Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #69807:
1. Naftový bus sa tankuje raz za deň, teda v noci po službe, CNG závisí od vozu a od služby , ale tie "najhoršie" ak natankuješ v noci, po skončení služby, tak ďalší deň vydrží tak cca do 18 - 20 hod.
2. Dá, ale to je na dlhé rozpisovanie.
- Buď grafikonom, aby sa minimalizovali "20hodinové" výkony vozov (teda že poradie robí prvý aj posledný spoj, napr.)
- Alebo výpravou, že sa plyňáky budú vypraovať iba na kratšie, príp. delené služby, ale to je v podmienkach DPB bárs zložité a to sa nedá, nikdy sa to tak nerobilo...
- Alebo že sa do všetkých vozov dá taký počet fliaš, aby vydržali celú službu
3. Nie, lebo každý voz má iný počet fliaš, do ktorých sa plní CNG. Nechcem kecať, ale sóla majú tušim 9 a kĺbak od 10 do 15.
4. Ako sa to vezme. Nevýhody sú aj väčšia spotreba oleja (ale to nie je generálne u úplne všetkých plyňákov), častejšie poruchy na trati a následný výjazd dielne, pri extrémoch viackrát za deň z Voz Trnávka na Opletalovu a späť, kedysi aj do Čunova, vyššia, v lete extrémna teplota v kabíne vodiča, menšia životnosť motora (neplatí generálne).
Pre bežného cestujúceho je najväčšia nevýhoda, že tankovanie CNG počas služby nie je hradené vo viac ako polovici prípadov = vynechá spoj bez náhrady.
5. Lebo sú *****i (a iné vulgarizmy)(extrémne zjednoduchšené stanovisko DPB)
Keby nemsueli, tak tanokvať nechodia. (Názor môj)
Nemuseli by preto, že linka končí skôr (posledné odchody viď cepo a porovnaj ukončenie premávky s L21, 83 a inými linkami obsluhovanými plyňákmi) a teda majú menší kilomterický priebeh. Závisí to však aj od spotreby, ktorá ani u plyňákov nemôže byť rovnaká ako u liniek jazdiacich po rovine, mimo zápch, s menším počtom zastávok a pod. A keby mali všetky vozy jazdiace na L34 maximálny počet fliaš (15) a v noci by tankovali doplna, tak potom počas služby by nemuseli.
Reply on: Miro #69731:
Celkom nesúhlasím. Scrollovať to bude musieť vždy. Na prímestských linkách nemusia byť všetky zastávky, ale vo väčšine prípadov jedna nestačí. Teda pokiaľ má IS slúžiť aj iným než pravidelným cestujúcim.
V diaľkovej doprave ale trvám na vypísaní všetkých zastávok. Ak máš vozy bez displejov s klasickými tabuľami typu "Bratislava - Nitra - Zvolen - Banská Bystrica - Poprad", tak vieš houby o tom, či stojí aj v Seredi, Novej Bani, Žarnovici, Žiari nad Horonom a pod., alebo nie.
A že to scrolluje dlho? Kým na autobusovej stanici na Teba príde rad nastúpiť a kúpiť si lístok, všetko aj trikrát prečítaš.
Reply on: Kami #69784:
V tej Prievidzi sú tiež v hornom riadku veľkými nácestné zastávky a v dolnom malým konečná. Konkrétne videné na tamojšej SORke asi pred mesiacom.

Ale ak mám pravdu povedať, tak osobne u prímestských linkách tie nácestné zastávky (aspoň názvy obcí) vítam, keďže číslo liniek sa tam nepoužíva.
Reply on: Kuku #69806:
No moc sa to nezlepsilo. Niekedy to neslo hore ani o inflaciu... Aj ked treba si uvedomit, ze napr. tohto rocna rekonstrukcia 2km el. trate nesla z rozpoctu DPB a tak to nie je zahrunte vo vydavkoch pre DPB a bolo to za 325mil. Takisto financovanie dopravnych stavieb je unas ine ako u vas. V ceskych mestach si napr. vnutromestske komunikacie musi mesto financovat samo, unas je vela financuje vlada. Napr. most apollo, ci tranzitne tahy.
To porovnanie nie je celkom koser. Ani rozpoctov ani financovania. Za jediny spravny ukazovatel by som videl vydaje na dopravu na 1 obyvatela, ak je pod pojmom doprava myslena MHD. Ale aj pri tom treba mat na zretel, ze niekedy vo vydajoch pre DPB nie su vzdy vsetky peniaze urcene pre DPB.
Reply on: S499.1023 #69798:
Tak ze si to Ty, tak este raz.
Tvrdim, ze nemaly podiel viny na zapchach maju decka, co si robia autoskolu na "vidieku" (nie, netvrdim, ze vsetko okrem BA je vidiek, ale to slovo si tu pouzil Ty, tak dufam, ze sa rozumieme), pridu do BA, vystuduju skolu, zamestnaju sa vo firme, dostanu auticko a pome do bratislavskej premavky. Vsimam si ich, som v aute casto. Fakt mam z toho tento pocit. Jasne, nemaju na aute napisane "toto je firmene auto a ja som skonceny vysokoskolak", ale ked vidim chalana (ci babu) v obleciku za volantom, ako sa strasne snazi, pusa otvorena... a na dverach ma "C&C leasing", "LB", "Tatraleas", "IBM", (vsetko som si dal namahu skutocne co som videl napisat) atd, tak si myslim, ze to potvrdzuje moju teoriu.
A nikde som nenapisal, ze toto je JEDINA pricina zapch.
No a jazda na snehu... to je uz zas o inom, no tiez na tom maju vinu z 90% vodici bez praxe a zimnych pneumatik a z 10% snad cestari...

