Reply on: KLF #72042:
"Vozidla MHD maju v 1. rade sluzit na PREPRAVU ludi a nie na vyhliadkove jazdy pre turistov."Prepac ale musim reagovat. Cim vacsie nepohodlie cestujucim vyrobis (napriklad aj zakryvanim vyhladu) tym menej budu ochotni vobec akceptovat hromadne prepravovanie, ked si mozu uzivat pohodlie auta. MHD ma oproti IAD uz dost vela nevyhod (obmedzena pruznost, pritomnost inych ludi v bezprostrednej blizkosti, prestupy a v bratislave este mnoho ineho).
Tie reklamy mozno tebe nevadia, ale napriklad moje oci, maju problem pozerat sa von. Jednoducho sa chcu stale preostrit na bodky a rusi ich to. Kazdy sme iny, a kedze aj mne to robi problemy, chapem ze niekoho z toho moze aj hlava boliet.
CVR je fajn a da sa vyriesit aj tak, ze nie vsetky okna budu zatrepane, alebo ze nebude nejake okno komplet zatrepane. Skor tie busboardy su neprijemne, ak sa ti stane ze musis stat v tej casti vozidla a nemas sa potom kam kukat.
Re #72044 Beus: Od "politikov" suhlasim. Mohli by inzerenti uz pochopit, ze tym, ze reklamu daju na miesto, kde ludi otravuje dosiahnu mozno opacny efekt ako chceli. Vid politici a solaris SPP vzadu podla mna sposobuje, ze miesto, kde s clovekom najviac hopsa nema vyhlad a teda ma clovek presne ten pocit ako nachylni ludia vzadu v autobuse ked zacnu citat noviny.
Re #72051 S499.1023: "Po tretie, kto a kde deklaroval aký nárok cestujúceho na výhľad? "
Preco sa vobec robia dopravne prostriedky s oknami? Ved 100% populacie miluje cestu vytahom a prijalo by, keby trvala 20minut, ako ich cesta do prace elektrickou. ?
Vieme vobec co su to tie tazke peniaze ktore ma Recar z reklamy? A kolko z toho potom DPB?
Recar na stranke rocenku nema, z beusackej neviem ktora super nazvana polozka prijmov moze co i len obsahovat cislo "prijem z prenajmu ploch vozidiel". Vie niekto? Viete zistit?
A už začínam robiť priveľa preklepov, mal by som asi ísť spať
Beus
A keď si zabrdol do LBC náteru - tento náter za reklamu nepovažujem, už len preto, že je to "reklama" na mesto, v ktorom tie vozy jazdia, čo sa za reklamu v pravom slova zmysle ani považovať nedá, navyše jej zadávateľom je (ak sa nemýlim) magistrát, a nie súkromná spoločnosť, čo je veľký rozdiel, a ešte k tomu má tendenciu stať sa municipálnym náterom tohoto mesta, proti čomu tiež nič nemám. Takže LBC by som medzi reklamy fakt neplietol.
A na záver - bohužiaľ, máš pravdu - biznis a peniaze hýbu svetom, a vytláčajú všetko, čo ešte má nejakú hodnotu - pohodlie, kultúru, estetickosť, zdravý rozum. Ako ďaleko to necháme zájsť, je na však aj nás...