Turbo: Ja osobne by som skor preferoval riesenie ze hocktore vozidlo ktore prevadzkujes na trati sa moze dostat kamkolvek na systeme. Za predpokladu obojsmernych vozidiel, dobudovania vyhybni, radial a prepojok medzi nimi a dobrych dispecerov sa tak da z elektriciek spravit celkom slusny a spolahlivy system, kedy ani porucha na trati ti neznamena takmer zidnu vyluku (poskodeny usek obmedzim, vozy to obidu paralelnou tratou a obsluhu pokial mi ostane aspon jedna kolaj prejazdna mozem zabezpecit kyvadlove taktiez elektrickou (musi vsak byt obojsmerna))
Cize islo by o nieco, co je siroke 2,8 metra, beha to spolocne s tramvajami po periferii a so ZSR po regione. Ale dlhe by to malo byt tak cca. 40-50 metrov. To je totiz dost. A aj keby si velmi chcel predlzovat nastupistia, nie vsade ich natiahnes do dlzky 80 metrov (aj ked to je prehnane).
A po meste by to behalo pod zemou ako metro - poctive metro, iba by bralo prud s troleja, co je technicky realizovatelne, ak sa pojde na 600 V js. Viem ze sa to podoba skor tazkemu metru, ale nie je to celkom ono. Navyse tie pozemne useky by nemuseli byt nutne dlhe, staci ti par tunelov, napriklad od Tnka cez mesto k tunelu a je to. Alebo podobne. Co sa tyka petrzalky, tak tam by sa to dalo spravit tiez na dvoch rozchodoch. Jedna vetva pojde na 1435 ke az niekde od madarov krizom cez koridor (ako to bolo uvazovane) s tym, ze by za starym mostom zaliezla a pod zemou isla na ASMN. Druha vetva (1000 mm) by isla povedzme po Panonskej ceste od Nakupnej zony luky a na Vlasteneckom namesti by sa napojila na normalnorozchodnu trat a mostom by presli spolocne, ale elina by isla na Sturovu ulicu a odtial klasicky po dnesnych tratiach.
Jano