Normálni ľudia si nekupujú auto preto, že by boli zhnusení stavom socky ale preto, že si proste kúpia auto, keďže MHD a IAD NIE sú vzájomne nahraditeľné a potom ich používajú podľa okamžitej výhodnosti toho-ktorého druhu dopravy. Na rozdiel od nich, psychopati si kupujú auto preto, že sú zhnusení stavom socky. Potom nezabudnú pri každej možnej a nemožnej príležitosti zdôrazniť, že jazdia výhradne IGK a verejnú dopravu nazývajú výhradne výrazom "socka".
Úvodom prajem všetkým účastníkom diskusie iMHD všetko dobré v roku 2008.
A ku Tvojej dileme: Keďže fixné náklady na IGK sú pomerne vysoké (poistky, amortizácia úplne, pri extrémne nízkych km prebehoch aj olej, pneumatiky a pravidelné prehliadky), postupom času budeš IGK používať stále častejšie a častejšie až si na existenciu MHD spomenieš len keď budeš niekde predbiehať autobus ? .
No aj keby to bolo 1000 V js, tak je to jedno. Na 1000 V js ti pôjde aj kachna. Principiálne tam nie je veľký rozdiel oproti 600 V, akurát sú nižšie prúdy a tým aj straty vo vedení a treba trošku lepšiu izoláciu. Je na tomto fóre znalec ktorý by mohol napísať či nespadá izolácia pre 600 V a 1000 V do jednej kategórie? Prípadne 750 V, 800 V.
Zdá sa mi, že mi, že keď som tým išiel, na určitom mieste mi niekto ukazoval, že práve prechádzame na 1000 V. Ale pozeral som wikipediu a píše sa tam len "Die Bahn fährt mit 600 Volt, 750 Volt und 800 Volt Gleichstrom.", tak buď si to mýlim s niečím iným, alebo to bol prechod na 800, alebo je to s tým prechodom len fáma.
Ono je to fajn projekt.. mna by len zaujimalo kde to ma koncit? V Petrzalke? Alebo by to slo az do mesta? Navyse, Petrzalka mala proti trati Wolfsthal - Bratislava vyhrady.. takze pochybujem ze sa to podari, ale ak ano tak by to bolo super
Dnes trať Viedeň - Wolfsthal funguje aj ako viedenská predmestská linka.
Okolo roku 2013 by mala trať cez Kittsee a Parndorf spojiť letiská Viedeň-Schwechat a Bratislava - dovtedy by mala byť zrekonštruovaná trať Götzendorf - Fischamend a vybudovaná prepojovacia trať Bratislava ÚNS - letisko M. R. Štefánika - Ivanka pri Dunaji.
Hej ale netrebalo prestupovať, nakoľko vtedajšie osobné vozne používané na tejto trati boli ľahkej konštrukcie. Menili sa iba lokomotívy. A to ihneď dvakrát. Dnes by ťa s takými vozňami na trať ÖBB už nepustili, však to nespĺňa žiadne súčasné parametre. Viem si predstaviť moderné, nízkopodlažné duálne ĽAHKÉ železničné vozidlo článkové dĺžky do 40 metrov so šírkou 2,5 metra ktoré by mohlo premávať z centra mesta do centra mesta. Ale bolo by sakra drahé. Vo Viedni by išlo po tratiach WLB, tam väčší problém nevidím. V Bratislave by išlo ako som popísal, alebo inou trasou, v meste by sa dala obnoviť pôvodná slučka okolo Reduty, nevidím s tým problém, ani s mostom - len treba pri jeho rekonštrukcii na to vopred myslieť. Napojenie na most nevidím ako problém. Spojenie centrum - centrum "električkou" teda možné je, až na to že by sa nejednalo o električku, ale ľahké duálne železničné vozidlo. Teda mohla by to byť teoreticky aj električky, za predpokladu že trasa S7 sa úpraví napr. zmenou napájacieho systému a pod.
Viem kadial trasa viedla a myslím že napojenie na most predstavuje najmenší problém. Ono je skôr sci-fi predstava že z Viedenskej cesty pošlú IGK preč a bude znovu ako električková s otvoreným zvrškom. Ďalej si neviem predstaviť ako by sa to malo trasovať, akonáhle do príde pod most, tak jedine ďalej, mostom ponad diaľnicu a potom alebo spraviť zachádzku do ŽST Petržalka alebo to rovno poslať na Berg, kde by sa to napojilo na pôvodnú trať. Pôvodná trať sa kompletne zastavala a vyžadovala by si rozsiahle asanácie budov, mostných objektov a pod...
"...obnovenie trasy presne po pôvodnom násype ve¾a colnice Berg..."
Pôvodná trasa viedla z Wolfsthalu do obce Berg, kde mala
zastávku, odtia¾ okolo Matadorky (pozostatky ko¾ajišťa sú tam
dodnes vidieť) a približne tam, kde je dnes ŽST bola zastávka
Kittsee (Kopèany, Köpcsény). Odtia¾ potom smerovala
severozápadným oblúkom okolo starej Engerau cez Aupark do stanice Engerau a potom k Mostu Františka Jozefa do Preßburgu.
To znamená, že nie je žiadny problém pôvodnú trasu obnoviť, jedine napojenie na most by muselo byť riešené inak.
810zssk