Reply on: Ondro #77645:
No bohužiaľ má. A mesto je 100%-tným akcionárom. Pokiaľ mesto nespraví prvé kroky a neponúkne prevádzkovanie liniek MHD súkromnej firme, žiadna firma nepríde do DPB s prosbou o koncesie.Monopol ako je aj DPB vzniká tam, kde by ináč došlo k zlyhaniu trhu. V prevádzkovaní MHD, ktorá je stratová, preto musí zasiahnuť štátna správa resp. samospráva, a prebrať riadenie toho ktorého podniku, tak aby boli garantované určité služby pre občanov.
V prípade DPB mám skôr pocit, že zlyháva samospráva, pretože nedokáže poskytnúť adekvátne služby. Preto sa treba zamyslieť nad tým, či by predsa len nebolo lepšie prenechať aspoň časť liniek MHD súkromnému dopravcovi, pretože pomer MHD k IAD je v BA stále 60:40 a príjmy z reklamy tiež nemusia byť malé, a teda za rovnakej dotácie by mohlo byť prevádzkovanie MHD pre súkromného dopravcu v BA zaujímavé..
Ike
je pravda ze system SL je robeny tak ze vodici si mozu dovolit nadbiehat ked musia pocitat s tym ze sa pri nastupe cestujucich zdrzia...
a ja nehovorim o dedinach ale o spolocnosti.... ked sa chce tak to ide... aj v SAD BA jazdili kraksne, pri rovnakych intervaloch... intervaly sa nezmenili ale kvalita zrastla... toto sa v DPB stalo pri nakupe poslednych ikarusov 435 mozno... aj tie su take zachovale ze kebyze tak ma vyzerat moje auto po 8 rokoch tak sa hanbim