to ufo:
no to s tym dopytovym otvaranim dveri u ikarusu 435 je trochu kocurkovske. V principe je to tak spravene, ze na vsetkych 435 okrem par kusov to nie je urobene zvnutra, ale iba z vonku. To znamena, ale, ze ty sice mozes zvnutra stlacit tlacidlo na otvorenie dveri, ale tie dvere sa automaticky neotvoria - iba sa soferovi vyznaci, ktore sa maju otvorit - cize v podstate zbytocnost. Zvonku, to vsak funguje tak, ze ty ked stlacis to tlacidlo, tak sa dvere automaticky otvoria bez nutnosti dalsieho zasahu vodica (cize kocurkovo).
Ale ako som spomenul, niektore kusy (velmi malo) i435 to maju urobene aj zvnutra - takze mozno na taky si narazil, alebo vodic otvaral "rucne".
Ale naproti tomu vsetky nizkopodlazaky (az 2
- ked neratam ten "petrzalsky-dar" cisto vozickarsky), to maju zvnutra aj zvonku - okrem toho - tie busy su skoro v maximalnej vybave.
Jo v suvislosti s tymito nizkopodlazakmi som sa dozvedel dalsiu kocurkovinu - proste pri strednych dverach ta plosina pre invalidov je v podstate nepouzitelna, lebo je na rucny "pohon".
to kami: no ved troliky nemusia cez vyhybky chodit prave 70km/h - stacilo by, keby nemuseli brzdit
to KLF: no hee - presne som uvazoval nad tym, co ty- ten Ikarus troflac som nevidel
.
no to s tym dopytovym otvaranim dveri u ikarusu 435 je trochu kocurkovske. V principe je to tak spravene, ze na vsetkych 435 okrem par kusov to nie je urobene zvnutra, ale iba z vonku. To znamena, ale, ze ty sice mozes zvnutra stlacit tlacidlo na otvorenie dveri, ale tie dvere sa automaticky neotvoria - iba sa soferovi vyznaci, ktore sa maju otvorit - cize v podstate zbytocnost. Zvonku, to vsak funguje tak, ze ty ked stlacis to tlacidlo, tak sa dvere automaticky otvoria bez nutnosti dalsieho zasahu vodica (cize kocurkovo).
Ale ako som spomenul, niektore kusy (velmi malo) i435 to maju urobene aj zvnutra - takze mozno na taky si narazil, alebo vodic otvaral "rucne".
Ale naproti tomu vsetky nizkopodlazaky (az 2

Jo v suvislosti s tymito nizkopodlazakmi som sa dozvedel dalsiu kocurkovinu - proste pri strednych dverach ta plosina pre invalidov je v podstate nepouzitelna, lebo je na rucny "pohon".
to kami: no ved troliky nemusia cez vyhybky chodit prave 70km/h - stacilo by, keby nemuseli brzdit
to KLF: no hee - presne som uvazoval nad tym, co ty- ten Ikarus troflac som nevidel

Kami
V praxi sa ta rychlost lisi. 100 krat mozes prejst krizovatkou 35-kou, 101 raz ides 25 kmh a parohy padnu. Digitalne vyhybky sa prehadzuju tlacitkom, tie stare jazdou. Neviem si predstavit prechod krizovatkou 70tkou. Ved na rovnej trati sa malokedy dosiahne 60-ka, dokonca som bol svedkom ako 15TrM spadli parohy na konci noveho useku Gararinovej, a to siel len nieco cez 50 (odhadom).
Inak, vsimli ste si, ze v BB zachadza trolejove vedenie k zastavke, kym v BA ide stale rovno ?
Zaujimalo by ma, ako sa vodici rozdeluju do drah na konecnych. Maju to vo vzoraku, alebo sa rozhoduju sami ? Ked ma konecnu viac liniek, kazda ma inak dlhu prestavku. Ak by sa trolejbus zaradil do zlej drahy, musel by miesto oddychu stale stahovat palice, resp. posuvat sa a uhynat inym trolejbusom. Vie mi na toto dat niekto odpoved ?