Reply on: fobust #86257:
Plný súhlas!ono síce argumenty zo záhradky typu že nočák je stále lacnejší než taxík sú dosť odveci - totiž aj napriek zlepšeniu intervalov spojov nočnej dopravy nie každému vyhovuje dotyčný čas odchodu, a nie každý potrebuje cestovať na Hlst. a tam následne prestupovať na ďalší spoj. To už sa fakt viac oplatí si priplatiť za taxík, oproti nočným autobusom má napriek vyššej cene celý rad výhod: vyzdvihne ma priamo tam kde chcem, vtedy kedy chcem, odvezie ma priamo tam kam potrebujem - napr. až pred bránu domu, mám garantované miesto na sedenie, určitý štandart kvality, garanciu že naozaj príde - a to o takom čase na ktorý poviem JA (nie ako včera u dpb - N74 s meškaním 14 minút), že mi nezdrhne zo zastávky, že mi zastaví, že si nezašpiním oblečenie, že ma tam nebude žiaden opilec obťažovať a že ma tam nikto neokradne a nebude ohrozovať (toto tiež dpb nedokáže garantovať - napriek všetkým tým príslušníkom sbs vo vozoch - apropó - nočákmi cestujem relatívne často a zatiaľ som stretol hádam iba troch ochrankárov, ak sa dobre pamätám, a ani to nebola žiadna výhra, totiž: všetci traja boli evidentne v dôchodkovom veku, z toho raz jeden za jazdy vo voze spal, druhý krát dedo síce nespal, ale bol evidentne natoľko unavený, že sa ledva držal na nohách a celý čas zíval, no a ten tretí, ten bol zo všetkých najlepší: tiež dôchodca, ale javil znaky požitia alkoholických nápojov - preložím do ľudovej reči: nadrbaný jak činka, páchlo z neho do celého voza) - takže takéto indivíduá nás majú ochraňovať? Ďakujem, hneď sa pri nich cítim bezpečejšie. Chápem, že aj dôchodci si chcú prilepšiť k nízkemu dôchodku, ale tak toto je naozaj sila!
Ale vrátim sa k pôvodnej téme: 44 Skk za nespoľahlivú službu od firmy s mizerným image, ktorú navyše osobne nemám rád z mnohých dôvodov - alebo nejakých cca 80 - 160 Sk za bezpečnú a pohodlnú cestu priamo domov.
R.A.T.P.
REF: Fotografie 27.9.2007
"Parizska kolajova doprava"
http://imhd.sk/transport/index.php?w=3825242e29ef252932252c2127ef1f&idt=u&idg=2715
Fota s popisom: " Detail lahkeho metra VAL na pneumatikach " (by Ivan Benicek)
a " Gumibahn VAL " (by Ivan Benicek).
Chcem len autora opravit, nejedna sa o VAL !!!
Jedna sa o klasicke metro na pneumatikach
(aj s kolajovym zvrskom).
Vozidlo na obrazku je typ MP 89 na linke 1, (MP 89 CC - materiel pneu, Cabine de Conduite / vozidlo s pneumatikami s kabinou vodica).
Tiez na linke 14 jazdi MP 89 CA (Conduite Automatique / automaticke riadenie).
http://fr.wikipedia.org/wiki/MP_89
V sieti Parizskeho metra jazdia vozidla na pneumatikach aj na linkach 4, 6 a 11.
Typ vozu MP 89 sa prevadzkuje aj v Santiagu de Chilena linke 1, kde ma oznacenie NS 93.
http://www.railway-technology.com/projects/santiago/santiago2.html
A na budovanej linke M2 v Lausanne.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Image:Rame_m2_lausanne.JPG
http://fr.wikipedia.org/wiki/Image:M2_ouverture_zone_sud.JPG
Princip tohoto metra na pneumatikach je popisany tu:
http://emdx.org/rail/metro/principe.php
VAL.
Metro typu VAL je prevadzkovane v tychto mestach:
Rennes, Toulouse, Turin, Taipei, Letisko Chicago O´Hare,
Letisko Paris Orly, Letisko Paris Charles de Gaulle,
Uijeongbu (vo vystavbe).
http://www.symbioz.net/index.php?id=62
Len pripomeniem, ze system VAL bol uvazovany pre
Bratislavske metro v rokoch 1990 az 2000.
Metro VAL:
http://fr.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9hicule_automatique_l%C3%A9ger
http://fr.wikipedia.org/wiki/VAL_208
R.A.T.P.