Reply on: risko1 #81990:
Nie mal som na mysli L87. Tá predsa obsluhuje internát EU s názvom Prístav - ten, co ma streche reklamy. A potom obsluhuje druhý internát teda sústavu internátov vo Vlcom Hrdle. Kde sú okrem stredoškolských internátov, kde býva dosť študentov EU a ubytovní pre robotníkov aj vysokoškolské internáty. ? No a zbytok trasy uz suhlasim je iba slovnaft a ta horsia cast trasy. Takže ako hovorím treba doriešiť ako sa študenti dostanú z EU v case, ked nepremáva L96 na svoj intrák v Prístave, ktorý je mimochodom dost velký. A neverím tomu, že L96 bude jazdiť celodenne v èase nedostatku vodicov a vozidiel.
Beus
Celé je to veľmi jednoduchý mechanický systém. Na zadnú časť rámu predného článku sa excentricky (čiže mimo pozdĺžnej osi vozidla, a teda aj otáčania) upína veľké a silné tiahlo, ktoré vedie popod podlahu zadného článku až ku 3. náprave, a tam je sústavou ďalších tiahel jeho pohyb prenášaný na natočenie kolies. Čiže riadenie 3. nápravy je závislé len na natočení kĺbu, a na ničom inom.
Princíp: keď sa kĺb natočí, bod upnutia tiahla v prednom článku (keďže nie je v osi vozidla) sa priblíži/vzdiali od zadného článku, a výsledná predozadná poloha tiahla priamo určuje natočenie kolies 3. nápravy.
Dúfam že pochopíš aj napriek zložitosti vysvetlenia