Reply on: Papyr #74075:
2,5 km trate na DD plus meniaren stalo 54 mil, 6x 25Tr stalo - 105 mil. V tej miliarde v BB sa rata aj vozovna a zazemie. Ale prave preto som sa pytal kolko chce stavat tej trate. Ak by chcel celu petrzku zatrolejovat - ok 1 mld by bola akurat, plus peniaze na trofle.A sommelier ratal trofle zvlast, 20ks za 300mil.
Sommelier
To, že mesto nutne potrebuje novú stanicu už vieme všetci, no neviem pochopiť, prečo by sa nemohla stanica nachádzať niekde inde ako na Filiálke.
Je mi jedno kto a čo na to dáva peniaze. Nikto to ešte konkrétne nepovedal a to neviem či preto, lebo celú tú dopravnú stratégiu, ktorá je imho pre Slovensko nevýhodná a znevýhodňujúca, kreslila banda Európskych odborníkov, z ktorých niektorí v BA nestrávili ani týždeň a ten Slovenský šuhajko, ktorý tam v Bruseli možno sedel možno kýval hlavou.
Hubert Webber - predseda Dvoru audítorov vyslovil v oznámení Rade v dokumente Osobitná správa č. 6/2005 o transeurópskej dopravnej sieti (TEN-T) výsledky toho ako prvá časť "transeurópskej siete v oblasti dopravy (TES-D)" dopadla. http://register.consilium.europa.eu/pdf/sk/06/st08/st08684.sk06.pdf - Slovenská verzia.
Položil som si otázku - je naozaj nevyhnutné, aby sa železničný tunel postavil ? V prípade, že by sa nestaval a novou železničnou stanicou by bola ŽST Nové Mesto, ktorá má imho oveľa perspektívnejšiu polohu ako Filiálka. V každom prípade by som uvažoval aj nad stanicou, zastávkou Aupark. Neviem ako to je s kapacitou trate... Počítam s mimoúrovňovým križovaním na všetkých častiach trate, s vybudovaním hlukových bariér a priechodov pre peších (čo sa tak či tak do pár rokov bude m usieť robiť).
Zostalo nám pekných pár miliárd. A chcel som nakupovať. Tak som si vypočítal, že bez tunelovania by som mohol ušetriť 15 mdl Sk.
1,5 mld Sk - jednoduchá električková trať spájajúca ŽST Nové Mesto s Ružinovom
1,5 mld Sk - električková trať Šafko - SND - ulica Mlynské Nivy
1,0 mld Sk - 30 nových nízkopodlažných veľkokapacitných električiek.
0,5 mld Sk - rekonštrukcia väčšiny električkového vozového parku
1,0 mld Sk - Trolejbusová trať do Petržalky
0,3 mld Sk - 20 nových Trolejbusov.
0,8 mld Sk - 50 nových autobusov
1,0 mld Sk - 10 železničných prímestských jednotiek
0,2 mld Sk - rekonštrukcia bus pruhov a úsekov, kde často jazdia busy
1,8 mld Sk - moderné vzdelávacie centrum a múzeum MHD (dopravy)
10,6 - myslím, že vcelku reálne číslo.
Zostali mi cca 4 mld Sk, s ktorými neviem čo urobiť...
ďalšie elktričkové projekty - Rača - Vajnory, DNV, a pod som vynechal - momentálne sa o nich jedná.
Pár postrehov z výletu...
7303. Proti jej image nič, vyzerá pekne, m oderne, trochu na pohľad absentujú spriahadlá, no prečo nie, pokiaľ ide o bezpečnosť.
Na to pískanie sa mi bude ťažko zvykať. To bol môj prvý dojem. Lenže električka prekvapí nadpriemernou akceleráciou, pri vyšších rýchlostiach je pískanie už znesiteľné.
Laická: je to spôsobené najmä systémom, ktorý pri brzdení či pomalej jazde vracia šťavu naspäť ? Všimol som si zmeny v intenzite osvetlenia...
No a k veci.
Večer býva vypnutá svetelná signalizácia na križovatkách električkovej trate na Štefanovičovej - Imricha Karvaša. Jeden by neamietal, že električka namá pri prejazdoch prednosť - ale slušne povedané vodiči IGK namajú najmenšiu predstavu o fungovaní tohto sveta a sú natoľko poznačení, že skrátka tej električke nezastavia. Na to vzniká situácia, kedy sa električka musí drzo cpať do križovatky.
Križovatka - mám neúrekom možností urobiť preferenciu. Buď električka aktivuje červené svetlá, či sa rozsvieti značka daj prednosť električke. Pokiaľ to spoločnosť, ktorá sa stará o mestské osvetlenie nevie urobiť, najmem inú ! Za tie peniaze to skrátka bez akejkoľvek debaty musí fungovať. A ak sa v správe nachádza niekto, kto nehodlá so Siemensom o takýchto základných veciach jednať, je to na uvážení jeho nadriadeného aby ho z funkcie odvolal. Btw. kto môže mať niečo také a kde na starosti ? Obrátiť sa na MČ alebo Magistrát ?