K tym policajnym statistikam - snad si nemyslis, ze Ti ich budem teraz niekde vyhladavat na nete. Mozno niekde su. Ale snad si nemyslis, ze som si to vymyslel ??? Pocul som to na Radiu Expres a aj na TA3. A podla mna na tom nie je nic divne - naopak je to dost logicke.

Inak preco Ty mas potrebu mi furt len oponovat ? 😉 Si nepamatam, kedy si mi dal v dacom za pravdu. To pisem fakt len same momotiny ? 😉 Alebo kriteriom toho, aby si dal dakomu za pravdu je posedenie s Tebou nazivo ? 😉 (co snad raz vyjde).

No flame. ? ? ? ? ?
Reply on: ivanbuto #69810:
Ak dáš do vyhladavania na www.bratislava.sk tak tam ešte nájde tuším rozpočet z roku 1998 a 2002. Viac ti neveim povedať. Ja sa už teším na zverejnenie rozpočtu na rok 2007 keďže tam bude zodpovedaná otázka či sa kúpia ďalšie trolejbusy. ☺
Reply on: luky133 #69809:
Hmm, vrámci kaitálových výdavkov je určných 500 mil. pre MHD, z toho 200 mil. pre "obstaranie nových autobusov". Toto je tých istých 200 mil., čo boli vyčlenené z úveru od Dexia banky? Lebo nie je mi jasné, či ten úver sa zarátava do rozpočtu alebo nie. Viaceré "programové priority" (2004-06) sa z neho financovali. Bohužiaľ ale magistrát stiahol staré rozpočty z webu.
Reply on: Kuku #69806:
Tu je rozpočet Bratislavy na rok 2006. Možno tam nájdeš to čo tam hladáš. http://www.bratislava.sk/soubory/700000/2715793%5F2647924%5F01%2DRozpocet%5F2006%5Fsprava.pdf
Reply on: aNTI #69760:
no preco nie, ja ich mam celkom rad, ako aj vzhladovo tak i motorovo, su to super vozy, len by sa s nimi malo daco robit ?
K tomu článku "Ku koncu roka hrozí kolaps v autobusovej doprave" sa chcem spýtať:
-
1; O koľko častejšie asi treba tankovať CNG busy než naftové?
2; Nedá sa to zabezpečiť tak, aby nemuseli ísť počas služby?

3; Veľkosť nádrže je približne rovnaká?
4; Potreba častého tankovania je najväčšia nevýhoda CNG busov?
5; Prečo chodia tankovať aj vodiči L34, keď podľa toho článku by nemuseli?
Nazdar, mohl by mi někdo ze zdejších zdělit jakou sumou financuje město Bratislava dopravu? Mám pouze data z r. 2003. Zajímalo by mne, jak se to změnilo. Pro zájemce docela zajímavé porovnání:
http://udi-praha.cz/rocenky/rocenka03vm/texty/vm03kap9.htm
Reply on: ivanbuto #69794:
Presne neviem, ale je to o tom, že bratislavčania majú snehu po krk aj keď je len 10 cm. ? Ja ho nemám nikdy dosť. ?
:: na sme píšu, že vlaková linka 155 bude premávať do 29.12. tohto roku, to po Novom roku už nebude premávať ❓ ::
Reply on: S499.1023 #69798:
v tomto suhlasim s tebou... aj tak si myslim ze horsi su pankovia v klobukoch... a na druhej strane... aj tych vidiecanov lutujem... znacenie v BA je take ze kebyze ho niekto striktne dodrziava, skonci mimo cesty alebo naburany
:: doobedu som na Račianskej videl historickú súpravu elina+prívesný; to sa bola len tak vyvenčiť v tej metelici? ?
Reply on: Valec #69778:
"najlepšie majú EmTest nastavený v MHD Martin. Vpredu len linka a konečná (prípadne zachádzka) na boku linka, konečná a dole rotujúci zoznam vybraných zastávok."

Podobne je nastavený EMtest aj v BBDS ?
Reply on: Pretekar1 #69799:
KLF je elektrickar.
KLF ty si vodič autobusu? Kolkatky jazdiš?
Reply on: KLF #69797:
Lenže to nie sú "študentíci" s firemnými autami, to sú vodiči z vidieka, ktorí prídu raz za uhorský rok do mesta a zdesene pozerajú na tú premávku. A tí nemajú problémy so snehom, tí majú problémy s intenzitou premávky. Študentíka na firemnom aute nerozoznáš od iného človeka na firemnom aute, nehovoriac o tom, že to auto má BA značku, takže ho nerozoznáš. A nezdá sa mi, že by firemné autá zdržovali premávku, to skutočne nie.
Mimochodom, tie policajné štatistiky sú kde dostupné? Rád by som si ich pozrel, to by mohlo byť zaujímavé.
Reply on: S499.1023 #69795:
Myslel som hlavne na tu prax. A to proste JE tak, ako som napisal. Ze pride studentik, skonci skolu, dostane firemne auto a jazdi jak magor. A tito magori zdrzuju premavku.

A s tou nehodovostou je to nie z mojej hlavy, ale ako som uz napisal z policajnych statistik. A tie na uzemi BA hovoria jasne, ze vacsinu nehuod tu sposobuju vodici s trvalym bydliskom mimo BA, tak mi tu nevypravaj o xenofobii. Aj ked som hrdy Bratislavcan, ale prave sa snazim byt objektivny, aby mi toto tu niekto nemohol vycitat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.