Reply on: hoppusmark #81983:
Omyl. Toto: http://msnbcmedia4.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/060801/060801_trafficJams_hmed_1p.hmedium.jpgRe #81982 Jezo: Dobra fotka
Dvere na ŠM-kách sa vraj lámali (asi poddimenzovaná konštrukcia), ale tie na Sanose boli priam dokonalé, v otvorenej polohe nezaberali ani milimeter svetlosti dverného otvoru, v zatvorenej polohe (pri dobrom nastavení) zasa 100%-ne dosadli na miesto a dokonca tesnili
Beus
Celé je to veľmi jednoduchý mechanický systém. Na zadnú časť rámu predného článku sa excentricky (čiže mimo pozdĺžnej osi vozidla, a teda aj otáčania) upína veľké a silné tiahlo, ktoré vedie popod podlahu zadného článku až ku 3. náprave, a tam je sústavou ďalších tiahel jeho pohyb prenášaný na natočenie kolies. Čiže riadenie 3. nápravy je závislé len na natočení kĺbu, a na ničom inom.
Princíp: keď sa kĺb natočí, bod upnutia tiahla v prednom článku (keďže nie je v osi vozidla) sa priblíži/vzdiali od zadného článku, a výsledná predozadná poloha tiahla priamo určuje natočenie kolies 3. nápravy.
Dúfam že pochopíš aj napriek zložitosti vysvetlenia