Nie celkom... keď si všimneš, v temene vlakovej koľajnice je stále drážka pre okolok... ono sa tam prechádza podobne ako na nových srdcovkách - žliabok pre okolok je tak plytký, že koleso jazdí len po okolku, a úplne stratí kontakt s temenom koľajnice, celá hmotnosť sedí v žliabku. Takže celý úsek prejde po okolku. držaný v žliabku. Ten je prerušený až hlbokým vlakovým žliabkom, a len na malej vzdialenosti, na ktorej nie je šanca vybočiť, akurát to trocha hrkne na nábežnej hrane za prerušením. Nikam však skákať nemusí, lebo smer drží žliabok, ktorý je viac-menej súvislý
Koki, tak toto je dost brutus! Igor, abo d3k0 vysvetlite mi, ako tam ta elektricka prechadza cez to? To akoze okolok vybehne uplne hore na temeno vlakovej kolaje a potom hadam, nejak skoci nazad do zlabu svojej kolaje, ci ako to je?
Ale stromy naľavo aj napravo to je OK, tie sú aj by boli aj tak. Možno boli tie pruhy 2+3, ide o to, že dnes sa to kapacitne nezvláda a vieš, že ja som zástanca riešenia pokiaľ to ide bezbolestne umožniť igk prejazd, aby sa to zvládalo bez zbytočných zápch, tak prečo nie. Navyše, keď tade premáva aj linka MHD a súvislý BUS pruh zo zastávky do ľavého odbočovacieho pruhu je maximálne na nejaké crazy sci-fi ? Ďalšia vec je, či by tam bus nemohol stáť na hrane zastávky tram, ale zasa ak väčšina z 98 ide do polusu, mali by to ďalej,... ale to už sú iné širšie debaty na tieto témy a nie na túto neskorú nočnú hodinu ? ?
To široké nástupište, fajn, ale hovoriť o 3+3 a o tom, že zeleň na ulici má byť iba rezerva pre ďalší pruh pre autá... nebavíme sa náhodou práve po tieto dni bavíme o tom, že tie naše ulice by nemali byť len pre autá? Napríklad nejaká tá zeleň a stromoradia je niečo, o čo sa snažia aj v iných mestách.
Preháňaš. Z vlastnej skúsenosti viem, že sa dá ísť relatívne načas, a pritom v kontexte danej situácie a možností počkať na dobiehajúcich ľudí / prestupy. Okrem toho vodič, pokiaľ má trochu rozumu, by mal poznať, ako mu idú semafory a kde si môže čo dovoliť. Príklad: Na Hodžovo nám. v smere od Kollárovho niekedy prichádza 203, za ňou tesne 212. Tam je jasné, že potenciálne ľudia chcú prestúpiť. Napriek tomu dosť veľa vodičov 203 just zavrie dvere a odíde, akurát keď prichádza 212, a to napriek tomu, že potom stoja na červenej aj pol minúty. A ešte sa pekne rozbehnú do tej červenej, a potom prudko brzdia....
Okrem toho sa mi zdá, že si niektorí pletú prestávky s vyrovnávacími časmi, ale to je už iná téma...
Myslím, že keby jazdila X5 na časy bežných spojov - 4 minúty, bolo by to v smere do mesta akurát. Za 4 minúty sa dá stihnúť peší presun, aj prestup do busu + čakanie busu na nejakého dobráka na hlavnej, čo ho pustí + jazda busu +prestup do električky. V smere z mesta je to, samozrejme, horšie - aj keby sa jazdilo načas, intervaly medzi nimi by boli 3-6-6. Tam by som asi nečakal (leda v prípade, že cestujúci už prichádzajú), resp. len večer.
To, že nie sú vodiči električiek, síce debilnosť intervalov môže ospravedlniť, nie však odstrániť:-). Ostatne, pri rovnakom počte vodičov by sa dal ujazdiť aj 5-minútový interval, hoci bez zálohy (alias X5/8), ktorá je pri 8 vozidlách a 5-minútovom intervale zbytočná.
A treba tiež pre objektívnosť uznať, že X11 je lepšie ako nič.
Trošku iný prípad ako dobiehanie cestujúcich, nedávno som jeden jediný krát šiel cez výluku v Gaštanovom Hájiku. Ľudia sa doplazili na zastávku, resp. medzi zastávky, lebo vieme, že sú tam dve nástupné zástavky. Prvá prišla trojka na zastávku v obratisku, ľudia ponastupovali, pocvakali lístky. Vodič stál... Asi o 20 sekúnd vyšla z obratiska linka 5, otvorila dvere na inak priebežnej zástavke a zavrela, No a trojka stála ešte 3 minúty s ľuďmi...
Všetci sa len mohli z trojky pozerať a myslieť si, že sa už tri minúty mohli viezť.
Ja mám s čakaním vlakov celkom dobré skúsenosti. Napríklad sa mi stalo, že pokladníčka v našej zastávke nejako nevedela vyplniť kilometrickú banku a vlak na mňa asi dve minúty počkal. V máji som zasa išiel z Prahy, vďaka neschopnosti gorily a ešte väčšej neschopnosti Českých dráh (jeden úplne zbytočný preprah na 230-ku) sme chytili také meškanie, že by mi ušiel prípojný osobák z BA (cca 13 min., štandarná čakacia doba je 10) a musel by som vyše dvoch hodín čakať. ZSSK a ŽSR zabezpečili čakanie prípoja a prestup na hrane. (Samozrejme, že som za to poslal mailom pochvalu.)
S Prahou máš v zásade pravdu, často je vo výlukovom ozname "náhradní doprava nebude zavedena", ale pamätám sa aj, že pri výluke Karmelitská jazdila NAD v úseku Malostranská-Malostranské nám., čiže 1 zastávku. A predovšetkým, v Prahe sa robí oprava väčšej časti naraz a nie každý rok 5 polí, takže by skôr urobili NAD Rača-Garda a opravili zároveň úsek až po tú cestu za vozovňou.
Ako príklad môžem uviesť postoj DPB ku klimatizovaným vozidlám. Jeden týždeň čítam článok, kde niekto z DPB tvrdí, že klimatizácia absolútne nie je potrebná. O týždeň na to sa začnú 40-stupňové rekordné horúčavy, ktoré trvajú celý týždeň vkuse.. Meteorológovia predpovedajú, že podobné výkyvy budú častejšie..
Teraz si zober, že by DPB predtým dostal peniaze na nákup väčšieho počtu nových autobusov. Samozrejme by ich objednal bez klímy, pretože sú tam "múdri" ľudia...
A tak by sme sa ďalších 15 rokov škvarili v nových autobusoch každé leto..
Takže áno, aj peniaze sú dôležité, ale rovnako sú dôležité správne rozhodnutia zodpovedných ľudí...
Martin Fundárek