!!
Nevravim, ze to nie je spravny krok, ale malo to ist cez tender!
Reply on: kecho #93936:
hnus. spolocnost ktora po celom meste stavia nelegalne svoj bigboardy a mesto mu dovoli bacovat vo svojej firme!
Reply on: S499.1023 #93930:
? nech pouziju asynchronu a budeto tiche ? Avsak myslim si ze nakresy Oerlikonu y sa v archivoch vo Svajci mali najst. Len by to bola makacka 🙂

Re #93935 Lubomir: ? ? Dufam, ze je to pravda.
Reply on: kecho #93936:
Ak dobre rozumiem, doteraz mal DPB v Recare 100%. Potom ale nechápem kam mizlo 50% z výnosov z reklamy a ako niekto môže predávať firmu, ktorá prináša zisk za úradnú cenu. Žeby zas nejaky tunelík ❓ ❓ ❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.