Reply on: intony #80906:
O nosnom systéme v Bratislave by som hovoril až potom, keď nejaký funkčný systém MHD vybudovaný bude. Pretože toto, čo máme teraz, je všetko iné, len nie systém. Zase si dovolím uviesť ako príklad viedenskú MHD. Vo Viedni sú trasy autobusov riešené tak, aby obslúžili čo najviac zákazníkov, je bežné, že jazdia aj v paralelných uliciach - mesto je preštrikované autobusovými linkami krížomkrážom. V Bratislave sú aj autobusové linky vedené ako "nosné", ich trasy nevedú k cestujúcim, cestujúci musia za linkami, alebo z liniek šľapať kilometre. Preto si myslím, že pokiaľ nie je linkovanie normálne, nezaškodilo by aspoň existujúce linky zahustiť zastávkami. A už vôbec nepochopím, keď na existujúcich zastávkach niektoré spoje, hoci prázdne, nezastavujú. Vo Viedni sa snažia využiť každú jednu zastávku, v Bratislave prázdne autobusy prefrčia okolo zastávok bez zastavenia. Jeden príklad z Petržalky - zastávka Kolmá (VŠ managementu) smer hl.st., zastavujú len linky 93 a 94 (v nedeľu a sviatok len 93), pričom 91, 191, 95. Prečo? Prečo nemôžu napríklad zastavovať trolejbusy na zastávke Kollárovo námestie tam, kde zastavujú autobusy, ale o pol kilometra ďalej? Že by bolo treba príjazdy na zastávku skoordinovať? Ľahšie je zastávky rozdeliť, veď hlúpy cestujúci si môže zabehať, keď prestupuje. Takže až bude konečne funkčný systém, potom možno hovoriť aj o jeho rozdelení na nosnú, či obslužnú časť. Dovtedy treba využiť aspoň to, čo máme.
El Sergio
A inak po ostrahe ani vidu ani slychu (dnešná N95 o 00:00). ?