Reply on: hoppusmark #77652:
Len pre zaujímavosť, minimálne firma Connex sa zaujímala (z vlastnej vôle) o prevádzku autobusov v BA. Avšak keď zistili, aké sú dotácie a tržby v porovnaní s nákladmi, tak sa rýchlo zbalili a utekali preč.Keby bolo prevádzkovanie MHD také lukratívne, ako to že dopravné firmy nepodávajú kľučky na magistráte aby ponúkli "všimné" za to aby to mohli robiť. ?
hoppusmark
Monopol ako je aj DPB vzniká tam, kde by ináč došlo k zlyhaniu trhu. V prevádzkovaní MHD, ktorá je stratová, preto musí zasiahnuť štátna správa resp. samospráva, a prebrať riadenie toho ktorého podniku, tak aby boli garantované určité služby pre občanov.
V prípade DPB mám skôr pocit, že zlyháva samospráva, pretože nedokáže poskytnúť adekvátne služby. Preto sa treba zamyslieť nad tým, či by predsa len nebolo lepšie prenechať aspoň časť liniek MHD súkromnému dopravcovi, pretože pomer MHD k IAD je v BA stále 60:40 a príjmy z reklamy tiež nemusia byť malé, a teda za rovnakej dotácie by mohlo byť prevádzkovanie MHD pre súkromného dopravcu v BA zaujímavé..