Reply on: S499.1023 #72051:
1. Keď bude príležitosť, spýtam sa, ak nezabudnem. O úplnej nezávadnosti totiž ozaj pochybujem. 2. Keď cestujem napr. 3/4 hodinu na jeden koniec mesta, potom hodinu na druhý, 3/4 hodinu na tretí, a všade niečo vybavujem, tak dohromady to pár hodín dá. Navyše som si predstavil, ako by to vyzeralo, keby boli takéto nezmysly na oknách diaľkových busov/vlakov. Veď aj to sú predsa potenciálne reklamné nosiče. 3+4. Tak ja teda už vážne neviem, ale doteraz som si myslel, že ako platiaci cestujúci (aj keď dotovaného cestovného) mám právo sa kultúrne odviezť, a k tomu (pre mňa) patrí aj kultúrny výhľad z vozidla. Nepotrebujem sa predsa pár hodín pozerať na spolucestujúcich, alebo interiér vozidla. A s tým výhľadom ma ešte vhodne doplnil Eury.Ad Švajčiarsko: Nepopieram že majú najlepšiu hromadnú dopravu, ale v zohľadňovaných kritériách zrejme nebol slušný výhľad z vozidla, keďže na prvých miestach medzi kritériami sú samozrejme dôležitejšie veci, ako spoľahlivosť, interval, kapacita, čistota vozidiel, ... takže v tom, že tam je najlepšia MHD, nikomu neprotirečím, len vravím že dierky na sietnici fakt nemusím
A už začínam robiť priveľa preklepov, mal by som asi ísť spať
Beus
A čo sa týka estetického vzhľadu reklám - ja osobne som zástanca kultúrneho cestovania, ku ktorému patrí aj to, že vozidlá dopravcu nehýria všetkými farbami a nechodia strakaté a popísané nezmyslami, a najmä každé iné, ale už z diaľky sa dá rozoznať, že sa jedná o vozidlo toho-ktorého dopravcu, a že keď nastupujem, mám sa cítiť ako že nastupujem do dopravného prostriedku, a nie do pojazdného obalu na nejaký výrobok v nadživotnej veľkosti. Aj to, či majú vozidlá nejaký jednotný, municipálny náter, alebo chodia každé iné, je tiež vizitkou kultúrnosti mesta.
Navyše, reklama, aby bola pekná, nemusí nutne zaberať ešte aj okná, ktoré majú slúžiť úplne inému účelu, a radšej oželiem to, že tú reklamu "špatia" "diery" na okná, než by som sa mal pozerať z a do vozidla cez tie otrasné dierkované fólie, na ktorých si po pár hodinách takého pozerania dokonale zničím zrak.
Nehovoriac o nepriehľadných nálepkách, ktoré sú v civilizácii absolútne neprípustné. Keď raz má autobus zadné sklo, tak ako cestujúci mám nárok sa cezeň pozrieť dozadu, napríklad zistiť, aká linka prichádza za nami do zastávky, a zhodnotiť vhodnosť prestupu. Ale principiálne je jedno z akého dôvodu. O prelepovaní bočných skiel ani nehovorím. Keď sedím na sedadle, tak mám nárok sa pozerať von z vozidla, a nie na xicht nejakého politika, ktorého podobizeň ktosi šikovný nalepil presne tak, aby mi zacláňala výhľad v najširšom možnom uhle. A napr. asi len málokto vie, že Solarisy majú za 3. dverami vpravo ešte jedno bočné sklo, cez ktoré by sa dalo plnohodnotne pozerať von, sediac na tých sedadlách, čo tam sú, nebyť toho, že je tam nepriehľadná nálepka s farebnými štvorčekmi SPP.
Ďakujem, ale takúto vysokú daň ako cestujúci nehodlám platiť len preto, aby si pár ľudí v Recar-e nabalilo vrecká, a omrvinky zo zvyšku šli ako zanedbateľný príjem pre dopravcu, ktorý z toho aj tak nijako nezbohatne, ani nekúpi nové vozidlá.
eripmav: dobrá otázka, na ktorú ale odpoveď neviem, no rozhodne stojí za rýpnutie si...