Takže to vezmeme po poriadku:
1. Brno síce má všeobecne lepšiu MHD než Bratislava, ale to neznamená, že robia všetko správne. Interval medzi spojmi MHD musí byť taký, aby boli odchody zapamätate¾né, alebo taký malý, aby si odchody nebolo treba pamätať. Takže tých 7 minút nie je problém (hoci ja by som uprednostnil 7+8, tam máš rovnaké odchody každú hodinu a s toleranciou 1 min. si ich aj ¾ahko z jedného vyrátaš). 9 minút je už na zváženie, ja by som ich nebral. 18 minút je bez diskusií mimo.
2. Niektoré linky majú 24 minút kvôli prekladu (91+191 a 84 [preklad s 12-minútovou 83] v lete). Nie som tým nadšený, lepší by bol 20 minút. Každopádne som VE¼MI rád, že DPB postupne odbúral "intervaly" typu 32 minút (53), 33+34 minút (51) a pod.
3. K úèelu sa vyjadrovať nemôžem, nako¾ko si nijaký neuviedol. Ale aspoò niektoré aspekty:
- zlepšenie hodinovej kapacity Raèa-Východné ráno (o 1) a dopoludnia (o 2 spoje), zhoršenie odpoludnia (o 1 spoj); víkend zostáva
- zlepšenie obsluhy Barónky z 20 na 10 min. v špièke, ale pod¾a môjho názoru je 20 min. dostatoèných
- na 65 chceš zlepšiť interval v sedle a cez víkend z 30 na 20 min., ale to nesúvisí so zlúèením liniek
- Raèa získa spojenie so ŽST Vajnory, ktoré je ale na prd (pretože èo stojí vo Vajnoroch, stojí aj na Vinohradoch alebo Predmestí, èasovo je to jedno)
- Východné stratí spojenie k MiÚ Raèa (agilný poslanec Sekerka, všetka èesť mu, by Ťa za to asi ukrižoval) a ku škole na Plickovej
- v špièkách o 1 voz viac
- neskoordinuješ nadväznosť spojov
Všade inde v Európe... Áno, ale aké? Ak si pozrieš http://www.solarisbus.pl/referencje/Lista%20referencyjna%20miejskie_2007.07.31.xls, tak zistíš, že z CNG busov okrem Poľska predali 3 x 12 m do Luley (Švédsko), 1 x 15 m do Košíc, 22 x 15 m do Bratislavy a zhasla fajka. 15 m dokonca nepredali ani v Poľsku, takže s výnimkou košického prototypu sú bratislavské jediné svojho typu. A to už je rok od dodávky do Bratislavy a ani ťuk...
Presne na tom istom mieste sme stali pocas volakej vyluky na L7 so sudruhom Brumtelesom Vtedy bol privolany dispecing a policia. Ako to dopadlo netusim pretoze po prichode vodica sme sa pohli.
Cim viac semaforov, tym viac minuteho benzinu a tym viac tankovania a vdaka tomu viac ke$ cerpackam a to da viac ke$ mestu - simply clever ale pre obcanov je to simply (*****) clever ?
"Generálny investor Bratislavy (GIB), ktorý stavbu zabezpečuje, odstráni aj prebytočnú koľaj na konečnej zastávok električiek číslo 4, 9 a 17 a súčasne na tom mieste opraví aj zničenú cestu. " - uzasne..
Martin Fundárek
1. Brno síce má všeobecne lepšiu MHD než Bratislava, ale to neznamená, že robia všetko správne. Interval medzi spojmi MHD musí byť taký, aby boli odchody zapamätate¾né, alebo taký malý, aby si odchody nebolo treba pamätať. Takže tých 7 minút nie je problém (hoci ja by som uprednostnil 7+8, tam máš rovnaké odchody každú hodinu a s toleranciou 1 min. si ich aj ¾ahko z jedného vyrátaš). 9 minút je už na zváženie, ja by som ich nebral. 18 minút je bez diskusií mimo.
2. Niektoré linky majú 24 minút kvôli prekladu (91+191 a 84 [preklad s 12-minútovou 83] v lete). Nie som tým nadšený, lepší by bol 20 minút. Každopádne som VE¼MI rád, že DPB postupne odbúral "intervaly" typu 32 minút (53), 33+34 minút (51) a pod.
3. K úèelu sa vyjadrovať nemôžem, nako¾ko si nijaký neuviedol. Ale aspoò niektoré aspekty:
- zlepšenie hodinovej kapacity Raèa-Východné ráno (o 1) a dopoludnia (o 2 spoje), zhoršenie odpoludnia (o 1 spoj); víkend zostáva
- zlepšenie obsluhy Barónky z 20 na 10 min. v špièke, ale pod¾a môjho názoru je 20 min. dostatoèných
- na 65 chceš zlepšiť interval v sedle a cez víkend z 30 na 20 min., ale to nesúvisí so zlúèením liniek
- Raèa získa spojenie so ŽST Vajnory, ktoré je ale na prd (pretože èo stojí vo Vajnoroch, stojí aj na Vinohradoch alebo Predmestí, èasovo je to jedno)
- Východné stratí spojenie k MiÚ Raèa (agilný poslanec Sekerka, všetka èesť mu, by Ťa za to asi ukrižoval) a ku škole na Plickovej
- v špièkách o 1 voz viac
- neskoordinuješ nadväznosť spojov